K bodu 29 (§ 40 ods. 2)Už v súčasnosti sa poskytuje peňažný príspevok na opatrovanie aj v čase hospitalizácie opatrovanej fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím. Vzhľadom na rozdielnu aplikačnú prax bolo potrebné v záujme jednoznačnosti precizovať toto ustanovenie.
K bodu 30 (§ 40 ods. 15 a § 57 ods. 1 písm. h))
Ustanovenie sa zosúlaďuje s právnymi predpismi v oblasti školstva, nakoľko obsahovalo už neaktuálne formy štúdia.
K bodu 31 (§ 41 ods. 6)
Navrhuje sa vypustiť ustanovenie ako nadbytočné z dôvodu, že v praxi nie je vôbec využívané. Aj v prípade, ak fyzická osoba s ťažkým zdravotným postihnutím uhrádza časť kúpnej ceny z poskytnutého úveru, vlastníkom predmetu kompenzácie sa stáva uhradením predajcovi celej kúpnej ceny. Z uvedeného dôvodu nebolo toto ustanovenie využívané v praxi. Vypustením ustanovenia sa nezrušuje možnosť, aby fyzická osoba s ťažkým zdravotným postihnutím uhradila časť kúpnej ceny z úveru.
K bodu 32 (§ 41 nový ods. 7)
Ide o legislatívno-technickú úpravu v súvislosti so zmenou v ustanovení § 37 ods. 9.
K bodu 33 (§ 41 nový odsek8)
Navrhuje sa v ustanovení zjednotiť lehotu na vrátenie peňažného príspevku na kompenzáciu na 30 dní v prípade, ak si fyzická osoba s ťažkým zdravotným postihnutím nezabezpečí predmet kompenzácie resp. si ho nezabezpečí v stanovenej lehote (napr. nezakúpi si zdvíhacie zariadenie). . Ustanovenie sa precizuje v záujme jeho jednoznačnosti.
K bodu 34 (§ 47 ods. 4)
Ide o legislatívno-technickú úpravu.
K bodu 35 (§ 55 ods. 3, 4 a 5)
Ustanovenie sa precizuje vzhľadom na skutočnosť, že na účely peňažného príspevku na osobnú asistenciu sa už nezohľadňuje príjem fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím.
K bodu 36 (§ 55 nový odsek 16)
Zavádza sa postup v prípade podania ďalšej žiadosti o peňažný príspevok na kompenzáciu toho istého druhu, o preukaz alebo o parkovací preukaz, ak predchádzajúce konanie vedené úradom alebo ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny v rovnakej veci nebolo ukončené právoplatným rozhodnutím. Cieľom je eliminovať šikanózne konanie niektorých klientov, ktorí opakovane (niekedy aj mesačne) žiadajú o rovnaké druhy peňažných príspevkov, vrátane peňažného príspevku na kúpu všetkých pomôcok v opatrení, ich úpravu, opravu a výcvik. Ide o prípady podávania duplicitných žiadostí v rovnakých veciach, o ktorých nie je právoplatne rozhodnuté na základe predchádzajúcej žiadosti, ktorá je predmetom odvolacieho konania na druhom stupni.
K bodu 37 (§ 63 ods. 1)
Umožňuje sa, aby lekársku posudkovú činnosť vykonávali nielen lekári so špecializáciou posudkové lekárstvo, ale aj lekári, ktorí získali odbornú spôsobilosť na výkon špecializovaných pracovných činností v niektorom inom zo špecializačných odborov. Reaguje sa tým na pretrvávajúci nedostatok posudkových lekárov, ako aj na dlhodobo stúpajúci počet žiadateľov o pomoc podľa zákona o peňažných príspevkoch na kompenzáciu