DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu ústavného zákona s právom Európskej únie
1.Navrhovateľ ústavného zákona:
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Marian Kotleba, Martin Beluský a Rastislav Schlosár.
2.Názov návrhu právneho predpisu:
Návrh ústavného zákona, ktorým sa mení a dopĺňa ústavný zákon č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti.
3.Predmet návrhu ústavného zákona je upravený v práve Európskej únie:
a) Primárne právo:
➢čl. 126 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (kodifikované znenie) (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016) v platnom znení,
➢Protokol (č.12) o postupe pri nadmernom deficite pripojený k Zmluve o fungovaní Európskej únie a Zmluve o Európskej únii (kodifikované znenie) (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016) v platnom znení.
b) Sekundárne právo:
➢smernica Rady 2011/85/EÚ z 8. novembra 2011 o požiadavkách na rozpočtové rámce členských štátov (Ú. v. EÚ L 306, 23.11.2011), gestor: MF SR, ➢nariadenie Rady (ES) č. 479/2009 z 25. mája 2009 o uplatňovaní Protokolu o postupe pri nadmernom schodku, ktorý tvorí prílohu Zmluvy o založení Európskeho spoločenstva (kodifikované znenie) (Ú. v. EÚ L 145, 10.6. 2009) v platnom znení, gestori: MF SR, ŠÚ SR. c) Judikatúra Súdneho dvora Európskej únie:
➢v rozhodnutí Súdneho dvora vo veci C - 27/04, Európska Komisia v. Rada Európskej únie, [2004].
Výrok rozhodnutia:
1. Žaloba Komisie Európskych spoločenstiev v časti, v ktorej sa navrhuje zrušenie neprijatia opatrení v požadovanej forme Radou Európskych spoločenstiev obsiahnutých v odporúčaniach Komisie na základe článku 104 ods. 8 a 9 ES, je neprípustná.
2. Závery Rady z 25. novembra 2003 prijaté voči Francúzskej republike a voči Spolkovej republike Nemecko sú zrušené v časti, v ktorej obsahujú rozhodnutie o prerušení konania o nadmernom deficite, a v časti, v ktorej obsahujú rozhodnutie, ktorým sa menia odporúčania prijaté skôr Radou v súlade s článkom 104 ods. 7 ES.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii: