Kalkulačka vplyvov na podnikateľské prostredie  
(k prílohe č. 3a Analýza vplyvov na podnikateľské prostredie)  
Názvy stĺpcov s červených trojuholníkom vpravo hore obsahujú nápovedu  
Príloha  
č. 3b  
vyplní predkladateľ  
vyplní excel  
Priemerná cena práce v EUR za rok 2019 (priemerná mesačná mzda + odvody) =  
1 484,48  
ZMENY JEDNOTLIVÝCH TYPOV NÁKLADOV (vyplňte len tie, ktoré obsahuje daná regulácia)  
C. Nepriame finančné  
Priame finančné náklady  
A. Dane, odvody, clá a poplatky,  
ktorých cieľom je znižovať negatívne  
externality (EUR)  
Priame finančné  
Počet  
subjektov  
MSP v  
D. Administratívne náklady  
náklady  
C. Nepriame finančné  
náklady (EUR)  
Počet  
subjektov  
náklady  
B. Iné poplatky  
(EUR)  
Priame finančné náklady  
D. Administratívne náklady (EUR)  
(časová náročnosť povinnosti)  
V
prípade objektívnej nedostupnosti  
požadovaného údaja použite  
expertný odhad.  
Vyplňte len jednu z alternatív 1 alebo 2  
v
dotk.  
Číslo  
normy  
(zákona,  
vyhlášky a  
pod.)  
Pôvod  
regulácie:  
(SK/EÚ úplná  
harm./EÚ harm. s  
možnosťou voľby)  
dotk.  
kategórii  
(v prípade  
objektívnej  
nedostupnosti  
údaja použite  
expertný odhad,  
alebo uveďte  
N/A)  
Druh vplyvu  
In (zvyšuje náklady) /  
Out (znižuje náklady)  
kategórii  
(v prípade  
objektívnej  
nedostupnosti  
údaja použite  
expertný odhad,  
alebo uveďte  
N/A)  
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie vyjadrujúci  
dôvod zvýšenia/zníženia nákladov na PP  
Účinnosť  
regulácie  
Kategória dotk.  
subjektov  
Lokalizácia  
(§, ods.)  
A.Dane, odvody, clá a  
poplatky, ktorých  
cieľom je znižovať  
negatívne externality  
(ročný vplyv na kategóriu  
dotkn. sub.  
P.č.  
B. Iné poplatky  
(ročný vplyv na  
kategóriu dotkn. sub.  
EUR)  
Alternatíva 1:  
Frekvencia  
plnenia  
povinnosti  
Na 1  
podnikateľa  
(EUR)  
Frekvencia  
plnenia  
povinnosti  
Alternatíva 2:  
Štandardná časová náročnosť (min.)  
na kategóriu  
na 1 podnikateľa  
na 1  
podnikateľa  
na kategóriu  
dotkn. sub.  
na 1  
podnikateľa  
na kategóriu  
dotkn. sub.  
na kategóriu dotkn.  
sub.  
Expertný odhad  
trvania povinností  
(min.)  
na 1 podnikateľa  
dotkn. sub.  
EUR)  
Evidencia, vedenie  
300  
nepravidel  
ne/  
jednorazov  
nepravideln  
e/  
jednorazovo  
zákon č.  
15/2005 Z.  
z.  
chovatelia  
1.1.2022 ohrozených druhov  
rozšírenie povinnosti viesť záznam o nakladaní s  
neživým exemplárom vybraných druhov živočíchov  
§12b ods. 3  
písm. a)  
In (zvyšuje  
náklady)  
Predloženie  
1
2
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
1
1
5
2
38  
15  
SK  
SK  
7
7
7
7
-
-
-
-
2
1
50  
živočíchov  
Vyberte typickú povinnosť  
0
90  
50  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
o
nepravidel  
nepravideln  
e/  
jednorazovo  
Iné  
doplnenie povinnosti vyhotoviť a zaslať  
zákon č.  
chovatelia  
1.1.2022 ohrozených druhov  
živočíchov  
§12b ods. 3  
písm. b)  
In (zvyšuje  
náklady)  
ne/  
jednorazov  
o
Predloženie  
fotodokumentáciu spracovanej kože a dermoplastického 15/2005 Z.  
preparátu exemplára vybraných druhov živočíchov z.  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
3
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
4
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
5
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
6
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
7
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
8
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
9
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
10  
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  
21  
22  
23  
24  
25  
26  
27  
28  
29  
30  
31  
32  
33  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
Vyberte typickú povinnosť  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
34  
35  
36  
37  
38  
39  
40  
41  
42  
43  
44  
45  
46  
47  
48  
49  
50  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
N/A  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Vyberte  
frekvenciu  
Celkom  
Tabuľky sa po vyplnení Kroku 1 - Kalkulačka vyplnia sami a môžu byť  
Tabuľka č. 1: Zmeny nákladov v prepočte na podnikateľské prostredie  
znižovania byrokracie a nákladov  
TYP NÁKLADOV  
Zvýšenie nákladov v € na PP  
A.Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých  
cieľom je znižovať negatívne externality  
B. Iné poplatky  
0
0
C. Nepriame finančné náklady  
D. Administratívne náklady  
-2  
-53  
Spolu = A+B+C+D  
Z toho  
-55  
E. Vplyv na mikro, malé a stredné podn.  
F. Úplná harmonizácia práva EÚ  
(okrem daní, odvodov, ciel a poplatkov,  
ktorých cieľom je znižovať negatívne  
externality)  
-55  
0
VÝPOČET mechanizmu znižovania byrokracie  
a nákladov  
IN  
G. Náklady okrem výnimiek = B+C+D-F  
-55  
ť skopírované do Analýzy vplyvov na podnikateľské pr  
e, Vyhodnotenie mechanizmu  
Tabu  
Zníženie nákladov v € na PP  
0
P.č.  
0
0
0
1
0
2
3
4
0
0
5
6
OUT  
7
0
8
9
10  
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  
21  
22  
23  
24  
25  
26  
27  
28  
29  
30  
31  
32  
33  
34  
35  
36  
37  
38  
39  
40  
41  
42  
43  
44  
45  
46  
47  
48  
49  
50  
rostredie (PP)  
uľka č. 2: Výpočet vplyvov jednotlivých regulácií  
Pôvod  
regulácie:  
SR/EÚ úplná  
harm./EÚ harm.  
s možnosťou  
voľby  
Číslo normy  
Účinno  
sť  
regulác  
ie  
(zákona,  
vyhlášky a  
pod.)  
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie vyjadrujúci  
dôvod zvýšenia/zníženia nákladov na PP  
Lokalizácia  
(§, ods.)  
rozšírenie povinnosti viesť záznam o nakladaní s  
neživým exemplárom vybraných druhov živočíchov  
zákon č.  
15/2005 Z. z.  
§12b ods. 3  
písm. a)  
SK  
44562  
doplnenie povinnosti vyhotoviť a zaslať  
fotodokumentáciu spracovanej kože a dermoplastického  
preparátu exemplára vybraných druhov živočíchov  
zákon č.  
15/2005 Z. z.  
§12b ods. 3  
písm. b)  
SK  
44562  
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Počet  
subjektov  
MSP v  
dotk.  
kategórii  
Vplyv na  
kategóriu  
dotk.  
subjektov v  
Druh vplyvu  
In (zvyšuje náklady)  
/
Počet  
subjektov  
v dotk.  
Kategória  
dotk.  
subjektov  
Vplyv na 1  
podnik. v €  
Out (znižuje  
náklady)  
kategórii  
chovatelia  
ohrozených  
druhov  
7
7
6
39  
In (zvyšuje náklady)  
živočíchov  
chovatelia  
ohrozených  
druhov  
živočíchov  
0
7
0
0
7
0
0
2
0
0
16  
0
In (zvyšuje náklady)  
vyberte  
0
0
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyberte  
vyplní predkladateľ  
vyplní excel  
Popis stĺpca  
Poradové číslo  
Vyplní MS Excel  
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie vyjadrujúci  
dôvod zvýšenia/zníženia nákladov na PP  
Rozdeľte materiál na jednotlivé regul  
Uveďte číslo právneho predpisu, v kt  
Číslo normy (zákona, vyhlášky a pod.)  
Uveďte lokalizáciu časti zákona, ktor  
Lokalizácia (§, ods.)  
Pôvod regulácie  
Vyberte jednu z možností: SK, EÚ úp  
Uveďte dátum a rok, odkedy má byť  
Účinnosť  
Definujte kategóriu dotkntutých subje  
analyzovať. V prípade, ak sa návrh  
Kategória dotknutých subjektov  
Uveďte počet dotknutých subjektov v  
objektívnej nedostupnosti požadovan  
Počet subjektov v dotknutej kategórii  
Uveďte počet dotknutých subjektov z  
nepresahuje 50 miliónov eur a/alebo  
vykonať expertný odhad, uveďte N/A  
Počet subjektov MSP v dotknutej kategórii  
Definujte kategóriu vplyvu/ vyberte je  
- Negatívny - In - regulácia negatívn  
- Pozitívny - Out - regulácia pozitívn  
Druh vplyvu  
In (zvyšuje náklady) / Out (znižuje náklady)  
Identifikujte typy nákladov, ktoré men  
opíše v Analýze vplyvov v časti 3.4 I  
ZMENY JEDNOTLIVÝCH TYPOV NÁKLADOV  
A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je  
znižovať negatívne externality (ročný vplyv na  
kategóriu v EUR)  
Patria medzi priame finančné náklad  
najmä údaje z analýzy vplyvov na ro  
Patria medzi priame finančné náklad  
nachádzajú. V tejto časti tiež uveďte  
kategóriu dotknutých subjektov v EU  
B. Iné poplatky (ročný vplyv na 1 na kategóriu v EUR)  
Nepriame náklady: vyplňte, len ak re  
plnenia povinnosti podľa nižšie uvede  
C.Nepriame finančné náklady  
Nepriame finančné náklady – sú nákl  
regulácie (napr. náklady spojené so z  
pokladňou, náklady na získanie potre  
Aministratívne náklady: vyplňte, len a  
alternatíva č. 1: expertný odhad (ak p  
úkonov. Predkladateľ pritom môže tie  
alternatíva č. 2: štandardná časová n  
Frekvencia plnenia povinnosti: vyber  
D.Administratívne náklady  
Administratívne náklady – náklady sp  
nákladové vyjadrenie času, ktorý strá  
oznamovanie skutočností, predložen  
Frekvencia plnenia povinností  
Výber frekvencie plnenia povinností pre nepriame finančné náklady a administratívne náklady  
Koeficient frekvencie  
Frekvencia  
každé 2 roky  
každé 3 roky  
každé 4 roky  
každých 5 roko  
nepravidelne/  
Frekvencia plnenia povinnosti  
1 – krát ročne  
2 – krát ročne (polročne)  
3 – krát ročne  
4 – krát ročne (štvrťročne)  
Mesačne  
1
2
3
4
12  
Časová náročnosť povinností  
Výber z typických informačných povinností pre alternatívu č. 2 k administratívnym nákladom  
Malé a  
Mikro  
podniky  
Typické informačné povinnosti  
stredné  
podniky  
Archivácia  
45  
90  
Evidencia, vedenie dokumentácie  
Inventarizácia  
240  
480  
360  
60  
720  
60  
Ohlásenie, oznámenie, poskytnutie informácie  
Overenie súladu  
120  
480  
Poskytnutie súčinnosti  
100  
30  
100  
30  
Predloženie dokladu/dokumentu elektronicky  
Predloženie dokladu/dokumentu papierovo  
50  
50  
Vypracovanie dokumentu/správy  
480  
180  
960  
240  
Žiadosť/návrh  
Iné - Expertný odhad  
Ostatné stĺpce vyznačené šedou farbou nevypĺňa predkladateľ  
Vysvetlivky metodiky a postupu výpočtu:  
Kategórie nákladov regulácie  
Celkové náklady spojené s plnen  
povinností vyplývajúcich  
podnikateľom z regulácie  
Metodika kalkulácie nákladov  
Kalkulačka nákladov regulácie sa opiera o metodiku Štandardného nákladového modelu  
Náklady regulácií na 1 podnikateľa  
Priame a nepriame finačné náklady regulácií na 1 podnikateľa  
/
Počet dotknutých su  
Priame finančné náklady (dane, odvody, clá, poplatky) - ročný vplyv  
Nepriamefinančnénákladynajednéhopodnikateľa  
x
Frekvencia  
Administratívne náklady regulácií na 1 podnikateľa  
x
x
Čas  
Tarifa *  
Frekvencia  
*Tarifa – pre zjednodušenie výpočtov vychádza z priemernej ceny práce v národnom hospodárstve za predchádzajúci  
zamestnanca v hospodárstve SR zverejňovaná Štatistickým úradom + odvody zamestnávateľa). V rámci Kalkulačky na  
MH SR  
Celkové náklady regulácií na 1 podnikateľa:  
Priame fin. náklady (dane, odvody, clá, poplatky) - ročný vplyv  
na jedného podnikateľa  
Nepriame fin.nákladyna  
jedného podnikateľa  
Adm  
+
+
lácie. Výstižne pomenujte analyzovaný vplyv na podnikateľské prostredie ako aj dôvod zvýšenia/zníženia  
torom je upravená predmetná regulácia, zvlášť v prípadoch, kedy materiál upravuje dva a viac právnych p  
rá obsahuje/definuje analyzovaný vplyv na podnikateľské prostredie.  
plná harmonizácia, EÚ harmonizácia - s možnosťou voľby  
daná regulácia účinná.  
ektov, ktoré budú ovplyvnené predkladanou reguláciou. Pre každú jednotlivú kategóriu vyplňte toľko ri  
týka celého podnikateľského prostredia, uveďte "všetky kategórie".  
v posudzovanej kategórii. V prípade, ak sa návrh týka celého podnikteľského prostredia, uvedťe celkový po  
ného údaja, alebo ak nie je možné vykonať expertný odhad, uveďte N/A.  
z veľkostnej kategórie mikro, malé a stredné podniky (kategóriu MSP tvoria podniky, ktoré zamestnávajú m  
celková ročná bilančná suma neprevyšuje 43 miliónov eur). V prípade objektívnej nedostupnosti požadov  
A.  
ednu z možností:  
ne vplýva na podnikateľské prostredie  
ne vplýva na podnikateľské prostredie, t.j. odstraňuje administratívnu záťaž, náklady, atď.  
ní regulácia. Vyplňte len tie náklady, ktoré daná regulácia obsahuje. Zmeny v pokutách a sankciách sa v te  
Iné vplyvy. Vypočítajte jednotlivé typy nákladov regulácie.  
dy: uveďte len ak regulácia zakladá/upravuje výšku či sadzbu daní, odvod, cieľ a poplatkov, ktorých cieľom  
ozpočet verejnej správy. Ide o ročný vplyv na kategóriu dotknutých subjektov v EUR.  
dy: uveďte len ak regulácia zakladá/upravuje výšku iných poplatkov. Použiť môžete údaje z analýzy vplyvo  
očakávané zvýšenie poplatkov inštitúciám, ktoré nie sú súčasťou rozpočtu verejnej správy (napr. komory,  
UR.  
egulácia zakladá či mení nepriame náklady. V prvom stĺpci uveďte údaj na jedného podnikateľa. V druhom  
enej tabuľky. V prípade objektívnej nedostupnosti požadovaného údaja použite expertný odhad.  
lady, ktoré musí podnikateľ vynaložiť pre účely zabezpečenia súladu výrobku, služieb, interných procesov,  
zabezpečením ochranných pracovných odevov, náklady na zabezpečenie pitného režimu, náklady na vybav  
ebných vedomostí nevyhnutných na dosiahnutie určitého diplomu alebo osvedčenia a iné).  
ak regulácia zakladá administratívne náklady. Predkladateľ si vyberie z nasledovných alternatív:  
predkladateľ vie odhadnúť sám časovú náročnosť pre konkrétny administratívny úkon, alebo ak sa úkon ne  
ež použiť štandardizované časové údaje pre mikro, MSP a veľké podniky, uvedené v nižšie uvedenej tabu  
náročnosť v minútach (výber z 10 možností podľa nižšie uvedenej tabuľky).  
rte jednu z možností podľa nižšie uvedenej tabuľky.  
pojené s administratívnymi úkonmi pri plnení informačnej povinnosti, ktoré musí podnikateľ vykonať na zabe  
ávi podnikateľ realizáciou konkrétnych činností vyžadovaných reguláciou (napr. vypracovanie dokumentu,  
nie dokladov, spracovanie žiadosti a iné).  
dy  
a plnenia  
Koeficient frekvencie  
0,50  
0,33  
0,25  
0,20  
0,25  
ov  
Štandardizované  
časové náročnosti  
(vážený priemer)  
(min.)  
Veľké  
podniky  
Príklady informačných povin  
Uchovávanie dokumentácie po dobu päť rokov po skončení prítomnosti jadrových materiá  
triedy; Povinnosť uchovávať počas desiatich rokov od uvedenia hračky na trh kópiu ES c  
60  
180  
720  
Povinnosť viesť evidenciu používaných určených meradiel s uvedením dátumov ich overe  
vedie evidenciu odborne spôsobilých zamestnancov  
300  
Vykonať inventarizáciu omamných a psychotropných látok do 31. decembra každého rok  
prácu alebo na iné pracovisko, pri jeho preložení a pri skončení pracovného pomeru sa m  
majetku a záväzkov;  
460  
60  
1200  
60  
Povinnosť oznámiť podanie žaloby na určenie neplatnosti zmluvy, koncesnej zmluvy na p  
sprístupnené na trhu nespĺňa technické požiadavky; Informovať o pripravovanej zmene d  
Vykonávať pravidelné kontroly výrobnej činnosti na zistenie koncentrácie ťažkých kovov;  
svojich osobných údajov na účely elektronického konania; Pred začiatkom spúšťania mus  
protokolárne zaznamená splnenie kritérií úspešnosti pomontážnych skúšok systémov, ko  
rokov ako aj pri závažnej zmene v podniku  
220  
960  
Prijímateľ, partner a osoba k nim majúca vzťah dodávateľa je povinná poskytnúť súčinnos  
meradle v štátnom jazyku; Povinnosť poskytnúť súčinnosť správe katastra pri revízii údaj  
100  
30  
100  
30  
Poskytnúť elektronickú verziu technickej dokumentácie do desiatich pracovných dní od do  
jednotkou; Povinnosť zasielať zoznamy vydaných a zoznamy zrušených kvalifikovaných  
Povinnosť pri skončení činnosti, ktorá je predmetom registrácie, odovzdať úradu rozhodn  
vykonávaní finančného sprostredkovania a výkaz o vykonávaní finančného poradenstva;  
50  
50  
Povinnosť vypracovať prevádzkový poriadok; Povinnosť zostaviť konsolidovanú účtovnú  
dokumentu o posúdení rizika pri všetkých činnostiach vykonávaných zamestnancami;  
650  
2400  
480  
Povinnosť podať žiadosť o akreditáciu; Žiadosť o schválenie systému odbornej prípravy z  
plynov do ovzdušia.  
200  
Určí spracovateľ  
ľ, vypočíta ich MS Excel.  
Priame finančné náklady  
Dane, odvody, clá, poplatky  
ním  
Školenia, investície do vybavenia (registračná  
Nepriame finančné náklady  
pokladňa,ITapod.).
Administratívne náklady  
Ocenenie času stráveného plnením administratívnych  
úkonov plynúcich z regulácie
(SCM). Jednotlivé položky sú kalkulované na základe nižšie uvedených princípov:  
Náklady regulácií na celé p  
Priame a nepriame finančné nák  
Priame finančné náklad  
ubjektov  
Nepriamefin.nákladyna
x
jednéhopodnikateľa  
Administratívne náklady regulác  
Čas  
Tarifa *  
x
*Tarifa – pre zjednodušenie výpočtov vychá  
predchádzajúci rok (priemerná nominálna m  
Štatistickým úradom + odvody zamestnávat  
MH SR  
rok (priemerná nominálna mesačná mzda  
a ročnej báze aktualizuje toto pole Gestor –  
Celkové náklady regulácií na ce  
ministratívne náklady na jedného  
podnmikateľa  
Priame fin.náklady(dane,odvody, clá, poplatky) na ce  
prostredie  
nákladov na PP.  
predpisov.  
iadkov, koľko rôznych vplyvov budete  
očet subjektov všetkých kategórií. V prípade  
menej ako 250 osôb a ktorých ročný obrat  
vaného údaja, alebo ak nie je možné  
ejto časti nekvantifikujú, ich vplyv na PP sa  
m je znižovať negatívne externality. Použite  
ov na rozpočet verejnej správy, ak sa tam  
, asociácie atď.). Ide o ročný vplyv na 1  
m stĺpci vyberte jednu z možností frekvencie  
vybavenia prevádzky s požiadavkami  
venie prevádzky elektronickou registračnou  
enachádza medzi 10 štandardnými typmi  
uľke.)  
ezpečenie súladu s reguláciou. Ide o  
, vedenie evidencie a archivácia,  
nností spadajúcich do danej kategórie  
álov; Uchovávanie posudkov z posudzovania rizika desať rokov odo dňa zatriedenia do rizikovej  
ertifikátu;  
enia; Povinnosť viesť samostatnú evidenciu o zmenách na jadrovom zariadení; Držiteľ povolenia  
ka; Pri uzatvorení dohody o hmotnej zodpovednosti, pri jej zániku, pri preradení zamestnanca na inú  
musí vykonať inventarizácia; Účtovná jednotka je povinná inventarizovať majetok, záväzky a rozdiel  
práce alebo rámcovej dohody; bezodkladne informovať ÚNMS SR a orgán dohľadu, že zariadenie  
druhu opakovane použiteľného obalu najmenej tri mesiace pred vykonaním takejto zmeny;  
Osoba, ktorá podpisuje návrh na zápis elektronickým podpisom, je povinná zabezpečiť overenie  
sí držiteľ povolenia skontrolovať pripravenosť jadrového zariadenia na spúšťanie tak, že preverí a  
onštrukcií a komponentov; Prehodnocovať a aktualizovať bezpečnostnú správu najmenej raz za päť  
sť riadiacemu orgánu; Na základe vyžiadania dodať príslušné materiály a technickú dokumentáciu o  
jov katastra;  
oručenia žiadosti orgánu dohľadu nad trhom; Odovzdanie štatistických údajov spravodajskou  
certifikátov;  
nutie o registrácii; Predloženie auditnej správy ako náhrady kontroly; Predkladať NBS výkaz o  
;
závierku; Povinnosť podať daňové priznanie k dani z motorových vozidiel; Vypracovanie písomného  
zamestnancov držiteľov povolenia; Povinnosť podať žiadosť o povolenie na vypúšťanie skleníkových  
hh  
podnikateľské prostredie  
klady regulácií na celé podnikateľské prostredie  
dy (dane, odvody, clá, poplatky) - ročný vplyv  
Frekvencia  
x
ot dotknutých subjektov  
cií na celé podnikateľské prostredie  
Počet  
Frekvencia  
dotknutých  
subjektov  
x
x
ádza z priemernej ceny práce v národnom hospodárstve za  
mesačná mzda zamestnanca v hospodárstve SR zverejňovaná  
teľa). V rámci Kalkulačky na ročnej báze aktualizuje toto pole Gestor –  
elé podnikateľské prostredie  
Nepriame fin.nákladynacelé  
podnikateľské prostredie  
Administratívne náklady na celé  
podnikateľské prostredie  
elé podnikateľské  
+
+