ID
POŽIADAVKY
(zvoľte si konvenciu označovania)
KATEGÓRIA POŽIADAVKY
_funkčná požiadavka
_nefunkčná požiadavka
_technická požiadavka
OBLASŤ POŽIADAVKY NÁZOV
POŽIADAVKY
DETAILNÝ POPIS POŽIADAVKY
ID_1 Funkcna poziadavka Enterprise service bus Sprostredkovanie komunikácie Riešenie musí zabezpečiť sprostredkovanie komunikácie medzi službami (integrovanými aplikáciami) prostredníctvom správ
ID_2 Funkcna poziadavka Enterprise service bus Doručenie správ Riešenie musí zabezpečiť spoľahlivé doručenie správ
ID_3 Funkcna poziadavka Enterprise service bus Transparentnosť informácií o pripojených systémoch Riešenie musí zabezpečiť transparentnosť informácií o pripojených systémoch a technologických rozdieloch pre jednotlivé integrované aplikácie
ID_4 Funkcna poziadavka Enterprise service bus Transformácia správ Riešenie musí zabezpečiť transformáciu správ a ich obsahu
ID_5 Funkcna poziadavka Enterprise service bus Verifikácia správ Riešenie musí zabezpečiť verifikáciu správ
ID_6 Funkcna poziadavka Enterprise service bus Smerovanie správ Riešenie musí zabezpečiť smerovanie správ
ID_7 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Synchrónna a asynchrónna komunikácia Riešenie musí zabezpečiť synchrónna aj asynchrónna komunikácia
ID_8 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Šifrovanie Riešenie musí zabezpečiť šifrovanie, digitálne podpisovanie
ID_9 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Autentifikácia a autorizácia služieb Riešenie musí zabezpečiť autentifikáciu a autorizáciu jednotlivých služieb (anonymná, základná, certifikátmi, Windows, Kerberos, ADFS,IAM)
ID_10 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Analýza a štatistiky Riešenie musí zabezpečiť analýza, štatistiky, audit, logovanie a reporty histórie v rozsahu ktorý umožňuje podrobné analýzy vzniknutých incidentov, problémov a bezpečnostných incidentov
ID_11 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Konfigurovateľnosť integrácií a procesov Riešenie musí zabezpečiť konfigurovateľnosť integrácii a procesov v editore bez potreby programovania alebo zmien v kóde (netýka sa rozširujúcich vlastností ako napr. možnosti dopracovania konektorov).
ID_12 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Vizuálny editor Pre komponenty musí byť dostupný vizuálny editor s podporou drag-and-drop funkcionality a s rozšírením programátorského jazyka
ID_13 Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Nasadenie Riešenie musí umožňovať ľahko upraviteľný programový alebo konzolou riadený deployment
ID_14 Funkcna poziadavka Business Process Management Platforma pre spúštanie procesov Riešenie musí zabezpečiť platformu pre spúšťanie jednotlivých biznis aplikácii a procesov
ID_15 Funkcna poziadavka Business Process Management Implementácia procesov Riešenie musí zabezpečiť implementáciu procesov na úrovni komunikácie medzi jednotlivými pripojenými modulmi
ID_16 Funkcna poziadavka Business Process Management Dynamické riadenie rozhraní Riešenie musí zabezpečiť dynamické riadenie rozhraní pripojených systémov
ID_17 Funkcna poziadavka Business Process Management Monitoring procesov Riešenie musí zabezpečiť monitoring procesov (Business Activity Monitoring - BAM)
ID_18 Funkcna poziadavka Business Process Management Definovanie biznis procesu Riešenie musí zabezpečiť definovanie biznis procesu pre spravované služby
ID_19 Funkcna poziadavka Business Process Management Manažment zmien Riešenie musí umožniť manažment zmien biznis procesov
ID_20 Funkcna poziadavka Business Process Management Definícia spúšťacích udalostí Riešenie musí umožniť definíciu spúšťacích udalostí pre notifikácie
ID_21 Funkcna poziadavka Business Process Management Orchestrácia biznis procesov Riešenie musí zabezpečiť orchestráciu biznis procesov;
ID_22 Funkcna poziadavka Business Process Management Podpora integrácie Riešenie musí zabezpečiť  podporu integrácie aplikačného rozhrania;
ID_23 Funkcna poziadavka Business Process Management Smerovanie dokumentov Riešenie musí umožniť smerovanie dokumentov podľa definovaného procesu;
ID_24 Funkcna poziadavka Business Process Management Správa prístupových práv Riešenie musí umožniť správu prístupových práv podľa definície procesu;
ID_25 Funkcna poziadavka Business Process Management Tvorba pravidiel a rozhodovania Riešenie musí zahŕňať rules engine na podporu a tvorbu pravidiel rozhodovania
ID_26 Funkcna poziadavka WorkflowManagement Podpora výmeny informácií, dokumentov Umožňuje podporu výmeny informácií, dokumentov alebo úloh medzi zamestnancami. Práca medzi zamestnancami je riadená definovanými procedúrami implementovanými v rámci WFM. Tok informácií a úloh je v rámci WFM riadený automatizovaným systémom pre riadenie procesu. Modul zároveň poskytuje funkcionalitu správy úloh zamestnancov verejnej správy
ID_27 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Bezpečnostné politiky Riešenie musí umožniť riadenie a vynucovanie bezpečnostných politík
ID_28 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Verzionovanie služieb Riešenie musí zabezpečiť verzionovanie služieb
ID_29 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Monitorovanie výkonnosti Riešenie musí zabezpečiť monitorovanie výkonnosti, dostupnosti, spoľahlivosti s možnosťou notifikácie
ID_30 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Podpora transportných protokolov Riešenie musí zabezpečiť podpora transportných protokolov: HTTPS, SFTP, FTPS
ID_31 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Podpora štandardov Riešenie musí zabezpečiť podpora minimálne štandardov: SOAP, REST, OpenData, XML, JSON, XSLT
ID_32 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Konektory Riešenie musí zabezpečiť konektory minimálne SQL, ODBC, SMTP, SFTP/FTPS, SharePoint, Dynamics CRM, AD adapter
ID_33 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Dostupnosť Riešenie musí zabezpečiť vysokú dostupnosť
ID_34 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Škálovateľnosť Riešenie musí zabezpečiťškálovateľnosť systémových prostriedkov
ID_35 Ne-Funkcna poziadavka Všeobecné požiadavky Riadenie životného cyklu procesov dátovej výmeny Riešenie musí zabezpečiť dodržiavanie riadenia životného cyklu procesov dátovej výmeny
ID_36 Ne-Funkcna poziadavka Integrácie Zodpovednosť za interačné práce Integračné práce na IS MW zabezpečí systémový integrátor zodpovedný za prevádzku, riadenie zmien a implementačné práce na IS MW. Samotná architektúra integrácií musí byť vypracovaná v spolupráci so systémovým integrátorom IS MW. Dodávateľ projektu AIS SSLP bude musieť spolupracovať pri nasadzovaní uvedených webservisov a tieto práce musia byť súčasťou cenovej ponuky celého diela.
ID_37 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Minimalizáciu zásahov do existujúcej aplikácie Integračné rozhrania musia dodržiavať princíp minimálneho zásahu do existujúcej aplikácie
ID_38 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Nezávislosť a autonómia aplikácií Intergračné rozhrania musia dodržiavať princíp nezávislosti a autonómie aplikácií
ID_39 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Škálovateľnosť s počtom aplikácií Intergračné rozhrania musia dodržiavať princíp škálovateľnosti s počtom aplikácií
ID_40 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Dodržiavanie štandardov V rámci Intergračných rozhraní musí byť zabezpečené dodržiavanie štandardov
ID_41 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Minimalizácia previazania aplikácií – voľná väzba Intergračné rozhrania musia dodržiavať princíp minimalizácie previazania aplikácií – voľná väzba
ID_42 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Jednoduchosť integrácie Intergračné rozhrania musia dodržiavať princíp jednoduchosti integrácie
ID_43 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Publikovanie cez IS MW Všetko čo je verejné musí byť publikované cez IS MW
ID_44 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Osobné údaje Všetky integračné datasety ak údaje obsahujú osobné údaje, musia obsahovať informáciu o klasifikácii týchto údajov z hľadiska GDPR. Ak neobsahujú osobné údaje musia poskytnúť informáciu o tom že neobsahujú.
ID_45 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Integračné datasety Všetky integračné datasety ak údaje obsahujú údaje klasifikované v zmysle zákona o kybernetickej bezpečnosti, musia obsahovať informáciu o ich klasifikácii.
ID_46 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Katalóg integračných služieb Dokumentácia musí obsahovať katalóg integračných služieb.
ID_47 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Minimalizácia počtu integračných rozhraní Počet špecializovaných integračných rozhraní musí byť minimalizovaný, väčšina služieb musí byť poskytovaných prostredníctvom univerzálnych synchrónnych a asynchrónnych rozhraní
ID_48 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Asynchrónne služby Väčšina služieb musí byť realizovaných ako asynchrónne kvôli minimalizácii závislosti integrovaných systémov z hľadiska dostupnosti
ID_49 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Integračné rozhranie - čítanie rolí Pre všetky nastavenia autentizácie a autorizácie v ktorejkoľvek IS musí vždy existovať integračné rozhranie ktoré umožní v plnom rozsahu čítať existujúce role, oprávnenia a používateľov. Zároveň musí existovať integračné rozhranie ktoré umožní nastavovanie rolí, oprávnení a používateľov v plnom rozsahu z externého systému (identity management systém)
ID_50 Ne-Funkcna poziadavka Integračné rozhrania Integračné rozhrania - logy Pre všetky logované informácie musia existovať read only integračné rozhrania schopné poskytovať logy v reálnom čase. Teda v čase volania musí druhá strana dostať aktuálne zapísané informácie.
ID_51 Ne-Funkcna poziadavka Business Process Management Hierarchia prístupových práv Riešenie musí zabezpečiť hierarchiu prístupových práv pre správne orgány a poradné orgány.
ID_52 Ne-Funkcna poziadavka Legislatíva Súlad s legislatívou Riešeie musí byť v súlade s nasledovnou legislatívou
- Zákon č. 69/2018 o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 95/2019 o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 272/2016 o dôveryhodných službách pre elektronické transakcie na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a
doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov
- Zákon č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení neskorších predpisov
- Zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov
- Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Nariadenie rady EÚ č. 2016/269 (GDPR)
- Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ošetriť registratúru tak, aby sa nemuseli vyhľadávať v dokumentoch osobné údaje a pri skenovaní ich prekrývať)
- Ostatné všeobecne záväzné právne predpisy ktoré sa dotýkajú predmetu
obstarávania
ID_53 Ne-Funkcna poziadavka Legislatíva Dodržanie aktuálne
platných štandardov ISVS
IS eREG musí umožniť konfiguráciu služieb tak, aby boli v súlade s platnými štandardami pre informačné technológie verejnej správy.
ID_54 Ne-Funkcna poziadavka Manažérske produkty Vypracovanie manažérskych produktov Požaduje sa vypracovanie manažérskych produktov podľa Metodiky riadenia QAMPR, dostupnej na https://www.mirri.gov.sk/sekcie/informatizacia/riadenie-kvality-qa/riadenie-kvality- qa/index.html , resp. metodika, platná v čase plnenia, a podľa výnosu o štandardoch pre informačné technológie verejnej správy, resp. legislatívy, platnej  v čase plnenia.
ID_55 Ne-Funkcna poziadavka Havarijný plán Vypracovanie Havarijného plánu Bude vypracovaný Havarijný plán pre navrhnuté riešenie, ktorý musí obsahovať detailné postupy obnovenia normálnej činnosti v súlade s vypracovanými smernicami.

Musí obsahovať dokumentáciu procesu zálohovania a obnovy softvéru IS eREG v takom rozsahu, aby podľa nej bolo možné nastaviť riadenie kontinuity prevádzky. Pri procese obnovy musí byť uvedený čas v ktorom je možné systém IS eREG obnoviť do pôvodného stavu za predpokladu že podporná infraštruktúra K NR SR je funkčná
ID_56 Ne-Funkcna poziadavka Prevádzka Udržateľnosť projektu Minimálna doba udržateľnosti projektu je 72 mesiacov. Udržateľnosť projektu znamená udržanie (zachovanie) výsledkov realizovaného projektu. Obdobie udržateľnosti projektu sa začína v kalendárny deň, ktorý bezprostredne nasleduje po kalendárnom dni, v ktorom došlo k finančnému ukončeniu projektu.
ID_57 Ne-Funkcna poziadavka Prevádzka Rozšírená servisná podpora Po dodávke diela sa požaduje zabezpečiť poskytovanie rozšírenej servisnej podpory pre dodávané riešenie na obdobie 9 rokov (ráta sa od finančného ukončenia projektu).
ID_58 Ne-Funkcna poziadavka Prevádzka Zabezpečenie služby technickej podpory Požaduje sa zabezpečenie  služby technickej podpory prevádzky a údržby v nasledovnom rozsahu:
1. správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie Incidentov a problémov v stanovených lehotách, ktoré zahŕňa:
a. pravidelnú profylaktiku prostredia a kontrolu funkčnosti IS eREG v stanovených lehotách
b. priebežnú identifikáciu abnormálneho správania, t. j. monitoruje plánované / schedulované procesy pre spracovanie a publikovanie dát, sleduje výkonové parametre, vykonáva pravidelnú kontrolu nastavenia IS eREG podľa posledného odsúhlaseného (schváleného) stavu konfigurácie systému,
c. priebežné sledovanie, kontrolu a vyhodnocovanie záznamov z logov,
d. aktívne upozorňovanie K NR SR zhotoviteľom na možné zlepšenia a úpravy alebo zmeny IS eREG
e. aktívne upozorňovanie K NR SR zhotoviteľom na vzniknuté incidenty, ako aj stavy systému, pri ktorých môže dôjsť, resp. ktoré môžu viesť k vzniku akýchkoľvek Incidentov alebo Bezpečnostných incidentov,
f. realizáciu školení v priestoroch K NR SR alebo prostredníctvom videokonferencie (v tomto prípade nesmú vyniknúť pre K NR SR žiadne ďalšie náklady),
g. aktualizáciu komplexnej dokumentácie k IS eREG,
h. podporu pri realizácii prevádzkových zásahov (podpora prevádzky IS eREG);
2. ďalšie dodávky, činnosti a práce nevyhnutné pre zachovanie funkčnosti a prevádzkyschopnosti IS eREG, ktoré nie sú výslovne stanovené ako povinnosť Zhotoviteľa,
ID_59 Ne-Funkcna poziadavka Prevádzka Zabezpečenie služby technickej podpory - paušál Paušálne služby zahŕňajú zabezpečovanie bežnej servisnej podpory prevádzky IS eREG, ako aj poskytovanie podpory pre zaistenie spoľahlivej, kontinuálnej a bezpečnej prevádzky v súlade s aktuálnymi platnými požiadavkami:
o poskytnutie nových verzií so zapracovanými legislatívnymi zmenami
o poskytnutie nových verzií s optimalizovanými funkciami
o poskytnutie nových verzií s rozšírenou funkcionalitou všeobecného charakteru
o poskytnutie nových verzií IS eREG v dôsledku zmien v informačných technológiách, alebo dôsledku riešenia problémov/incidentov
o distribúciu nových verzií IS eREG v zmysle predchádzajúcich bodov
o upozorňuje na potrebu inštalácie nových verzií a zabezpečí aktualizáciu komponentov softvéru IS eREG tak, aby nedošlo k výpadkom poskytovaných služieb v čase prevádzky (K NR SR zabezpečí súčinnosť).
o poskytnutie odpovede cez telefónnu linku na otázky týkajúce sa problémových situácií vzniknutých pri používaní IS eREG, tzn. k obsluhe IS eREG, k problémovým stavom IS eREG a k správaniu sa IS eREG v rozpore s opisom v používateľskej dokumentácii
o správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie incidentov a kybernetických bezpečnostných incidentov podľa Vyhlášky č. 165/2018 a problémov v stanovených lehotách
K NR SR zabezpečí riadený a kontrolovaný prístup cez VPN pre zhotoviteľa. Zhotoviteľ musí plniť interné pravidlá pre používanie vpn v opačnom prípade mu môže byť prístup cez vpn odobraný aj počas trvania zmluvy bez nároku na úpravu finančného plnenia.
ID_60 Technicka poziadavka Nasadenie riešenia Nasadenie na existujúcej infraštruktúre IS eREG bude nasadené v rámci existujúcej infraštruktúry K NR SR
ID_61 Technicka poziadavka Nasadenie riešenia Infraštruktúrne požiadavky dodané riešenie podporovať architektúru procesora x86-64 AMD EPYC 7351P a nasadenie v prostredí MS Windows 2019 datacenter Hyper-V cluster a MS Virtual Machine Manager 2019. K NR SR disponuje voľnými licenciami Windows 2019 server. V prípade využívania databázy musí podporovať MS SQL server 2019 cluster (poskytne K NR SR) alebo vlastnú databázu ktorá ale musí byť súčasťou inštalácie produktu a musí byť vysoko dostupná. V prípade využitia vlastnej databázy musí byť súčasťou riešenia aj kompletná technická podpora na databázu a zálohovanie počas celého životného cyklu IS eREG.
ID_62 Technicka poziadavka Nasadenie riešenia Škálovateľnosť Dodané riešenie a jeho licenčný model musí umožniť škálovateľnosť výkonu v súlade s rastúcimi požiadavkami na systémové zdroje. Škálovateľnosť požadujeme horizontálnu na aplikačnej úrovni (pridávanie inštancií) a na hardvérovej úrovni (musí umožniť pridávať hw prostriedky)
ID_63 Technicka poziadavka Nasadenie riešenia Dostupnosť Komponent IS eREG pre produkčné prostredie musí byť nasadený v konfigurácii pre vysokú dostupnosť (hardvér aj softvér). Systém musí byť schopný prevádzky s dostupnosťou najmenej 99% (nerátajú sa plánované odstávky a výpadky infraštruktúry). Vysokú dostupnosť na


úrovni HW poskytne K NR SR prostredníctvom MS Hyper-V cluster 2019 a MS SQL 2019 cluster. Vysokú dostupnosť SW na úrovni aplikácie zabezpečí dodávateľ IS eREG.
ID_64 Technicka poziadavka Nasadenie riešenia Zálohovanie K NR SR predpokladá využitie existujúceho riešenia zálohovania MS DPM2019, Disk to Disk to Tape.