-správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie Incidentov a problémov v stanovených lehotách, ktoré zahŕňa:
opravidelnú profylaktiku prostredia a kontrolu funkčnosti ISVS v stanovených lehotách
opriebežnú identifikáciu abnormálneho správania, t. j. monitoruje plánované / schedulované procesy pre spracovanie a publikovanie dát, sleduje výkonové parametre, vykonáva pravidelnú kontrolu nastavenia ISVS podľa posledného odsúhlaseného (schváleného) stavu konfigurácie systému
opriebežné sledovanie, kontrolu a vyhodnocovanie záznamov z logov
opriebežné sledovanie, vyhodnocovanie a poskytovanie nových verzií v súvislosti s informačnou bezpečnostou (bezpečnostné aktualizácie)
oaktívne upozorňovanie VO Dodávateľom na možné zlepšenia a úpravy alebo zmeny IS
oaktívne upozorňovanie VO Dodávateľom na vzniknuté incidenty, ako aj stavy systému, pri ktorých môže dôjsť, resp. ktoré môžu viesť k vzniku akýchkoľvek Incidentov
orealizáciu školení v priestoroch VO alebo prostredníctvom videokonferencie (v tomto prípade nesmú vyniknúť pre VO žiadne ďalšie náklady),
oaktualizáciu komplexnej dokumentácie k ISVS
opodporu pri realizácii prevádzkových zásahov (podpora prevádzky ISVS)
-ďalšie dodávky, činnosti a práce nevyhnutné pre zachovanie funkčnosti a prevádzkyschopnosti ISVS, ktoré nie sú výslovne stanovené ako povinnosť Dodávateľa
(ďalej len „Paušálne služby“).
Dodávateľ sa zaväzuje na základe písomnej objednávky VO poskytnúť mu po potvrdení objednávky v dohodnutom čase a v súlade s podmienkami uvedenými v nasledujúcich bodoch „Objednávkové služby“. Pri poskytovaní objednávkových služieb sa Dodávateľ zaväzuje používať praktiky DevOps pre rozvoj ISVS.
9.3.Paušálne služby a rozvoj diela Paušálne služby zahŕňajú zabezpečovanie bežnej servisnej podpory prevádzky ISVS, ako aj poskytovanie podpory pre zaistenie spoľahlivej, kontinuálnej a bezpečnej prevádzky v súlade s aktuálnymi platnými požiadavkami:
-poskytnutie nových verzií so zapracovanými legislatívnymi zmenami
-poskytnutie nových verzií s optimalizovanými funkciami
-poskytnutie nových verzií s rozšírenou funkcionalitou všeobecného charakteru
-poskytnutie nových verzií ISVS v dôsledku zmien v informačných technológiách, alebo dôsledku riešenia problémov/incidentov
-distribúciu nových verzií ISVS v zmysle predchádzajúcich bodov (zabezpečuje dodávateľ)
-upozorňuje na potrebu inštalácie nových verzií a zabezpečí aktualizáciu komponentov softvéru ISVS tak, aby nedošlo k výpadkom poskytovaných služieb v čase prevádzky (zabezpečuje dodávateľ , VO zabezpečí súčinnosť)
-poskytnutie odpovede cez telefónnu linku na otázky týkajúce sa problémových situácií vzniknutých pri používaní ISVS tzn. k obsluhe, k problémovým stavom ISVS a k správaniu sa ISVS v rozpore s opisom v dokumentácii
-správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie incidentov a kybernetických bezpečnostných incidentov podľa Vyhlášky č. 165/2018 a problémov v stanovených lehotách
Pre tieto potreby bude zabezpečený riadený a kontrolovaný prístup cez VPN pre dodávateľa. Dodávateľ musí plniť interné pravidlá pre používanie VPN a dodávateľ plniť požiadavky Zakona o Kybernetickej bezpečnosti (v rámci riadenia dodavatelskych vztahov) v opačnom prípade mu môže byť prístup cez VPN odobraný aj počas trvania zmluvy bez nároku na úpravu finančného plnenia.