c)rôzne grafické úpravy a formáty zadaní s použitím rôznych veľkostí písma, s použitím zmenenej štruktúry textu, využitím inej možnosti záznamu odpovede a počúvania vstupného textu,
d)prítomnosť tlmočníka posunkovej reči, resp. asistenta, zdravotníckeho personálu, špeciálneho pedagóga.
(3) Úpravy testov pri žiakovi so zdravotným znevýhodnením zohľadňujú, či
a) je žiak schopný pracovať pri predĺženom čase s testom pre bežnú populáciu,
b) je potrebné testové úlohy upraviť z formálnej stránky, upraviť veľkosť písma, zvýrazniť text alebo nahradiť testové úlohy vhodnejšími úlohami,
c) vyžaduje postihnutie žiaka pomoc tlmočníka posunkovej reči, resp. asistenta alebo zdravotníckeho personálu či špeciálneho pedagóga pri vypracovaní testov,
d) spôsob testovania a spôsob úpravy testov zohľadňujú spôsob vzdelávania žiaka počas jeho štúdia.
(4) Žiadosť o úpravu skúšky externého testovania podáva len zákonný zástupca žiaka alebo plnoletý žiak absolvujúci vzdelávací program na získanie nižšieho stredného vzdelávania podľa § 30 ods. 4 riaditeľovi školy. Integrovaným žiakom danej školy sa upravia podmienky skúšky podľa ich platného individuálneho učebného programu.
(5) Žiadosť obsahuje
a)osobné údaje žiaka,
b)odborný lekársky posudok, ktorý obsahuje presnú diagnózu a z nej vyplývajúce funkčné dôsledky, ktorý sa nevyžaduje od uchádzačov s vývinovými poruchami učenia,alebo
c)odborný posudok centra špeciálno-pedagogického poradenstva, centra pedagogicko-psychologického poradenstva, odborníka na pervazívne vývinové poruchy, ktorý obsahuje presnú diagnózu a z nej vyplývajúce dôsledky,alebo
d)aktuálny odborný posudok špeciálneho pedagóga a psychológa.
§ 5
Vyhodnotenie externého testovania
(1)Vyhodnotenie odpovedí externého testovania uskutoční poverená priamo riadená organizácia do 15.6. príslušného roka. Výsledky zašle riaditeľstvu školy a žiakom v podobe percenta úspešnosti v jednotlivých testoch.
(2)Ak žiak z jednotlivého testu mal 20 % a viac úspešných odpovedí, test je úspešný. Ak žiak bol úspešný vo všetkých troch testovaniach, riaditeľ školy vydá žiakovi doklad o získaní nižšieho stredného vzdelania na osobitnom dokumente. Jeho vzor zverejní ministerstvo školstva v knižnici vzorov pedagogickej dokumentácie.
(3)Ak žiak z niektorého testu nezískal minimálne 20 % úspešných odpovedí, test je neúspešný. Žiak sa môže zúčastniť na základe žiadosti zákonného zástupcu alebo plnoletého žiaka opravného testovania z daného testu.