Špeciálna/ špecializovaná diagnostika je zameraná na čo najpresnejšie identifikovanie zisteného druhu postihnutia. Odpovedá na otázku: „Aký je konkrétny druh, stupeň a forma, následky konkrétneho postihnutia, narušenia alebo ohrozenia?“ Uskutočňovanie špeciálnej diagnostiky predpokladá spoluprácu celého tímu participujúcich odborníkov z oblasti medicíny, pedagogiky, psychológie, špeciálnej pedagogiky, liečebnej pedagogiky, logopédie a sociálnej práce.Globálna/ komplexná diagnostika sa zameriava na identifikovanie najvýznamnejších vlastností a charakteristík diagnostikovaného subjektu a jeho širšieho a užšieho sociálneho prostredia vzhľadom na ďalšie možnosti jeho edukácie, stimulácie, alebo terapie.
Takto chápaná diagnostika v sebe integruje lekársku, psychologickú, sociálnu, pedagogickú, liečebnopedagogická, logopedickú a špeciálnopedagogickú diagnostiku.
Diferenciálna diagnostika je postup, pri ktorom sa určuje presná diagnóza spomedzi niekoľkých, ktoré majú rovnaké alebo veľmi podobné príznaky.
(Zdroj k diagnostike: Tichá, 2008)
Edukatívna (re)habilitácia je súbor cieľovo-účelových, obsahovo-procesuálnych a funkčno-štruktúrových špeciálnopedagogických intervencií, umožňujúcich interakciu medzi špeciálnou pedagogikou a jej objektami s cieľom ich socializácie v biodromálnom rámci. Komponentami edukatívnej (re)habilitácie sú špeciálnopedagogická diagnostika, špeciálna edukácia, špeciálnopedagogické terapie, špeciálnopedagogické poradenstvo ako cieľovo-účelové, obsahovo-procesuálne a funkčno-štruktúrne systémy zamerané na ovplyvňovanie jednotlivcov s postihnutím a ich prostredia za účelom dosahovania pozitívnych zmien v procese rozvíjania a harmonizácie ich komplexnej osobnosti (Vančová, 2005).
Reedukácia: je pojem, ktorým sa označuje súhrn špeciálnopedagogických aktivít zameraných na rozvíjanie nevyvinutých funkcií alebo na úpravu porušených funkcií. Ide predovšetkým o reedukáciu hybnosti, sluchu a zraku, taktiež aj o úpravu budovania stereotypov správania (Vašek, 1996).
Výchovná rehabilitácia je súhrn takých aktivít špeciálnopedagogického charakteru, ktoré sú v konečnom dôsledku zamerané na socializáciu jednotlivca, spôsobujú pozitívne zmeny v stave vychovanosti a vzdelanosti, tieto podnecujú alebo odstraňujú prípadné prekážky pri ich dosahovaní, pričom podporujú terapeutické aktivity a majú aj psychoterapeutické poslanie (Vašek, 2003).
Špeciálnopedagogická intervencia je zámerná, cieľavedomá a plánovitá aktivita, pomocou ktorej dochádza k interakciám medzi jednotlivcom a prostredím s cieľom pozitívne ovplyvniť želaný rozvoj osobnosti jednotlivca (Vančová, 2005).
Krízová intervencia je špecializovaná odborná činnosť zameraná na špecifické obdobie v živorte klienta/skupiny. Predstavuje podpornú sieť opatrení zameraných na stabilizáciu klienta/skupiny, prinavrátenie pocitu bezpečia a posilnenie vlastných kompetencií v práci
V § 132 sa vymedzujú sa stupne podporných úrovní, pre centrum poradenstva prevencie a špecializované centrum poradenstva a prevencie. Napokon v § 133 sa dopĺňa splnomocňovacie ustanovenie k vydaniu príslušného všeobecne záväzného právneho predpisu,