KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B
A
V E R E J N É H O
O B S T A R Á V A N I A
4) 2 hospodárske subjekty považovali harmonogram projektu, ktorý navrhol verejný obstarávateľ, za
časovo nerealizovateľný, pričom obidva hospodárske subjekty predložili vlastný (subjektívny) návrh
časového harmonogramu projektu, ktorý je podľa ich dôsledného (subjektívneho) uváženia
realizovateľný. Subjektívny časový harmonogram projektu, ktorý vypracoval a predložil každý
hospodársky subjekt, bol zapracovaný v tabuľke vyššie - Sumarizácia odpovedí hospodárskych
subjektov na Vysvetlenie č. 1, t. j. na okruh otázok v zmysle Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle
Vysvetlenia č. 1 a PHZ a ďalšie súvisiace informácie.;
5) 2 hospodárske subjekty stanovili a predložili odhadovanú celkovú cenu za predmet zákazky počas
plánovaného trvania zmluvy 5 rokov (60 mesiacov) + 5 rokov opcia (60 mesiacov).;
6) Jeden hospodársky subjekt ocenil 1. variant (ak by dodávateľovi nebola dodaná technická
dokumentácia k databázam) a aj 2. variant (ak by dodávateľovi bola dodaná technická
dokumentácia k databázam) súvisiaci s migráciou údajov z pôvodnej databázy, pričom druhý
hospodársky subjekt 1. variant vôbec neocenil s doplneným, súvisiacim odôvodnením a 2. variant
ocenil.
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa zároveň sumarizovali na základe predložených odpovedí
dvoch hospodárskych subjektov a taktiež so zreteľom na definované (vymedzené) otázky, tieto podstatné
skutočnosti a výstupy, ktoré je nevyhnutné neopomenúť a je nevyhnutné sa s nimi dôsledne vysporiadať pri
prípravnej fáze budúceho verejného obstarávania najmä so zreteľom na tvorbu finálnej verzie súťažných
podkladov (najmä opis predmetu zákazky, návrh obchodných podmienok):
1) Časový harmonogram projektu, ktorý navrhol verejný obstarávateľ, nie je realizovateľný - opätovné
dôsledné posúdenie a nastavenie realizovateľného časového harmonogramu projektu.;
2) Vysporiadať sa s formálnou úpravou (nepresnosť, terminologická nejednoznačnosť a rôznorodosť
používanej terminológie) a s neurčitosťou niektorých ustanovení projektových dokumentov tak, aby
sa v nevyhnutnom rozsahu odstránila a minimalizovala neurčitosť špecifikácie (opisu budúceho
predmetu zákazky).
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa si taktiež osvojili posúdenie, argumenty a stanovisko
Odboru informačných a komunikačných technológií, ako hlavného gestorského útvaru, do pôsobnosti
ktorého patrí zadávanie budúceho predmetu zákazky, a to v nasledovnom význame:
1) Pripomienky jedného z hospodárskych subjektov, ktorý predložil odpovede na Vysvetlenie č. 1,
a ktoré sa týkali použitia zdieľaného kódu považuje príslušný odbor za irelevantné.;
2) Pripomienka jedného z hospodárskych subjektov, ktorý predložil odpovede na Vysvetlenie č. 1, aby
žiadna časť aplikácie nebola vytvorená vo frameworku, ku ktorému nemáme zdrojové kódy, bude
odstránená. Uvedenú problematiku bude riešiť iná časť zadania - Projektových dokumentov.;
3) Majetkové priznania budú do harmonogramu doplnené.;
4) Verejný obstarávateľ si dostatočne a dlhodobo uvedomuje blížiaci sa koniec platnosti zmluvného
vzťahu na existujúci informačný systém, ktorý zastrešuje toho času sledovanie legislatívneho
procesu, a tento reálny stav považuje za jedno z hlavných rizík ohrozenia legislatívneho procesu ako
takého. Verejný obstarávateľ sa musí s touto skutočnosťou vysporiadať.;
5) Vzhľadom na charakter vznesených výhrad navrhol príslušný odbor, aby verejný obstarávateľ
neodpovedal na otázky vznesené po Vysvetlení č. 1 a aby pristúpil k zapracovaniu pripomienok,
ktoré považuje za relevantné do projektového zámeru (projektových dokumentov).
Záver:
Prípravné trhové konzultácie boli vyhodnotené ako úspešné, nakoľko má verejný obstarávateľ za to, že
očakávaný účel a podstata predmetných prípravných trhových konzultácií boli dosiahnuté. Verejný
Strana 24 z 25