KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
k CRD - 155/2021  
ZÁPISNICA Z PRÍPRAVNÝCH TRHOVÝCH KONZULTÁCIÍ  
ZA ÚČELOM PRÍPRAVY A INFORMOVANIA HOSPODÁRSKYCH SUBJEKTOV  
O PLÁNOVANOM POSTUPE VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA  
so zreteľom na § 25 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých  
zákonov v znení neskorších predpisov  
(ďalej v texte len „zákon o verejnom obstarávaní“)  
Identifikácia verejného obstarávateľa:  
Názov:  
Sídlo:  
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky  
Námestie Alexandra Dubčeka 1  
812 80 Bratislava  
Slovenská republika  
00151491  
IČO:  
DIČ:  
2020845046  
Zastúpený:  
Zatriedenie verejného  
obstarávateľa:  
Ing. Daniel Guspan, vedúci Kancelárie Národnej rady Slovenskej republiky.  
podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní.  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa:  
JUDr. Petra Cupaníková  
Mgr. Martin Ďurech  
-
-
Odbor právnych služieb a verejného obstarávania;  
Odbor právnych služieb a verejného obstarávania, Oddelenie  
verejného obstarávania;  
Mgr. Jozef Kovaľ  
JUDr. Ivan Kanda  
Ing. Karol Guniš  
Mgr. Martin Roman  
-
-
-
-
Odbor právnych služieb a verejného obstarávania;  
Odbor právnych služieb a verejného obstarávania;  
Odbor informačných a komunikačných technológií;  
Odbor informačných a komunikačných technológií, Oddelenie  
informačných systémov, poskytovaných elektronických služieb  
a bezpečnosti informačno-komunikačných technológií;  
Predmet budúcej zákazky:  
Agendový, informačný systém: Systém na sledovanie legislatívneho procesu.  
Stručný opis predmetu budúcej zákazky:  
Verejný obstarávateľ požaduje vybudovať a dodať agendový, informačný systém: Systém na sledovanie  
legislatívneho procesu (ďalej v texte aj ako „AIS SSLP“). AIS SSLP má slúžiť primárne podľa požiadaviek  
zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky na zabezpečenie  
odborných, organizačných a technických úloh spojených so zabezpečovaním činnosti Národnej rady  
Slovenskej republiky, jej výborov, osobitných kontrolných výborov a komisií vrátane parlamentnej  
dokumentácie a tlačovej služby. Plánovaným cieľom AIS SSLP je sledovanie elektronickej podpory  
pôsobnosti Národnej rady Slovenskej republiky v oblasti zákonodarstva, kontroly a vnútornej i zahraničnej  
politiky.  
AIS SSLP má pokryť všetky požadované procesy Národnej rady Slovenskej republiky, ako aj Kancelárie  
Národnej rady Slovenskej republiky, v súlade so všetkými legislatívnymi požiadavkami a to tak, aby sa stali  
maximálne elektronizované, riadené procesmi v súlade s platnou legislatívou, no v maximálnej miere  
konfigurovateľné, aby ich bolo možné upravovať internými zdrojmi organizácie. Všetky procesy musia  
Strana 1 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
spĺňať štandardy kladené na elektronizáciu procesov v štátnej a verejnej správe pri zachovaní vysokej  
bezpečnosti, autenticity (teda aby každý krok bolo možné dohľadať - kto, kedy a v akom procese ho  
vykonal), so zachovaním požiadavky, že každý údaj musí byť v informačnom systéme iba a práve raz  
v module kde vznikol, ale zároveň musí byť prístupný pre všetky ostatné komponenty AIS SSLP, ako aj pre  
iné externé zdroje.  
Predbežné oznámenie:  
Predbežné oznámenie upravujúce predmetné prípravné trhové konzultácie bolo zverejnené:  
v Úradnom vestníku Európskej únie dňa 05.02.2021 pod číslom (značkou) 2021/S 25-060039;  
vo Vestníku verejného obstarávania č. 40/2021 zo dňa 08.02.2021 pod číslom (značkou) 11315 -  
POS.  
Účel a cieľ prípravných trhových konzultácií:  
príprava a informovanie oprávnených, potencionálnych, hospodárskych subjektov o plánovanom  
postupe verejného obstarávania na identifikovaný predmet budúcej zákazky;  
overiť reálnosť, objektívnosť a primeranosť požiadaviek/podmienok na plnenie predmetu budúcej  
zákazky;  
stanoviť objektívne a nediskriminačné parametre a požiadavky na predmet budúcej zákazky;  
stanoviť (vymedziť) ďalšie relevantné skutočnosti plánovaného verejného obstarávania tak, aby boli  
dodržané princípy/zásady verejného obstarávania a aby sa plánovaného verejného obstarávania  
zúčastnil čo najväčší počet oprávnených, potencionálnych, hospodárskych subjektov pôsobiacich na  
relevantnom trhu IKT;  
získať spätnú väzbu zo strany oprávnených, potencionálnych, hospodárskych subjektov a v prípade  
„relevantnosti“ jej zapracovanie;  
zistiť informácie/údaje vedúce k správnemu určeniu predpokladanej hodnoty budúcej zákazky (tzn.  
úsilie získať indikatívnu cenovú ponuku pre účely stanovenia PHZ);  
validovať (overiť) spôsob riešenia AIS SSLP, ktorý navrhol a sprístupnil verejný obstarávateľ.  
Komunikácia v priebehu prípravných trhových konzultácií:  
Písomná komunikácia v priebehu prípravných trhových konzultácií prebiehala elektronicky (e-mailom)  
prostredníctvom e-mailovej adresy zainteresovanej, kontaktnej osoby verejného obstarávateľa:  
martin.durech@nrsr.sk. Počas celého trvania prípravných trhových konzultácií bolo umožnené  
hospodárskym subjektom zasielať svoje otázky, návrhy alebo pripomienky. Verejný obstarávateľ na svojom  
profile, ktorý je zriadený na webovom sídle Úradu pre verejné obstarávanie, zverejnil všetky potrebné  
informácie, ktoré boli počas celého trvania prípravných trhových konzultácií všetkým hospodárskym  
subjektom priamo, bez obmedzení prístupné.  
Všetky potrebné informácie boli taktiež zverejnené a priamo, bez obmedzení sprístupnené aj na webovom  
Verejný obstarávateľ v priebehu prípravných trhových konzultácií využil aj písomnú formu komunikácie  
prostredníctvom poštovej prepravy doporučene s doručenkou a to v prípade odoslania/doručenia  
dokumentu - Výzva na účasť v prípravných trhových konzultáciách zo dňa 02.02.2021.  
Strana 2 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
Rozsah zverejnených informácií (dokumentov) v priebehu prípravných trhových konzultácií:  
1) Oznámenie o začatí prípravných trhových konzultácií za účelom prípravy a informovania  
hospodárskych subjektov o plánovanom postupe verejného obstarávania zo dňa 01.02.2021  
vrátane Prílohy č. 1 - Projektové dokumenty, Prílohy č. 2 - Okruh otázok a PHZ a Prílohy č. 3 -  
Informácia o spracúvaní osobných údajov prevádzkovateľom (ďalej v texte len „Oznámenie o začatí  
PTK“), ktoré bolo zverejnené v profile verejného obstarávateľa a na webovom sídle verejného  
obstarávateľa dňa 01.02.2021.;  
2) Výzva na účasť v prípravných trhových konzultáciách zo dňa 02.02.2021 (ďalej v texte len „Výzva na  
účasť v PTK“), ktorá bola zverejnená v profile verejného obstarávateľa a na webovom sídle  
verejného obstarávateľa dňa 02.02.2021.  
Poznámka verejného obstarávateľa:  
Výzva na účasť v PTK bola odoslaná aj písomnou formou komunikácie prostredníctvom poštovej  
prepravy doporučene s doručenkou 6 hospodárskym subjektom pôsobiacim na relevantnom trhu  
IKT, ktorým nebol uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní ku dňu 02.02.2021, a jednému  
záujmovému združeniu právnických osôb, ktoré poskytujú služby v oblasti informačných technológií  
a telekomunikácií.;  
3) Dôležité upozornenie zo dňa 05.03.2021, ktoré bolo zverejnené v profile verejného obstarávateľa  
a na webovom sídle verejného obstarávateľa dňa 05.03.2021.;  
4) Vysvetlenie č. 1 vznesených otázok a doplňujúce informácie zo dňa 02.06.2021 vrátane Prílohy č. 1 -  
Projektové dokumenty - Aktualizované v zmysle Vysvetlenia č. 1 a Prílohy č. 2 - Okruh otázok  
v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ (ďalej v texte len „Vysvetlenie č. 1 “). Vysvetlenie č. 1 bolo  
zverejnené v profile verejného obstarávateľa dňa 02.06.2021 (zverejnené Vysvetlenie č. 1 vrátane  
Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ ) a dňa 03.06.2021 (zverejnená Príloha č.  
1 - Projektové dokumenty - Aktualizované v zmysle Vysvetlenia č. 1). Vysvetlenie č. 1 bolo  
zverejnené na webovom sídle verejného obstarávateľa dňa 03.06.2021.  
Poznámka verejného obstarávateľa:  
Vysvetlenie č. 1 bolo odoslané/doručené prostredníctvom elektronickej formy komunikácie (e-  
mailom) 6 hospodárskym subjektom pôsobiacim na relevantnom trhu IKT, ktorí prejavili záujem  
o účasť v rámci prípravných trhových konzultácií.  
Zoznam subjektov, ktorým bola odoslaná Výzva na účasť v PTK a súvisiace informácie:  
Dátum a spôsob  
odoslania  
Výzvy na účasť v PTK  
Dátum a spôsob  
doručenia  
Výzvy na účasť v PTK  
P. č.  
Identifikácia vyzvaného subjektu  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
Dňa 03.02.2021  
písomne  
Slovenská republika  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Poznámka:  
1.  
Identifikovaný subjekt e-mailom zo dňa 15.02.2021  
o 17:48 hod. oznámil, že Výzvu na účasť v PTK  
preposlal na spoločnosť Konkrétny hospodársky  
subjekt.  
Dňa 02.02.2021 o 09:53 Dňa 02.02.2021 o 09:53  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
Strana 3 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
komunikácie.  
komunikácie.  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
Dňa 04.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Dňa 02.02.2021 o 09:55 Dňa 02.02.2021 o 09:55  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
2.  
3.  
4.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Dňa 03.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Dňa 02.02.2021 o 09:56 Dňa 02.02.2021 o 09:56  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Dňa 03.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Dňa 02.02.2021 o 09:57 Dňa 02.02.2021 o 09:57  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
Dňa 03.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Dňa 02.02.2021 o 09:58 Dňa 02.02.2021 o 09:58  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
5.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Výzva na účasť v PTK  
nebola prevzatá  
v odbernej lehote  
(Zásielka vrátená  
verejnému  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
poštovej prepravy.  
6.  
Korešpondenčná adresa:  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
obstarávateľovi).  
Dňa 02.02.2021 o 10:00 Dňa 02.02.2021 o 10:00  
hod. písomne  
hod. písomne  
prostredníctvom  
prostredníctvom  
Strana 4 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Dňa 02.02.2021  
písomne  
Dňa 04.02.2021  
písomne  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
prostredníctvom  
poštovej prepravy.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Dňa 02.02.2021 o 10:03 Dňa 02.02.2021 o 10:03  
7.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
hod. písomne  
prostredníctvom  
elektronickej (e-  
mailovej) formy  
komunikácie.  
Vysvetlivky k textu tabuľky:  
P. č. znamená poradové číslo, ktoré pridelil verejný obstarávateľ vyzvanému subjektu v tom chronologickom poradí,  
v akom bola Výzva na účasť v PTK odoslaná.  
Zoznam hospodárskych subjektov, ktoré prejavili záujem o účasť v rámci prípravných trhových konzultácií  
a súvisiace informácie:  
Identifikácia  
HS  
Vyplnená príloha  
Dátum, čas a spôsob  
doručenia odpovede na  
Výzvu na účasť v PTK  
č. 2  
-
Identifikácia hospodárskeho subjektu  
P. č.  
a
(HS)  
písomná  
Okruh otázok a  
prezentácia  
PHZ  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Poznámka:  
HS predložil e-mailom zo dňa  
08.03.2021  
Dňa 04.03.2021 o 11:43 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
ÁNO  
predložené  
ÁNO  
predložená  
1.  
o 16:50  
hod.  
tzv.  
„konvalidovanú“ Prílohu č.  
2
a to  
komunikácie (e-mailom).  
z dôvodu matematickej chyby, ktorú  
identifikoval verejný obstarávateľ  
v pôvodne predloženej prílohe č. 2.  
Dňa 05.03.2021 o 10:11 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
predložené  
ÁNO  
predložená  
2.  
3.  
4.  
5.  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 05.03.2021 o 13:53 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
predložené  
ÁNO  
predložená  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 08.03.2021 o 13:16 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
predložené  
ÁNO  
predložená  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 08.03.2021 o 15:40 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
predložené  
ÁNO  
predložená  
komunikácie (e-mailom).  
Strana 5 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Poznámka:  
HS vopred požiadal e-mailom zo dňa  
02.03.2021 o 11:20 hod. o odpovede  
(vysvetlenie) na doplňujúce otázky.  
Dňa 08.03.2021 o 15:51 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
ÁNO  
predložené  
ÁNO  
predložená  
6.  
Doplňujúce  
otázky  
(všetky)  
HS  
vykazovali „technický“ význam a týkali  
sa opisu predmetu zákazky. Verejný  
obstarávateľ informoval HS e-mailom  
dňa 02.03.2021 o 12:49 hod., že  
doplňujúce otázky budú relevantne  
zodpovedané v nasledujúcej procesnej  
fáze predmetných PTK.  
komunikácie (e-mailom).  
Vysvetlivky k textu tabuľky:  
P. č. znamená poradové číslo, ktoré pridelil verejný obstarávateľ hospodárskemu subjektu v tom chronologickom  
poradí, v akom boli jednotlivé odpovede hospodárskych subjektov doručené.  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa skonštatovali, že v stanovej lehote, t. j. do dňa  
08.03.2021 (pondelok) do 16:00 hod. miestneho času, prejavilo 6 hospodárskych subjektov záujem o účasť  
v rámci prípravných trhových konzultácií, pričom ide o:  
2 hospodárske subjekty pôsobiace na relevantnom trhu IKT, ktorým bola odoslaná/doručená  
prostredníctvom poštovej prepravy Výzva na účasť v rámci PTK;  
4 hospodárske subjekty pôsobiace na relevantnom trhu IKT, ktorým nebola odoslaná Výzva na účasť  
v rámci PTK.  
Strana 6 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
Sumarizácia odpovedí hospodárskych subjektov, ktoré prejavili záujem o účasť v rámci prípravných trhových konzultácií, a to na okruh otázok v zmysle Prílohy č. 2 -  
Okruh otázok a PHZ Oznámenia o začatí PTK a ďalšie súvisiace informácie:  
Identifikácia hospodárskych subjektov (HS), ktoré prejavili záujem o účasť v predmetných PTK  
a sumarizácia jednotlivých odpovedí HS na položené otázky  
Položená, konkrétna otázka  
verejného obstarávateľa v zmysle  
Prílohy č. 2 - Okruh otázok a PHZ.  
Účastník PTK č. 1  
Konkrétny  
Účastník PTK č. 2  
Konkrétny  
Účastník PTK č. 3  
Konkrétny  
Účastník PTK č. 4  
Konkrétny  
Účastník PTK č. 5  
Konkrétny  
Účastník PTK č. 6  
Konkrétny  
hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
Rozhodnutie však  
závisí od minimálnej  
požadovanej úrovne  
štandardov technickej  
a odbornej  
spôsobilosti, ktorú  
verejný obstarávateľ  
záväzne stanoví.  
Otázka č. 1:  
Mal by hospodársky subjekt záujem  
zúčastniť sa plánovaného verejného  
obstarávania na plánovaný predmet  
budúcej zákazky: „Agendový,  
informačný systém: Systém na  
sledovanie legislatívneho procesu“?  
ÁNO  
ÁNO  
ÁNO  
ÁNO  
ÁNO  
HS poukazuje na  
neprimeranosť.  
ÁNO  
NIE  
ÁNO  
HS opätovne  
Otázka č. 2:  
Legislatívna oblasť,  
Biznis ciele.  
Hardvér - špecifikácia  
a dostupnosť  
systémov?;  
Licencie na softvér  
tretích strán -  
požadovaná  
HS  
Považuje hospodársky subjekt  
dokumenty (Príloha č. 1 - Projektové  
dokumenty), ktoré sprístupnil verejný  
obstarávateľ, za dostatočné, určité  
a zrozumiteľné, a to za účelom  
jednoznačného definovania predmetu  
budúcej zákazky a za účelom  
stanovenia odhadovanej celkovej  
poukazuje/poukazoval  
na rozsiahlosť  
a detaily, ktoré by  
mohli „zväzovať“  
očakávané finálne  
riešenie.  
zdôrazňuje/zdôrazňov  
al neprimeranú,  
navrhovanú  
minimálnu úroveň  
štandardov technickej  
a odbornej  
NIE  
Modul 47  
(Majetkové priznania  
VF) - nedostatočný  
popis.  
NIE  
ÁNO  
Arch. popis súčasného  
stavu;  
Arch. popis  
očakávaného riešenia;  
Nejasnosť modulov,  
špecifikácia na  
licencie?;  
spôsobilosti.  
Strana 7 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
ceny za predmet zákazky?  
ktoré sú  
nové/nahrádzané/mo  
difikované/integrovan  
é;  
Interakcie medzi  
modulmi a aplikáciami  
a ich integrovateľnosť;  
Absencia integračných  
manuálov  
(interné/externé).  
NIE  
Kvalita dát;  
Migrácia dát.  
NIE  
Release management.  
NIE  
Rollout plán.  
ÁNO v rozsahu:  
Pripomienky  
k podmienkam účasti -  
obmedzujúce, príliš  
špecifické, úzko  
vymedzené,  
ÁNO v rozsahu:  
Nezmyselnosť  
požiadavky  
ÁNO v rozsahu:  
SW a HW  
infraštruktúra?;  
Ako sa bude  
ÁNO v rozsahu:  
AIS SSLP na tenkom  
alebo tučnom  
klientovi?;  
Aké platformy pre  
Middleware?;  
Aký produkt v prípade  
integračnej platformy  
pre Middleware?;  
Ako budú vystupovať  
ÁNO v rozsahu:  
ÁNO v rozsahu:  
Používateľské role  
a organizačná  
štruktúra?; Vytvorenie  
„Middleware“?;  
DMS?; Dig. knižnica,  
archív?;  
Opis existujúceho HW  
vybavenia?; Existencia  
a vybavenie  
fragmentácie do  
Otázka č. 3:  
modulov;  
obstarávať SW a HW  
infraštruktúra?;  
Dispozícia stabilných  
API pre vytvorenie  
rozhraní?;  
Súčinnosť IT  
odborníkov na strane jednotlivé moduly voči  
ÚPVS/NASES-u?;  
Registratúra?;  
Má hospodársky subjekt ďalšie,  
doplňujúce otázky/pripomienky  
k predmetu budúcej zákazky? Ak áno,  
aké?  
serverovne?;  
neprimerané, a to tak  
Odporúčanie:  
Procesný engine na  
riadenie legislatívneho  
procesu;  
Neúnosnosť  
e-mailových notifikácií  
- zbytočné  
Vládny Cloud?;  
Potreba HW  
prostriedkov vrátane  
podpory?.  
minimálna  
požadovaná úroveň  
štandardov - Zoznam  
poskytnutých služieb  
(§ 34 ods. 1 písm. a/  
ZVO),  
Registratúra?;  
Dig. kongresový  
systém?  
Middleware?;  
Komunikácia  
Strana 8 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
ako aj minimálna  
požadovaná úroveň  
štandardov -  
zahlcovanie.  
Súčinnosť  
jednotlivých modulov  
voči Middleware?;  
Komunikácia medzi  
jednotlivými  
s aktuálnymi  
dodávateľmi súčastí IS  
K NR SR?;  
požiadavky/podmienk  
y na odbornú  
Detailná funkčná  
špecifikácia?;  
Detailná  
technologická  
modulmi?;  
spôsobilosť - experti  
(§ 34 ods. 1 písm. g/  
ZVO).  
Počíta sa s centrálnym  
logovaním alebo  
prostredníctvom  
Middleware?;  
a aplikačná  
architektúra?;  
Rozporovanie  
zmluvného  
Spôsob  
nasadzovania?;  
Aký SQL server?;  
Požiadavky na  
vytvorenie  
stránky/formulára?;  
Podateľňa -  
ustanovenia - Zmluvná  
pokuta vo výške 20%  
z ceny plnenia;  
Súčinnosť odborných  
útvarov?;  
podpisovanie  
Integrácia modulov  
v Realizačnej fáze -  
inkrement 1  
a v Realizačnej fáze -  
inkrement 2?;  
Migrácia údajov do  
nových databáz?;  
Nová štruktúra  
databáz - ako a kedy?;  
Nadobudnutie  
elektronických  
formulárov?;  
Integrácia v prípade  
hlasovania  
hlasovacími lístkami -  
SSLP alebo DKS?;  
DKS - Aká  
technológia?;  
Technológia - Prepis  
rozpravy zo zvukovej,  
resp. video podoby do  
textovej podoby?;  
Špecifikácia - Tlač  
a export (rozsah  
a veľkosť) zostavy  
z modulu?;  
autorských práv  
v súvislosti  
s historickými údajmi?  
Strana 9 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
Elektronické  
formuláre - ÚPVS,  
integrovateľnosť do  
SSLP, alebo iný  
systém/stránka?;  
Publikácia na webové  
sídlo NR - Kto?;  
Auditlog operácií - Čo  
všetko logovať?;  
Riešenie notifikácií?;  
EUROVOC - Aktuálny  
systém?;  
Video Management  
systém - Všetky  
funkcie podľa  
projektového  
zámeru?;  
Integrácia na ÚPVS,  
MetaIS, ISVS,  
referenčné registre?;  
Prihlasovanie  
používateľov?;  
Opis funkčnosti -  
Mobilná aplikácia pre  
poslancov?;  
Front-end integrácia  
s ÚPVS (eDesk, IAM)?;  
Front-end integrácia  
s ISVS (Slov-lex, Open  
data, IS ÚVSR)?;  
Komunikácia medzi  
modulmi „Back office  
moduly PIS“ - Priamo  
Strana 10 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
alebo cez  
Middleware?;  
ÁNO v rozsahu:  
Popis integrácie  
modulov s Digitálnym  
kongresovým  
ÁNO v rozsahu:  
systémom;  
Stanovenie  
parametrov -  
maximálna miera  
konfigurovateľnosti,  
zachovanie vysokej  
bezpečnosti,  
Popis integrácie  
modulov s Video  
Management  
systémom;  
Popis integrácie na  
SLOVLEX;  
autenticita?;  
Popis integrácie na  
IS ÚVSR;  
Popis integrácie na  
OPEN.DATA;  
Popis technológie  
intranetu  
a požiadavky na  
integráciu webových  
formulárov.  
Presné stanovenie  
parametrov - nové  
verzie  
HS  
HS  
ÁNO v rozsahu:  
Špecifikácia HW?;  
Špecifikácia licencií?;  
Doba realizácie  
projektu -  
Otázka č. 4:  
odpovedá/odpovedal  
odkazom na svoje  
vyjadrenie (odpovede)  
uvedené pri otázke č.  
2 a 3.  
odpovedá/odpovedal  
odkazom na svoje  
vyjadrenie (odpoveď)  
uvedené pri otázke č.  
2.  
ÁNO v rozsahu:  
Jednoznačnosť, čo je  
Aké ďalšie typy a rozsah informácií  
potrebuje sprístupniť hospodársky  
subjekt, aby vedel pripraviť  
relevantnú ponuku?  
s optimalizovanými  
predmetom dodávky; funkciami, nové verzie  
Potreba HW?  
s rozšírenou  
funkcionalitou  
všeobecného  
rozporuplnosť?  
charakteru, nové  
verzie v dôsledku  
zmien v informačných  
technológiách?;  
Licencia na vývojové  
prostredie od  
Odporúčania:  
Počet používateľov  
a ich rozdelenie?;  
Webové formuláre -  
aký modul?;  
spoločnosti  
Postup/spôsob  
migrácie vrátane  
súčinnosti;  
Microsoft?  
Požiadavky  
Strana 11 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
autentifikácie  
a autorizácie?;  
Počet používateľov?.  
Otázka č. 5:  
NIE  
NIE  
NIE  
NIE  
Vedel by hospodársky subjekt plniť  
(poskytnúť) predmet budúcej zákazky  
sám alebo by musel využiť kapacity  
subdodávateľa/subdodávateľov?  
Predpoklad využitia  
subdodávateľa a to  
z dôvodu súčasných  
kapacít.  
ÁNO SÁM  
Možná subdodávka  
však nie je vylúčená.  
Predpoklad vytvorenia  
skupiny dodávateľov  
alebo využitie  
Subdodávka -  
Odborné znalosti  
legislatívneho  
procesu.  
ÁNO SÁM  
Predpoklad.  
Využitie kapacít  
subdodávateľov -  
efektívnejšie plnenie.  
subdodávok.  
ÁNO  
Biznis architektúra  
zodpovedá  
deklarovaným  
funkčným  
požiadavkám na  
podporu činnosti  
legislatívneho orgánu.  
NIE  
Absencia  
Otázka č. 6:  
NIE  
Napĺňa podľa hospodárskeho  
subjektu biznis architektúra, ktorú  
definoval verejný obstarávateľ,  
v dostatočnej miere požiadavky a  
problémové oblasti?  
Absencia detailnej  
analýzy modulov; Opis  
Middleware len  
abstraktne,  
architektonického  
popisu súčasného  
stavu, očakávaného  
riešenia a interných  
a externých integrácií.  
ÁNO  
ÁNO  
ÁNO  
všeobecne.  
ÁNO  
Aplikačná architektúra  
je realizovateľná.  
Navrhované riešenie -  
Kombinácia licencie  
a vývoj.  
Otázka č. 7:  
Ako je možné postaviť riešenie z  
pohľadu aplikačnej architektúry  
(licencie vs. vývoj), resp. je  
navrhovaná aplikačná architektúra  
realizovateľná?  
Vlastný vývoj  
+
Open source  
ÁNO  
ÁNO  
ÁNO  
Aplikačná architektúra Aplikačná architektúra  
ÁNO  
Realizovateľná - Vývoj  
je realizovateľná.  
je realizovateľná.  
nového riešenia.  
komponenty.  
HS uvádza/uviedol  
súvisiace,  
chronologické  
skutočnosti.  
ÁNO  
HS  
Otázka č. 8:  
NIE  
Potreba riešenie na  
mieru.  
Závislosť však od  
finálnej dokumentácie na vlastné softvérové  
a opisu budúceho  
odkazuje/odkazoval  
ÁNO  
Využitie existujúceho  
riešenia.  
ÁNO  
NIE  
Je možné zabezpečiť alebo pokryť  
niektoré z požiadaviek už existujúcim  
riešením na trhu, ktoré je  
Jedinečný projekt.  
produkty, s ktorými  
verejného  
počíta pri  
Strana 12 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
integrovateľné na zvyšok  
informačného systému (krabicový  
SW, služba na trhu, centrálne  
komponenty, od iného verejného  
subjektu)?  
obstarávania.  
implementácii.  
Otázka č. 9:  
Rozhodnutie HS  
nešpecifikovať  
otvorené licencie.  
Snaha o maximálne  
využitie otvorených  
licencií.  
NIE  
Nevedomosť  
o takýchto licenciách.  
NIE  
Aké otvorené licencie je možné použiť  
pre naplnenie biznis architektúry a  
požiadaviek?  
Platforma JAVA.  
Otvorené licencie.  
Žiadne otvorené  
licencie.  
ÁNO  
Diskriminačné  
podmienky účasti  
týkajúce sa technickej  
spôsobilosti  
(Zoznam poskytnutých  
služieb - minimálna  
úroveň štandardov)  
a odbornej  
HS  
Otázka č. 10:  
HS  
HS  
HS  
ÁNO  
upozorňuje/upozorňo  
val na neúplnosť  
informácií,  
Aké iné informácie nad rámec  
poskytnutých projektových  
dokumentov potrebuje hospodársky  
subjekt vedieť a poznať pre riadne  
ocenenie predmetu zákazky?  
odpovedá/odpovedal  
odkazom na svoje  
vyjadrenie (odpovede) vyjadrenie (odpoveď)  
odpovedá/odpovedal  
odkazom na svoje  
odpovedá/odpovedal  
odkazom na svoje  
vyjadrenie (odpoveď)  
uvedené pri otázke  
č. 2. a 3.  
Popis AIS SSLP a DKS -  
fázovanie projektov?;  
Popis systémov, ktoré  
majú byť zachované?;  
HW prvky?  
rozporuplnosť  
poskytnutých  
informácií.  
uvedené pri  
otázke č. 3.  
uvedené pri  
otázke č. 4.  
spôsobilosti  
(Kvalifikácia expertov -  
minimálna úroveň  
štandardov).  
Otázka č. 11:  
Aká je hospodárskym subjektom  
odhadovaná celková cena za predmet  
zákazky počas plánovaného trvania  
zmluvy 5 rokov (60 mesiacov) + 5  
rokov opcia (60 mesiacov)?  
Konkrétna cena v Eur  
Konkrétna cena v Eur  
Konkrétna cena v Eur  
Konkrétna cena v Eur  
Konkrétna cena v Eur  
Konkrétna cena v Eur  
bez DPH  
bez DPH  
bez DPH  
bez DPH  
bez DPH  
bez DPH  
Strana 13 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
Vysvetlivky k textu tabuľky:  
ZVO znamená zákon o verejnom obstarávaní v platnom znení;  
HS znamená hospodársky subjekt.  
Verejný obstarávateľ poznamenáva, že konkrétne znenie (autentická podoba) doplňujúcich otázok, pripomienok, informácií, skutočností alebo poznámok, ktoré definovali  
(vymedzili) hospodárske subjekty v rámci predloženej Prílohy č. 2 - Okruh otázok a PHZ, bolo zapracované v rámci Vysvetlenia č. 1 zo dňa 02.06.2021, ktoré bolo zverejnené  
v profile verejného obstarávateľa a na webovom sídle verejného obstarávateľa dňa 02.06.2021 a 03.06.2021.  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa skonštatovali (sumarizovali) na základe predloženej Prílohy č. 2 - Okruh otázok a PHZ (na základe jednotlivých odpovedí  
hospodárskych subjektov), že:  
1) 6 hospodárskych subjektov prejavilo záujem zúčastniť sa plánovaného verejného obstarávania na budúci predmet zákazky: „Agendový, informačný systém: Systém  
na sledovanie legislatívneho procesu“.;  
2) 2 hospodárske subjekty považovali sprístupnené dokumenty, t. j. v tomto prípade Prílohu č. 1 - Projektové dokumenty, za dostatočné, určité a zrozumiteľné za  
účelom jednoznačného definovania predmetu zákazky a za účelom stanovenia odhadovanej celkovej ceny za predmet zákazky; 2 hospodárske subjekty vyjadrili  
negatívnu odpoveď v tvare/význame NIE; 1 hospodársky subjekt nevyjadril jednoznačnú odpoveď v požadovanom tvare/význame ÁNO alebo NIE a 1 hospodársky  
subjekt vyjadril aj pozitívnu (ÁNO) a aj negatívnu (NIE) odpoveď.;  
3) 6 hospodárskych subjektov (tzn. všetci doposiaľ známi účastníci PTK) využilo oprávnenie definovať (vymedziť) doplňujúce otázky/pripomienky k predmetu budúcej  
zákazky.;  
4) 6 hospodárskych subjektov (tzn. všetci doposiaľ známi účastníci PTK) využilo oprávnenie definovať (vymedziť) typy a rozsah ďalších informácií, ktoré potrebujú  
sprístupniť, aby vedeli pripraviť relevantnú ponuku; niektorí účastníci PTK sa odvolali na svoje konkrétne vyjadrenie, ktoré uviedli pri otázke č. 2 a 3.;  
5) 4 hospodárske subjekty potvrdili informáciu, že by dokázali plniť (poskytnúť) predmet budúcej zákazky vlastnými kapacitami (predpoklad), t. j. sám, a 2 hospodárske  
subjekty potvrdili, že plánujú/preferujú z definovaných dôvodov využitie subdodávateľa/subdodávateľov.;  
6) 4 hospodárske subjekty potvrdili informáciu, že biznis architektúra, ktorú definoval verejný obstarávateľ, napĺňa v dostatočnej miere požiadavky a problémové  
oblasti; 2 hospodárske subjekty zaujali negatívnu odpoveď vo vyjadrení NIE.;  
7) 6 hospodárskych subjektov (tzn. všetci doposiaľ známi účastníci PTK) zaujali stanovisko, že navrhovaná aplikačná architektúra je realizovateľná.;  
8) 4 hospodárske subjekty zaujali stanovisko, že zabezpečenie/pokrytie niektorých požiadaviek je možné existujúcim riešením na trhu, ktoré je integrovateľné na  
informačný systém; 2 hospodárske subjekty zaujali negatívnu odpoveď vo vyjadrení NIE;  
Strana 14 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
9) 1 hospodársky subjekt uviedol konkrétnu otvorenú licenciu, ktorú by bolo možné použiť pre  
naplnenie biznis architektúry a požiadaviek; 3 hospodárske subjekty zaujali pozitívne stanovisko  
k otvoreným licenciám bez bližšej konkretizácie; 2 hospodárske subjekty zaujali stanovisko  
o nemožnosti naplnenia biznis architektúry a požiadaviek prostredníctvom otvorenej licencie;  
10) 6 hospodárskych subjektov (tzn. všetci doposiaľ známi účastníci PTK) využilo oprávnenie definovať  
(vymedziť) ďalšie informácie nad rámec poskytnutých projektových dokumentov, ktoré potrebujú  
vedieť a poznať pre riadne ocenenie predmetu zákazky; niektorí účastníci PTK sa odvolali na svoje  
konkrétne vyjadrenie, ktoré uviedli pri otázke č. 2, 3 a 4;  
11) 6 hospodárskych subjektov (tzn. všetci doposiaľ známi účastníci PTK) stanovilo a predložilo  
odhadovanú celkovú cenu za predmet zákazky počas plánovaného trvania zmluvy 5 rokov (60  
mesiacov) + 5 rokov opcia (60 mesiacov).  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa zároveň skonštatovali na základe predložených odpovedí  
jednotlivých hospodárskych subjektov a taktiež na základe definovaných (vymedzených) doplňujúcich  
otázok, pripomienok, informácií, skutočností alebo poznámok, nevyhnutnosť spracovania a zverejnenia  
vysvetlenia (Vysvetlenie č. 1) a taktiež nevyhnutnosť aktualizácie projektových dokumentov v podobe  
úpravy a/alebo doplnenia. Verejný obstarávateľ v nadväznosti na vyššie uvedené vypracoval Vysvetlenie č.  
1, ktoré bolo odoslané/doručené prostredníctvom elektronickej formy komunikácie (e-mailom) 6  
hospodárskym subjektom pôsobiacim na relevantnom trhu IKT, ktorí prejavili záujem o účasť v rámci  
prípravných trhových konzultácií a taktiež bolo zverejnené v profile verejného obstarávateľa a na webovom  
sídle verejného obstarávateľa dňa 02.06.2021 (Vysvetlenie č. 1 vrátane Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle  
Vysvetlenia č. 1 a PHZ) a dňa 03.06.2021 (Príloha č. 1 - Projektové dokumenty - Aktualizované v zmysle  
Vysvetlenia č. 1). Aktualizácia (úprava/doplnenie) bola zapracovaná v rámci dvoch dokumentov Vysvetlenia  
č. 1 a to:  
Prílohy č. 1 - Projektové dokumenty - Aktualizované v zmysle Vysvetlenia č. 1;  
Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ.  
Zoznam hospodárskych subjektov, ktorým bolo odoslané/doručené Vysvetlenie č. 1 a súvisiace  
informácie:  
Identifikácia hospodárskeho subjektu  
Dátum, čas a spôsob odoslania/doručenia  
P. č.  
(HS)  
Vysvetlenia č. 1  
Dňa 02.06.2021 o 13:39 hod. písomne  
prostredníctvom elektronickej formy  
komunikácie (e-mailom).  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
1.  
Dňa 02.06.2021 o 13:40 hod. písomne  
prostredníctvom elektronickej formy  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 02.06.2021 o 13:40 hod. písomne  
prostredníctvom elektronickej formy  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 02.06.2021 o 13:41 hod. písomne  
prostredníctvom elektronickej formy  
komunikácie (e-mailom).  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
2.  
3.  
4.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Dňa 02.06.2021 o 13:42 hod. písomne  
prostredníctvom elektronickej formy  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 02.06.2021 o 13:42 hod. písomne  
prostredníctvom elektronickej formy  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
5.  
6.  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Strana 15 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
komunikácie (e-mailom).  
Vysvetlivky k textu tabuľky:  
P. č. znamená poradové číslo, ktoré pridelil verejný obstarávateľ hospodárskemu subjektu v tom chronologickom  
poradí, v akom mu bolo Vysvetlenie č. 1 odoslané/doručené.;  
HS znamená hospodársky subjekt.  
Zoznam hospodárskych subjektov, ktoré doručili odpoveď na Vysvetlenie č. 1 a súvisiace informácie:  
Vyplnená  
príloha č. 2  
Dátum, čas a spôsob  
doručenia odpovede na  
Vysvetlenie č. 1  
-
Identifikácia hospodárskeho subjektu  
P. č.  
Okruh otázok  
v zmysle  
Poznámka  
(HS)  
Vysvetlenia č. 1  
a PHZ  
a 02.07.2021 o 15:30 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
komunikácie (e-mailom).  
Dňa 02.07.2021 o 15:41 hod.  
písomne prostredníctvom  
elektronickej formy  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
predložená  
1.  
2.  
X
X
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
ÁNO  
predložená  
komunikácie (e-mailom).  
Vysvetlivky k textu tabuľky:  
P. č. znamená poradové číslo, ktoré pridelil verejný obstarávateľ hospodárskemu subjektu v tom chronologickom  
poradí, v akom boli jednotlivé odpovede hospodárskych subjektov na Vysvetlenie č. 1 doručené.;  
HS znamená hospodársky subjekt.;  
X znamená neuplatňuje sa.  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa skonštatovali, že v stanovej lehote, t. j. do dňa  
02.07.2021 (piatok) do 16:00 hod., 2 hospodárske subjekty odpovedali verejnému obstarávateľovi na  
Vysvetlenie č. 1 vrátane predloženia vyplnenej Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ.  
Zainteresované osoby taktiež skonštatovali, že žiadny iný hospodársky subjekt pôsobiaci na relevantnom  
trhu IKT, okrem vyššie identifikovaných, nereagoval na Vysvetlenie č. 1, ktoré bolo zverejnené v profile  
verejného obstarávateľa a na webovom sídle verejného obstarávateľa.  
Strana 16 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
Sumarizácia odpovedí hospodárskych subjektov na Vysvetlenie č. 1, t. j. na okruh otázok v zmysle Prílohy č. 2 predmetného Vysvetlenia č. 1 (Príloha č. 2 - Okruh otázok  
v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ) a ďalšie súvisiace informácie:  
Identifikácia hospodárskych subjektov (HS), ktoré prejavili záujem pokračovať v predmetných PTK po Vysvetlení č. 1  
Položená, konkrétna otázka  
verejného obstarávateľa v zmysle  
Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle  
a sumarizácia jednotlivých odpovedí HS na položené otázky  
Účastník PTK č. 1 po Vysvetlení č. 1  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Účastník PTK č. 2 po Vysvetlení č. 1  
Konkrétny hospodársky subjekt  
Slovenská republika  
Vysvetlenia č. 1 a PHZ  
Otázka č. 1:  
Mal by hospodársky subjekt záujem  
zúčastniť sa plánovaného verejného  
obstarávania na plánovaný predmet  
budúcej zákazky: „Agendový,  
ÁNO  
ÁNO  
informačný systém: Systém na  
sledovanie legislatívneho procesu“?  
ÁNO (skôr)  
Otázka č. 2:  
a to za účelom jednoznačného definovania predmetu budúcej zákazky.  
Účastník PTK konštatoval, že istá nejasnosť textov dokumentov spočíva vo  
variantnosti/nepresnosti používanej terminológie (ISVS SSLP sa nazýva aj  
IS SSLP, AIS SSLP, Parlamentný informačný systém atď.) a vo vložených  
obrázkoch (napríklad na strane 32/42 projektového zámeru).  
Považuje hospodársky subjekt  
dokumenty (Príloha č. 1 - Projektové  
dokumenty - Aktualizované v zmysle  
Vysvetlenia č. 1), ktoré sprístupnil  
verejný obstarávateľ, za dostatočné,  
určité a zrozumiteľné, a to za účelom  
jednoznačného definovania  
predmetu budúcej zákazky a za  
účelom stanovenia odhadovanej  
celkovej ceny za predmet zákazky?  
ÁNO  
NIE  
a to za účelom stanovenia odhadovanej celkovej ceny za predmet  
zákazky.  
Účastník PTK konštatoval výraznú neurčitosť ISVS, na ktoré sa má ISVS  
SSLP integrovať (ISVS eREG, ISVS DMS, ISVS DKS atď.), a to počnúc ISVS  
Middleware, ktoré má byť miestom integrácie.  
Poznámka:  
Strana 17 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
V prípade odpovede NIE, je  
nevyhnutné uviesť  
problematiku/oblasť, ktorú považuje  
hospodársky subjekt za  
nedostatočnú, neurčitú alebo  
nezrozumiteľnú.  
Účastník PTK konštatoval aj ďalší typ neurčitosti, ktorú prezentuje  
odpoveď verejného obstarávateľa obsahujúca slovné spojenie  
„štandardizovaná integračná služba“.  
Tieto neurčitosti majú podľa názoru účastníka PTK závažný vplyv na  
odhad časovej náročnosti implementácie samotného ISVS SSLP, ako aj na  
mieru integrácie ISVS SSLP s uvedenými ISVS.  
Účastník PTK poukázal na nateraz neurčitý objem spolupráce s  
dodávateľom ISVS SSLP a to so zreteľom na odpoveď „samotná integrácia  
na tieto služby bude úlohou systémového integrátora ISVS Middleware a  
tento systém poskytne požadované integračné služby pre ISVS SSLP“.  
Účastník PTK upozornil na skutočnosť, že osobitnú neurčitosť pre účel  
stanovenia odhadovanej celkovej ceny za predmet zákazky predstavuje  
dočasná a zrejme nie krátka koexistencia aktuálne prevádzkovaných  
modulov IS SSLP (modul ISVS SSLP 47. Majetkové priznania sa v  
harmonograme projektu vôbec nenachádza) a priebežne nasadzovaných  
modulov ISVS SSLP.  
Účastník PTK poukázal na určitú  
nejasnosť/nedostatočnosť/nezrozumiteľnosť so zreteľom na  
aktuálny webový portál NR SR, zdrojom údajov ktorého sú aktuálne  
databázy IS SSLP, ako aj na oblasť autorských práv v prípade migrácie  
údajov zo súčasného informačného systému.  
Účastník PTK položil doplňujúce otázky:  
a) Či počas koexistencie aktuálne prevádzkovaných modulov IS SSLP s  
modulmi ISVS SSLP budú prevádzkované aktuálne i nové databázy?, a  
b) Kedy verejný obstarávateľ obstará nový webový portál?  
Otázka č. 3:  
NIE  
NIE  
Vedel by hospodársky subjekt plniť  
Hospodársky subjekt uviedol, že dokáže predmet budúcej zákazky  
Kapacity subdodávateľa by boli potrebné v oblastiach odborných znalostí  
Strana 18 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
(poskytnúť) predmet budúcej  
zákazky sám alebo by musel využiť  
kapacity  
efektívnejšie plniť/poskytnúť s využitím kapacít subdodávateľov, pričom  
oblasť/problematika, na ktorej sa bude podieľať práve zamýšľaný  
subdodávateľ/subdodávatelia, nebola definovaná.  
legislatívneho procesu.  
subdodávateľa/subdodávateľov?  
Poznámka:  
Odpoveď v tvare ÁNO znamená, že  
hospodársky subjekt dokáže  
predmet budúcej zákazky  
plniť(poskytnúť) sám; odpoveď  
v tvare NIE znamená, že hospodársky  
subjekt nedokáže predmet budúcej  
zákazky plniť (poskytnúť) sám a musí  
využiť kapacity  
subdodávateľa/subdodávateľov; pri  
odpovedi v tvare NIE je nevyhnutné  
taktiež definovať aj  
oblasť/problematiku, na ktorej sa  
bude podieľať práve zamýšľaný  
subdodávateľ/subdodávatelia.  
NIE  
NIE  
Otázka č. 4:  
Účastník PTK uviedol detailné dôvody nerealizovateľnosti harmonogramu  
projektu, ktorý navrhol (navrhuje) verejný obstarávateľ.  
Vlastný (subjektívny) návrh časového harmonogramu projektu bol  
Považuje hospodársky subjekt  
harmonogram projektu, ktorý  
navrhuje (navrhol) verejný  
obstarávateľ, za časovo  
realizovateľný a to v rozsahu, ktorý  
bol zahrnutý do dokumentu -  
Projektový zámer na SSLP - VO,  
kapitola 8?  
vyjadrený účastníkom PTK nasledovne:  
Vlastný (subjektívny) návrh časového harmonogramu projektu bol  
TERMÍN  
ODOVZDANIA  
DO  
vyjadrený účastníkom PTK nasledovne:  
OPIS  
Analýza požiadaviek a špecifikácia riešenia - 5 mesiacov.  
Vývoj, testovanie, tvorba technickej a používateľskej dokumentácie - 12  
mesiacov.  
31.12.2021 Podpísanie zmluvy  
1.7.2022 Definitívna funkčná špecifikácia  
- popis súčasného stavu  
Integračné testovanie - 1 mesiac.  
Zaškoľovanie a pilotná prevádzka - 7 mesiacov.  
Poznámka:  
Strana 19 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
Ak navrhovaný harmonogram  
projektu nie je časovo realizovateľný,  
tak verejný obstarávateľ žiada  
hospodársky subjekt o vlastný  
(subjektívny) návrh časového  
harmonogramu projektu, ktorý je  
podľa dôsledného uváženia  
hospodárskeho subjektu  
Ostrá prevádzka - bez uvedenia časovej náročnosti.  
- návrh cieľového stavu  
- definitívne zloženie informačných  
zdrojov  
Základné moduly SSLP  
01. Zákonodarne zbory  
02. Volebné obdobia  
03. Organizačná štruktúra  
04. Poslanci  
1.9.2022  
realizovateľný.  
05. Poslanecké kluby  
06. Výbory NR SR  
07. Komisie  
08. Delegácie  
09. Skupiny priateľstva  
10. Asistenti poslancov  
11. Kancelárie poslancov  
39. Oprávnenia  
Moduly potrebné pre Digitálny  
1.1.2023 kongresový systém  
16. Hodina otázok  
17. Interpelácie  
18. Pozmeňovacie návrhy  
20. Parlamentné tlače  
22. Program schôdze NR SR  
23. Hlasovania na schôdzach NR SR  
24. Uznesenia NR SR  
35. E-schôdza  
- integračné služby pre výmenu dát  
s ISVS DKS (štruktúra dát a spôsob  
Strana 20 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
výmeny dát)  
Prepojenie s ISVS DKS  
1.2.2023  
1.3.2023  
33. Denná informácia  
- integračné služby pre výmenu dát  
s ISVS DKS (obojstranné testovanie)  
Ostatné moduly  
12. Zahraničné pracovné cesty  
13. Účasť poslancov na schôdzach  
NR SR  
14. Ospravedlnenia poslancov  
15. Rozhodnutia predsedu NR SR  
26. Stanoviská legislatívneho  
odboru  
27. Schválené zákony  
28. Zákony napadnuté na ústavnom  
súde  
29. Legislatívny proces  
30. Agenda výborov  
31. Podujatia NR SR  
32. Videodokumentácia  
34. Fotodokumentácia  
37. Notifikácie  
38. Evidencia akreditácií  
40. Žiadosti o sprístupnenie  
informácií  
41. Rezervačný systém podujatí  
Strana 42/42  
Prepojenie s Registratúrou, resp. s  
1.6.2023 DMS  
Strana 21 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
v prípade že v čase DFŠ ešte nebude  
nasadený ISVS Registratúra a ISVS  
DMS  
Ostatné moduly  
1.8.2023  
19. Doručovanie materiálov  
21. Harmonogram schôdze  
42. Materiály Parlamentného  
inštitútu  
Kreačná činnosť a kontrolná  
1.11.2023 činnosť NR SR  
43. Kreačná činnosť NR SR  
44. Kontrolná činnosť NR SR  
Aplikácia NR SR  
31.12.2023  
36. Aplikácia  
Otázka č. 5:  
Aká je hospodárskym subjektom  
odhadovaná celková cena za  
predmet zákazky počas plánovaného  
trvania zmluvy 5 rokov (60 mesiacov)  
+ 5 rokov opcia (60 mesiacov)?  
Konkrétna cena v Eur bez DPH  
Konkrétna cena v Eur bez DPH  
Ocenenie 1. variantu, ak by  
dodávateľovi (hospodárskemu  
subjektu) nebola dodaná technická  
dokumentácia k databázam:  
Cena za migráciu údajov z pôvodnej  
databázy bez dodania dokumentácie  
technickej špecifikácie dátového  
modelu a štruktúry pôvodnej  
Účastník PTK neuviedol ocenenie 1. variantu, ak by dodávateľovi nebola  
dodaná technická dokumentácia k databázam, so súvisiacim  
zdôvodnením.  
Konkrétna cena v Eur bez DPH  
Strana 22 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O O B S T A R Á V A N I A  
databázy?  
Ocenenie 2. variantu, ak by  
dodávateľovi (hospodárskemu  
subjektu) bola dodaná technická  
dokumentácia k databázam:  
Cena za migráciu údajov z pôvodnej  
databázy s dodanou dokumentáciou  
technickej špecifikácie dátového  
modelu a štruktúry pôvodnej  
databázy?  
Konkrétna cena v Eur bez DPH  
Konkrétna cena v Eur bez DPH  
Vysvetlivky k textu tabuľky:  
P. č. znamená poradové číslo, ktoré pridelil verejný obstarávateľ hospodárskemu subjektu v tom chronologickom poradí, v akom boli jednotlivé odpovede hospodárskych subjektov na  
Vysvetlenie č. 1 doručené.;  
HS znamená hospodársky subjekt.  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa skonštatovali (sumarizovali) na základe predloženej Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ (na základe  
jednotlivých odpovedí hospodárskych subjektov), že:  
1) 2 hospodárske subjekty prejavili záujem zúčastniť sa plánovaného verejného obstarávania na plánovaný predmet budúcej zákazky: „Agendový, informačný systém:  
Systém na sledovanie legislatívneho procesu“.;  
2) Jeden hospodársky subjekt považoval sprístupnené dokumenty, t. j. v tomto prípade Prílohu č. 1 - Projektové dokumenty - Aktualizované v zmysle Vysvetlenia č. 1, za  
dostatočné, určité a zrozumiteľné za účelom jednoznačného definovania predmetu budúcej zákazky a za účelom stanovenia odhadovanej celkovej ceny za predmet  
zákazky, a jeden hospodársky subjekt zaujal aj pozitívnu a aj negatívnu odpoveď na položenú otázku. Pozitívna odpoveď vo význame dostatočnosť, určitosť  
a zrozumiteľnosť sprístupnených dokumentov sa vzťahovala k definovaniu predmetu budúcej zákazky a negatívna odpoveď vo význame nedostatočnosť, neurčitosť  
a nezrozumiteľnosť sprístupnených dokumentov sa vzťahovala k stanoveniu odhadovanej celkovej ceny za predmet zákazky. Podstatná, vecná (obsahová) stránka  
odpovedí negatívne sa vyjadrujúceho (odpovedajúceho) hospodárskeho subjektu bola zapracovaná v tabuľke vyššie - Sumarizácia odpovedí hospodárskych subjektov  
na Vysvetlenie č. 1, t. j. na okruh otázok v zmysle Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle Vysvetlenia č. 1 a PHZ a ďalšie súvisiace informácie.;  
3) 2 hospodárske subjekty potvrdili informáciu, že pri plnení predmetu budúcej zákazky by preferovali využitie kapacít subdodávateľov a to jednak z naznačeného  
hľadiska efektívnejšieho plnenia (odpoveď jedného z hospodárskych subjektov) a taktiež z hľadiska „nedostatočnej odbornej znalosti“ legislatívneho procesu  
(odpoveď druhého z hospodárskych subjektov).;  
Strana 23 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
4) 2 hospodárske subjekty považovali harmonogram projektu, ktorý navrhol verejný obstarávateľ, za  
časovo nerealizovateľný, pričom obidva hospodárske subjekty predložili vlastný (subjektívny) návrh  
časového harmonogramu projektu, ktorý je podľa ich dôsledného (subjektívneho) uváženia  
realizovateľný. Subjektívny časový harmonogram projektu, ktorý vypracoval a predložil každý  
hospodársky subjekt, bol zapracovaný v tabuľke vyššie - Sumarizácia odpovedí hospodárskych  
subjektov na Vysvetlenie č. 1, t. j. na okruh otázok v zmysle Prílohy č. 2 - Okruh otázok v zmysle  
Vysvetlenia č. 1 a PHZ a ďalšie súvisiace informácie.;  
5) 2 hospodárske subjekty stanovili a predložili odhadovanú celkovú cenu za predmet zákazky počas  
plánovaného trvania zmluvy 5 rokov (60 mesiacov) + 5 rokov opcia (60 mesiacov).;  
6) Jeden hospodársky subjekt ocenil 1. variant (ak by dodávateľovi nebola dodaná technická  
dokumentácia k databázam) a aj 2. variant (ak by dodávateľovi bola dodaná technická  
dokumentácia k databázam) súvisiaci s migráciou údajov z pôvodnej databázy, pričom druhý  
hospodársky subjekt 1. variant vôbec neocenil s doplneným, súvisiacim odôvodnením a 2. variant  
ocenil.  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa zároveň sumarizovali na základe predložených odpovedí  
dvoch hospodárskych subjektov a taktiež so zreteľom na definované (vymedzené) otázky, tieto podstatné  
skutočnosti a výstupy, ktoré je nevyhnutné neopomenúť a je nevyhnutné sa s nimi dôsledne vysporiadať pri  
prípravnej fáze budúceho verejného obstarávania najmä so zreteľom na tvorbu finálnej verzie súťažných  
podkladov (najmä opis predmetu zákazky, návrh obchodných podmienok):  
1) Časový harmonogram projektu, ktorý navrhol verejný obstarávateľ, nie je realizovateľný - opätovné  
dôsledné posúdenie a nastavenie realizovateľného časového harmonogramu projektu.;  
2) Vysporiadať sa s formálnou úpravou (nepresnosť, terminologická nejednoznačnosť a rôznorodosť  
používanej terminológie) a s neurčitosťou niektorých ustanovení projektových dokumentov tak, aby  
sa v nevyhnutnom rozsahu odstránila a minimalizovala neurčitosť špecifikácie (opisu budúceho  
predmetu zákazky).  
Zainteresované osoby za verejného obstarávateľa si taktiež osvojili posúdenie, argumenty a stanovisko  
Odboru informačných a komunikačných technológií, ako hlavného gestorského útvaru, do pôsobnosti  
ktorého patrí zadávanie budúceho predmetu zákazky, a to v nasledovnom význame:  
1) Pripomienky jedného z hospodárskych subjektov, ktorý predložil odpovede na Vysvetlenie č. 1,  
a ktoré sa týkali použitia zdieľaného kódu považuje príslušný odbor za irelevantné.;  
2) Pripomienka jedného z hospodárskych subjektov, ktorý predložil odpovede na Vysvetlenie č. 1, aby  
žiadna časť aplikácie nebola vytvorená vo frameworku, ku ktorému nemáme zdrojové kódy, bude  
odstránená. Uvedenú problematiku bude riešiť iná časť zadania - Projektových dokumentov.;  
3) Majetkové priznania budú do harmonogramu doplnené.;  
4) Verejný obstarávateľ si dostatočne a dlhodobo uvedomuje blížiaci sa koniec platnosti zmluvného  
vzťahu na existujúci informačný systém, ktorý zastrešuje toho času sledovanie legislatívneho  
procesu, a tento reálny stav považuje za jedno z hlavných rizík ohrozenia legislatívneho procesu ako  
takého. Verejný obstarávateľ sa musí s touto skutočnosťou vysporiadať.;  
5) Vzhľadom na charakter vznesených výhrad navrhol príslušný odbor, aby verejný obstarávateľ  
neodpovedal na otázky vznesené po Vysvetlení č. 1 a aby pristúpil k zapracovaniu pripomienok,  
ktoré považuje za relevantné do projektového zámeru (projektových dokumentov).  
Záver:  
Prípravné trhové konzultácie boli vyhodnotené ako úspešné, nakoľko má verejný obstarávateľ za to, že  
očakávaný účel a podstata predmetných prípravných trhových konzultácií boli dosiahnuté. Verejný  
Strana 24 z 25  
KANCELÁRIA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY  
O D B O R P R Á V N Y C H S L U Ž I E B  
A
V E R E J N É H O  
O B S T A R Á V A N I A  
obstarávateľ taktiež poznamenal, že informácie a skutočnosti, ktoré vyplynuli alebo ktoré sa vymenili  
v súvislosti s účasťou oprávnených, hospodárskych subjektov na predmetných prípravných trhových  
konzultáciách boli, okrem iného, nápomocné a smerodajné pri definovaní/precizovaní/aktualizácii opisu  
predmetu zákazky. Taktiež boli získané dôležité údaje pre účely stanovenia predpokladanej hodnoty  
zákazky a pre účely realizovateľnosti časového harmonogramu projektu. Verejný obstarávateľ zároveň  
informuje, že po úspešnom priebehu predmetných prípravných trhových konzultácií, pristúpi k sumarizácii  
a príprave všetkých podkladov, ktoré sú nevyhnutné pre „ostré“ zahájenie procesu verejného obstarávania  
predmetu budúcej zákazky v podmienkach verejného obstarávateľa - Kancelárie Národnej rady Slovenskej  
republiky.  
Poznámka verejného obstarávateľa:  
Identifikácia hospodárskych subjektov bola pre účely zverejnenia/sprístupnenia tohto dokumentu  
(príslušnej zápisnice) v profile verejného obstarávateľa nahradená slovným spojením „Konkrétny  
hospodársky subjekt“, a akékoľvek cenové vyjadrenie bolo pre účely zverejnenia/sprístupnenia tohto  
dokumentu (príslušnej zápisnice) v profile verejného obstarávateľa nahradené slovným spojením  
Konkrétna cena v Eur bez DPH“ a to so zreteľom na dôležitý význam týchto informácií/údajov, na dôsledné  
dodržiavanie/rešpektovanie/uplatňovanie povinností vyplývajúcich najmä z ustanovení § 25 a § 10 ods. 2  
zákona o verejnom obstarávaní (princípy a zásady verejného obstarávania) a so zreteľom na nevyhnutnú  
potrebu tzv. anonymizácie.  
V Bratislave, dňa 20.08.2021  
Za verejného obstarávateľa:  
(zainteresované osoby za Odbor právnych služieb a verejného obstarávania a za Odbor informačných  
a komunikačných technológií verejného obstarávateľa)  
JUDr. Petra Cupaníková  
Mgr. Martin Ďurech  
Mgr. Jozef Kovaľ  
JUDr. Ivan Kanda  
Ing. Karol Guniš  
Mgr. Martin Roman  
Strana 25 z 25