Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
Príloha č. 2
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:2.2. Popis a charakteristika návrhu
Doplnením nového § 17a a zavedením nového konania o povolení na umiestnenie jadrového zariadenia podľa § 2 písm. f) bod prvý sa dopĺňa kompetencia úradu rozhodovať o tomto umiestnení. Keďže na výkon jadrového dozoru si žiadatelia o povolenie alebo držitelia povolenia platia tak, ako je to bežné v štátoch s jadrovými programami, žiadateľ o vydanie povolenia na umiestňovanie bude musieť platiť administratívny poplatok. Zavedenie príspevkov na štátny dozor nad jadrovou bezpečnosťou bolo zavedené zákonom č. 94/2007 Z. z. Výška administratívnej úhrady je pri určená na 950 000 € ako úhrada nákladov Úradu jadrového dozoru SR na výkon dozornej činnosti v konaní o vydanie povolenia na umiestnenie jadrového zariadenia. Návrh bude implementovať Úrad jadrového dozoru SR.
2.2.1. Popis návrhu:
Návrhom sa zavádza nové povolenie podľa § 5 ods. 3 zákona č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov(ďalej len „atómový zákon“). Doterajšia právna úprava nerozlišovala medzi umiestňovaním jadrového zariadenia s jadrovým reaktorom a umiestňovaním jadrového zariadenia bez jadrového reaktora. V súčasnosti si žiadatelia o vydanie povolenia alebo súhlasu podľa § 5 ods. 2 a 3 atómového zákona platia príspevky na výkon jadrového dozoru. Zavedením vydávania nového povolenia je potrebné zaviesť sumu platby pre žiadateľa o vydanie tohto povolenia, subjektom platby bude teda žiadateľ o vydanie povolenia na umiestňovanie jadrového zariadenia podľa § 2 písm. f) bod prvý. Tieto príspevky budú príjmom štátneho rozpočtu a budú rozpočtované v rozpočtovej kapitole Úradu jadrového dozoru nasledujúci rok. Predpokladaným subjektom, ktorého sa ako prvého bude týkať zmena je z podnikateľských subjektov pôsobiacich v Slovenskej republike v súčasnosti len Jadrová energetická spoločnosť Slovenska, a. s. (JESS), ktorá ako prvá plánuje v Slovenskej republike postaviť nový jadrový zdroj s jadrovým reaktorom.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Príloha č. 2
3
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Výpočet vychádzal z predpokladaných nákladov, ktoré budú súvisieť s posudzovaním, hodnotením a schvaľovaním dokumentácie. Tento proces bude prebiehať jednak interne, zamestnancami ÚJD SR, ako aj externe, dodávateľsky. Na tieto aktivity sa predpokladajú zvýšené personálne náklady v počte 4 zamestnancov štátnej správy. Títo zamestnanci by mali byť prijatí v roku 2022. Predpokladaná suma takisto vychádza z priemerného platu na ÚJD SR, nákladov na jedného zamestnanca (zdravotné odvody, odvody do sociálnej poisťovne, daňové odvody), ako aj predpokladaných a očakávaných výdavkov na externé posúdenie dokumentácie predloženej ÚJD SR.
Príloha č. 2
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Príloha č. 2
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom