očakáva aj vďaka využitiu priestorov v správe ministerstva (v závislosti od počtu uchádzačov).
Ďalej sa navrhuje vypustiť ustanovenie o minimálnej frekvencii konania skúšok za účelom overenia odbornej spôsobilosti na autorizovanú spracovateľskú činnosť zabezpečovaných MŽP SR. Neočakávajú sa žiadne vplyvy navrhovanej zmeny vzhľadom na skutočnosť, že skúšky sa aj naďalej budú konať v rovnakej frekvencii, a to podľa potreby prihlásených uchádzačov (v závislosti od počtu uchádzačov a lehôt platnosti osvedčení).
Okresným úradom sa dopĺňa povinnosť zverejňovať zoznam subjektov, ktoré sa zaregistrovali na činnosti nakladania s odpadom podľa § 98 zákona č. 79/2015 Z. z., pričom tento zoznam má byť súčasťou informačného systému odpadového hospodárstva. Neočakávajú sa vplyvy na štátnu správu, keďže samotné zverejnenie zoznamu sa udeje zmenou nastavení v elektronickom prostredí informačného systému.
Navrhovaná zmena môže mať za následok pozitívny vplyv na zaregistrované podnikateľské subjekty zvýšením podnikateľských príležitostí. Na služby nakladania s odpadom, ktoré sú predmetom registrácie, bude možné vybrať si oprávnenú spoločnosť z tohto zoznamu (a to aj v prípade, ak je objednávateľ zo zahraničia).
K analýze vplyvov na podnikateľské prostredie
Navrhujeme dopracovať súhrnnú tabuľku nákladov regulácie 3.3.4. Navrhujeme ju doplniť v časti priame finančné náklady v nadväznosti na skutočnosti uvedené v bode 3.3.1. Ďalej konštatujeme, že súhrnná tabuľka uvádza len vyčísliteľné pozitívne náklady na PP. Reguláciou sa však zavádzajú aj náklady, ktoré predkladateľ uvádza ako nekvantifikovateľné. Preto celkové náklady, ako na jedného podnikateľa, tak aj na celé prostredie nezodpovedajú celkovému vplyvu na prostredie a minimálne je potrebné uvádzať nepriame náklady na 1 podnikateľa ako: -80+ N/A, administratívne náklady -11,45+ (ďalšie uvádzané) a rovnako celkové -91,45 +N/A. Podobne potom aj u nákladov na celé PP.
Stanovisko MŽP SR:
V súvislosti so zmenami periodicity zasielania osvedčení o evidencii vozidla časť I a časť II policajnému zboru nevznikajú dotknutým osobám priame finančné náklady.
3.3.4 Súhrnná tabuľka nákladov regulácie bola upravená v zmysle pripomienok.
K analýze sociálnych vplyvov
Keďže podľa predkladateľa kvantifikácia pozitívnych a negatívnych vplyvov predloženého návrhu na hospodárenie domácností nie je možná z dôvodu chýbajúcich údajov, odporúčame analýzu sociálnych vplyvov v bode 4.1 doplniť aspoň o modelové príklady na 1 domácnosť/1 spotrebiteľa. Resp. uviesť aspoň príklady − za účelom prezentovania vplyvov navrhovaných