II.Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 rokovacieho poriadku).
III.
Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť:
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti uznesením č. 174 zo 14. mája 2021
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 94 z 13. mája 2021
•Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky o návrhu zákona nerokoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z.z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný.
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo o návrhu zákona nerokoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z.z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III tejto správy vyplývajú nasledujúce pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.V čl. I sa za bod 2. vkladá nový bod 3., ktorý znie:
„3. V § 4 ods. 1 písm. d) sa vypúšťa slovo „alebo“ a za slovo „služby15)“ sa vkladajú slová „alebo iná právnická osoba, ktorá realizuje opatrenia v oblasti sociálneho zabezpečenia8)“.“
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Navrhuje sa doplnenie osobného rozsahu subjektov hospodárskej mobilizácie o subjekty, ktoré už v súčasnosti pôsobia v oblasti sociálneho zabezpečenia, a ktoré platné znenie zákona nepokrýva. Ide najmä o sféru sociálnych služieb, kde pôsobia napr. občianske združenia a cirkevné organizácie.
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Gestorský výbor odporúča schváliť