Preto nie je možná aplikácia ustanovení § 6b zákona č. 597/2003 Z. z., a to nielen vo vzťahu k odlišnej terminológii, ale aj vo vzťahu k tomu, že
-príspevok bude poskytovať priamo ministerstvo školstva,
-údaje o počte detí nebudú nahlasované podľa § 7 ods. 4 zákona č. 597/2003 Z. z., t.j. do centrálneho registra detí, žiakov a poslucháčov,
-okruh účelov použitia finančných prostriedkov sa líši (napr. toto zariadenie nemá pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov podľa zákona č. 138/2019 Z. z.).
Zároveň sú tu zapracované aj potrebné súvzťažné zmeny, ktoré nadväzujú na tento príspevok, keďže ide tak isto o príspevok na výchovu a vzdelávanie ako v § 6b zákona č. 597/2003 Z. z., len vo vzťahu k iným zriaďovateľom. Teda rovnako sú aplikovateľné ustanovenia o
-rozpočtovaní finančných prostriedkov [§ 3 zákona č. 597/2003 Z. z.)],
-zverejňovaní postupu rozpisu (§ 7 ods. 6 zákona č. 597/2003 Z. z.),
-podiele objemu finančných prostriedkov na bežné výdavky (§ 7 ods. 7 zákona č. 597/2003 Z. z.),
-kontrole správnosti metód a postupov pri financovaní (§ 8 ods. 2 zákona č. 597/2003 Z. z.) a
-pokutách (§ 8b ods. 1 zákona č. 597/2003 Z. z.).
Určuje sa postup pri financovaní na rok 2021, keďže možnosť pôsobenia zariadení predprimárneho vzdelávania sa zavádza od 1. 9. 2021, t. j. je potrebné zabezpečiť ich financovanie na mesiace september až december 2021.
Keďže k 30. 9. 2021 majú byť k dispozícii počty detí, ktoré v týchto zariadeniach plnia predprimárne vzdelávanie, možno vychádzať z počtov k 15. 9. 2021, t. j. ako pri štandardnom zbere údajov.
K čl. IV
Vzhľadom na potrebu zabezpečiť existenciu registra a zaregistrovanie zariadení predprimárneho vzdelávania tak, aby boli zaregistrované k 1. 9. 2021 sa navrhuje účinnosť dňom vyhlásenia.