Zbierka
zákonov
Slovenskej
republiky
(1)
Podnik
na
účely
tohto
zákona
je
každá
osoba,
ktorá
splnila
oznamovaciu
povinnosť
podľa
§
15.
Poskytovanie
siete
alebo
služby
v
oblasti
elektronických
komunikácií
pre
tretiu
osobu
je
podnikaním.
5
)
(2)
Užívateľ
je
osoba,
ktorá
používa
alebo
požaduje
poskytovanie
verejnej
služby.
Za
užívateľa
sa
na
účely
tohto
zákona
považuje
aj
účastník
a
koncový
užívateľ,
ak
sa
ďalej
neustanovuje
inak.
(3)
Koncový
užívateľ
je
osoba,
ktorá
používa
verejnú
službu
alebo
požaduje
jej
p
o
s
k
y
t
o
v
a
n
i
e
a
túto
službu
ďalej
neposkytuje
a
ani
prostredníctvom
nej
neposkytuje
ďalšie
služby.
Ak
i
d
e
o
rozhlasové
a
televízne
programové
služby,
koncovým
užívateľom
je
aj
poslucháč
a
divák.
(4)
Účastník
je
koncový
užívateľ,
ktorý
uzatvoril
s
podnikom
poskytujúcim
verejnú
službu
zmluvu
o
poskytovaní
verejných
služieb.
REGULÁCIA ELEKTRONICKÝCH KOMUNIKÁCIÍ
PRVÁ HLAVA
PÔSOBNOSŤ
ORGÁNOV
ŠTÁTNEJ
SPRÁVY
V
OBLASTI
ELEKTRONICKÝCH
KOMUNIKÁCIÍ
(1)
Orgány
štátnej
správy
v
oblasti
elektronických
komunikácií
sú
a)
Ministerstvo
dopravy,
výstavby
a
regionálneho
rozvoja
Slovenskej
republiky
(ďalej
len
b)
Úrad
pre
reguláciu
elektronických
komunikácií
a
poštových
služieb
6a
)
(ďalej
len
„úrad“).
a)
vypracúva
návrh
národnej
politiky
pre
elektronické
komunikácie
a
iných
strategických
materiálov
v
oblasti
elektronických
komunikácií
a
predkladá
ich
vláde
Slovenskej
republiky
(ďalej
len
„vláda“)
na
schválenie,
b)
vypracúva
návrh
národnej
tabuľky
frekvenčného
spektra,
c)
spolupracuje
s
Európskou
komisiou,
členskými
štátmi
Európskej
únie
a
štátmi,
ktoré
s
ú
zmluvnými
stranami
Dohody
o
Európskom
hospodárskom
priestore
(ďalej
len
„členský
štát“)
pri
strategickom
plánovaní,
koordinácii
a
harmonizácii
využívania
frekvenčného
spektra;
na
t
i
e
t
o
účely
prihliada
najmä
na
aspekty
politík
Európskej
únie
týkajúce
sa
hospodárstva,
b
e
z
p
e
č
n
o
s
t
i
,
zdravia,
verejného
záujmu,
slobody
prejavu,
kultúry,
vedy,
spoločnosti
a
techniky,
ako
a
j
rozličné
záujmy
skupín
užívateľov
frekvenčného
spektra,
aby
sa
optimalizovalo
jeho
využitie
a
aby
sa
predchádzalo
škodlivému
rušeniu,
d)
v
spolupráci
s
Európskou
komisiou
a
členskými
štátmi
podporuje
koordináciu
prístupov
v
rámci
politiky
frekvenčného
spektra
v
Európskej
únii
a
prípadné
harmonizované
podmienky
prihliadajúce
na
dostupnosť
frekvenčného
spektra
a
jeho
efektívne
využitie
na
vybudovanie
a
fungovanie
vnútorného
trhu
elektronických
komunikácií,
e)
v
spolupráci
s
Národným
bezpečnostným
úradom
16
)
a
úradom
plní
ako
úrad
pre
verejnú
regulovanú
službu
funkciu
príslušného
orgánu
pre
verejnú
regulovanú
službu
6b
)
,
k
t
o
r
ú
poskytuje
globálny
satelitný
navigačný
systém
zriadený
v
rámci
programu
Galileo,
6c
)
v
ktorej
rámci
1.
je
kontaktným
miestom
pre
nahlasovanie
možného
škodlivého
rušenia,
ktoré
ovplyvňuje
verejnú
regulovanú
službu,
Zbierka
zákonov
Slovenskej
republiky
(1)
Osoba,
ktorá
chce
podnikať
v
oblasti
poskytovania
sietí
alebo
služieb,
je
povinná
o
z
n
á
m
i
ť
tento
zámer
úradu
pred
termínom
začatia
ich
poskytovania.
Osoba
je
povinná
oznámiť
úradu
aj
zmeny
v
poskytovaní
siete
alebo
služby
alebo
ukončenie
ich
poskytovania,
a
to
do
15
dní
od
z
m
e
n
y
poskytovania
siete
alebo
služby
alebo
ich
ukončenia.
(2)
Oznámenie
podľa
odseku
1
musí
byť
písomné
a
obsahuje
1.
meno,
priezvisko,
dátum
narodenia
a
adresu
trvalého
pobytu,
ak
ide
o
fyzickú
osobu,
2.
obchodné
meno,
sídlo,
identifikačné
číslo
alebo
rovnocenné
registračné
číslo
pridelené
v
inom
členskom
štáte
Európskej
únie
a
právnu
formu,
ak
ide
o
právnickú
osobu,
3.
obchodné
meno,
miesto
podnikania,
identifikačné
číslo,
ak
bolo
pridelené
alebo
rovnocenné
registračné
číslo
pridelené
v
inom
členskom
štáte
Európskej
únie,
ak
ide
o
fyzickú
osobu
–
podnikateľa,
b)
osobu
alebo
osoby
splnomocnené
konať
v
mene
fyzickej
osoby
alebo
právnickej
osoby
v
tejto
veci
a
informácie
nevyhnutné
na
efektívny
kontakt
s
týmito
osobami,
c)
stručný
opis
sietí
a
služieb,
d)
predpokladaný
termín
začatia
poskytovania
siete
a
služby,
termín
ich
zmeny
alebo
ukončenia.
(3)
Úrad
na
základe
doručenia
úplného
oznámenia
zaeviduje
oznamovateľa
ako
podnik
oprávnený
poskytovať
siete
alebo
služby;
ak
je
oznámenie
neúplné,
úrad
ho
vráti
a
u
r
č
í
oznamovateľovi
primeranú
lehotu
na
doplnenie.
Úrad
zverejní
na
svojom
webovom
sídle
zaevidovanie
úplného
oznámenia,
okrem
dátumu
narodenia
fyzickej
osoby,
do
siedmich
dní
o
d
jeho
doručenia.
Ak
o
to
podnik
požiada,
úrad
mu
do
siedmich
dní
odo
dňa
doručenia
oznámenia
potvrdí
splnenie
oznamovacej
povinnosti.
Úrad
v
potvrdení
o
splnení
oznamovacej
povinnosti
uvedie
informácie
týkajúce
sa
práv
podľa
§
13
ods.
1,
§
27,
§
50
ods.
5
a
§
66.
(4)
Ak
chce
podnik,
ktorému
úrad
zakázal
činnosť
podľa
§
73
ods.
13,
znovu
začať
poskytovať
siete
alebo
služby
po
uplynutí
lehoty
uvedenej
v
rozhodnutí
o
zákaze
činnosti,
je
povinný
oznámiť
tento
zámer
úradu
podľa
odsekov
1
a
2.
(5)
Úrad
vymaže
z
evidencie
podľa
odseku
3
podnik
ku
dňu
a)
nadobudnutia
právoplatnosti
rozhodnutia
úradu,
ktorým
úrad
zakázal
poskytovať
siete
a
l
e
b
o
služby
rozhodnutím
podľa
§
73
ods.
13,
b)
zániku
podniku
v
prípade
smrti
fyzickej
osoby
alebo
zániku
právnickej
osoby,
alebo
c)
uvedenému
v
žiadosti
podniku
o
výmaz
z
evidencie.
REGULÁCIA SÚŤAŽE V ELEKTRONICKÝCH KOMUNIKÁCIÁCH
Určenie
relevantných
trhov
(1)
Úrad
určí
relevantné
trhy
na
základe
Európskou
komisiou
odporúčaného
z
o
z
n
a
m
u
relevantných
trhov
a
s
ohľadom
na
geografické
podmienky
a
iné
špecifické
národné
podmienky
v
súlade
so
zásadami
práva
hospodárskej
súťaže.
(2)
Úrad
môže
určiť
relevantný
trh,
ktorý
sa
líši
od
trhov
definovaných
v
odporúčaniach
Zbierka
zákonov
Slovenskej
republiky
odôvodnenej
žiadosti
vyhovieť,
ak
je
to
technicky
uskutočniteľné.
(6)
Na
osobitné
siete
a
ich
telekomunikačné
zariadenia
sa
vzťahujú
§
66,
§
67
a
68.
DRUHÁ HLAVA UNIVERZÁLNA SLUŽBA
(1)
Univerzálna
služba
je
minimálny
súbor
služieb,
ktoré
sú
dostupné
v
určenej
kvalite
na
c
e
l
o
m
území
Slovenskej
republiky
všetkým
koncovým
užívateľom
bez
ohľadu
na
ich
geografickú
polohu
a
za
prijateľnú
cenu,
ktorou
je
cena
prihliadajúca
na
úroveň
spotrebiteľských
cien
a
príjmy
obyvateľov.
(2)
Predmetom
univerzálnej
služby
je
a)
vyhovieť
všetkým
primeraným
požiadavkám
na
jedno
pripojenie
k
verejnej
sieti
na
pevnom
mieste;
toto
pripojenie
musí
umožniť
podporu
hlasovej,
telefaxovej
a
dátovej
komunikácie
s
rýchlosťou
prenosu,
ktorá
je
dostatočná
na
to,
aby
umožnila
funkčný
prístup
k
internetu,
prihliadajúc
na
technickú
uskutočniteľnosť
a
prevládajúce
technológie
používané
väčšinou
účastníkov,
b)
vyhovieť
všetkým
primeraným
požiadavkám
na
poskytnutie
verejnej
telefónnej
služby
v
rámci
sieťového
pripojenia
podľa
písmena
a),
c)
vydať
a
sprístupniť
úplný
telefónny
zoznam,
pravidelne
aktualizovaný
aspoň
raz
za
rok,
v
elektronickej
a
v
tlačenej
forme
alebo
v
elektronickej
forme
alebo
v
tlačenej
forme;
úplný
telefónny
zoznam
obsahuje
údaje
o
všetkých
účastníkoch
verejných
telefónnych
služieb
o
k
r
e
m
tých,
ktorí
požiadali
o
nezverejnenie
svojich
osobných
údajov
podľa
§
59
ods.
2,
d)
zabezpečiť
primeranú
dostupnosť
verejných
telefónnych
automatov
alebo
iných
verejných
telefónnych
prístupových
bodov,
vrátane
poskytovania
služieb
tiesňových
volaní
z
verejných
telefónnych
automatov
s
použitím
jednotného
európskeho
tiesňového
čísla
„112“
a
i
n
ý
c
h
národných
čísel
tiesňového
volania,
bezplatne
a
bez
použitia
platobných
prostriedkov,
e)
poskytovať
aspoň
jednu
úplnú
informačnú
službu
o
telefónnych
číslach
pre
koncových
užívateľov,
vrátane
koncových
užívateľov
verejných
telefónnych
automatov,
f)
zabezpečiť
rovnocenný
prístup
k
verejným
telefónnym
službám
a
rovnocennú
dostupnosť
služieb
podľa
písmen
b),
c)
a
e),
aké
majú
ostatní
koncoví
užívatelia,
vrátane
možnosti
výberu
podnikov
pre
užívateľov
so
zdravotným
postihnutím.
19
)
(3)
Úrad
určí
na
základe
výsledku
konzultácií
podľa
§
10
jeden
alebo
viac
podnikov
na
poskytovanie
univerzálnej
služby
a
uloží
im
povinnosti
podľa
odseku
2
tak,
aby
bolo
pokryté
c
e
l
é
územie
Slovenskej
republiky,
pričom
môže
určiť
rôzne
podniky
alebo
skupinu
podnikov,
ktoré
budú
zabezpečovať
len
niektoré
povinnosti
univerzálnej
služby,
pokrývať
rôzne
časti
územia
Slovenskej
republiky
alebo
zabezpečovať
len
niektoré
povinnosti
univerzálnej
služby
a
pokrývať
rôzne
časti
územia
Slovenskej
republiky.
Ak
úrad
zistí,
že
zariadenia
alebo
služby
porovnateľné
s
o
zariadeniami
alebo
službami,
ktoré
sú
predmetom
univerzálnej
služby,
sú
všeobecne
dostupné,
nemusí
uložiť
príslušnú
povinnosť
podľa
odseku
2
na
celom
území
alebo
na
časti
územia
Slovenskej
republiky.
Ak
o
to
ministerstvo
požiada,
úrad
je
povinný
v
rámci
konzultácií
v
otázkach
zabezpečenia
univerzálnej
služby
konzultovať
návrh
s
ministerstvom.
(4)
Úrad
pri
ukladaní
povinnosti
podľa
odseku
2
písm.
f)
posúdi
všeobecnú
potrebu
a
osobitné
požiadavky
na
služby
pre
užívateľov
so
zdravotným
postihnutím.
Úrad
môže
uložiť
povinnosť
najmä
a)
prenajať
alebo
predať,
ak
o
to
požiada
užívateľ
so
zdravotným
postihnutím,
jedno
špeciálne
Zbierka
zákonov
Slovenskej
republiky
Príloha
č.
3
k
zákonu
č.
351/2011
Z.
z.
VZOR
ŽIADOSŤ O POSKYTNUTIE DOTÁCIE NA PODPORU PROJEKTU
Zbierka
zákonov
Slovenskej
republiky
ZIADOST O POSKYTNUTIE DOTACIE NA PODPORU PROJEKTU
Datum
dorucenia
ziadosti:
(miesto
pre
uradny
zaznam)
Ziadatel'
(meno
a
priezvisko
alebo
nazov)
Adresa
trvaleho
pobytu
alebo
sidla
ziadatel'a
(ulica,
cislo,
PSC,
obec)
(pravnicke
osoby,
fyzicke
osoby
-
podnikatelia)
Statutarny
zastupca
ziadatel'a
(meno
a
priezvisko,
funkcia)
(cislo
samostatneho
uctu,
banka,
k6d
-
numericky,
swiftovy)
Celkovy
rozpocet
(v
eurach)
Spolufinancovanie
(v
eurach)
Suma
pozadovanej
dotacie
(v
eurach)
Vyhlasujem,
ze
udaje
uvedene
v
ziadosti
su
pravdive,
presne
a
uplne.
V
.........................................
dna
.............................................
Odtlacok
peciatky
ziadatel'a
Podpis
statutarneho
zastupcu
ziadatel'a
Zbierka
zákonov
Slovenskej
republiky
41a)
§
60a
až
60e
zákona
č.
355/2007
Z.
z.
o
ochrane,
podpore
a
rozvoji
verejného
zdravia
a
o
zmene
a
doplnení
niektorých
zákonov
v
znení
zákona
č.
119/2020
Z.
z.
42)
Zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
46/1993
Z.
z.
o
Slovenskej
informačnej
službe
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
171/1993
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
198/1994
Z.
z.
o
Vojenskom
spravodajstve
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
č.
652/2004
Z.
z.
o
orgánoch
štátnej
správy
v
colníctve
a
o
zmene
a
doplnení
niektorých
zákonov
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
č.
563/2009
Z.
z.
o
správe
daní
(daňový
poriadok)
a
o
zmene
a
doplnení
niektorých
zákonov
v
znení
neskorších
prepisov.
Zákon
č.
479/2009
Z.
z.
o
orgánoch
štátnej
správy
v
oblasti
daní
a
poplatkov
a
o
z
m
e
n
e
a
doplnení
niektorých
zákonov
v
znení
neskorších
predpisov.
43)
Zákon
č.
428/2002
Z.
z.
o
ochrane
osobných
údajov
v
znení
neskorších
predpisov.
44)
§
4
ods.
6
zákona
č.
22/2004
Z.
z.
v
znení
zákona
č.
160/2005
Z.
z.
44a)
Napríklad
§
2
zákona
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
46/1993
Z.
z.
o
Slovenskej
informačnej
službe
v
znení
neskorších
predpisov,
§
76a
ods.
3
zákona
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
171/1993
Z.
z.
o
Policajnom
zbore
v
znení
neskorších
predpisov,
§
2
zákona
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
198/1994
Z.
z.
o
Vojenskom
spravodajstve
v
znení
neskorších
predpisov,
§
58
ods.
3
zákona
č.
652/2004
Z.
z.
o
orgánoch
štátnej
správy
v
colníctve
a
o
zmene
a
doplnení
niektorých
zákonov
v
znení
neskorších
predpisov.
45)
§
116
Trestného
poriadku.
Zákon
č.
166/2003
Z.
z.
o
ochrane
súkromia
pred
neoprávneným
použitím
informačno-technických
prostriedkov
a
o
zmene
a
doplnení
niektorých
zákonov
(zákon
o
ochrane
pred
odpočúvaním)
v
znení
neskorších
predpisov.
46)
§
116
Trestného
poriadku,
§
76
ods.
4
a
5
zákona
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
171/1993
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
46a)
§
4a
zákona
č.
166/2003
Z.
z.
46b)
§
9
zákona
č.
166/2003
Z.
z.
46c)
Napríklad
zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
46/1993
Z.
z.
o
Slovenskej
informačnej
službe
v
znení
neskorších
predpisov.
46d)
§
3
ods.
1
zákona
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
42/1994
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
46e)
Čl.
5
ústavného
zákona
č.
227/2002
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
46f)
§
5
zákona
č.
355/2007
Z.
z.
o
ochrane,
podpore
a
rozvoji
verejného
zdravia
a
o
z
m
e
n
e
a
doplnení
niektorých
zákonov
v
znení
neskorších
predpisov.
46g)
§
2
ods.
1
písm.
q)
zákona
č.
355/2007
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
46h)
§
12
ods.
2
písm.
a)
alebo
písm.
b)
zákona
č.
355/2007
Z.
z.
46i) § 20 zákona č. 69/2018 Z. z.
47)
Nariadenie
Európskeho
parlamentu
a
Rady
(ES)
č.
460/2004
z
10.
marca
2004
o
zriadení
Európskej
agentúry
pre
bezpečnosť
sietí
a
informácií
(Mimoriadne
vydanie
Ú.
v.
EÚ,
kap.
1/zv.
5,
Ú.
v.
EÚ
L
77,
13.
3.
2004)
v
platnom
znení.
48)
Zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
46/1993
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
171/1993
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
198/1994
Z.
z.
v
znení
neskorších
predpisov.
Zákon
č.
215/2004
Z.
z.
49)
§
151n
až
151p
Občianskeho
zákonníka.
§
139
ods.
1
zákona
č.
50/1976
Zb.
v
znení
neskorších
predpisov.
50)
§
35
zákona
Národnej
rady
Slovenskej
republiky
č.
162/1995
Z.
z.
o
katastri
nehnuteľností
a
o
zápise
vlastníckych
a
iných
práv
k
nehnuteľnostiam
(katastrálny
zákon)
v
znení
neskorších
predpisov.