VO zabezpečí riadený a kontrolovaný prístup cez VPN pre zhotoviteľa. Zhotoviteľ musí plniť interné
pravidlá pre používanie vpn v opačnom prípade mu môže byť prístup cez vpn odobraný aj počas
trvania zmluvy bez nároku na úpravu finančného plnenia.
Správa, posudzovanie, riešenie a odstraňovanie incidentov a problémov v stanovených lehotách.
Prostredníctvom týchto služieb v súlade s účelom a predmetom plnenia zabezpečuje Zhotoviteľ VO
proces riadenia a riešenie Objednávateľom označených Incidentov a Problémov, ktoré majú, resp.
môžu mať, vplyv na dostupnosť a kvalitu prevádzky IS eREG. Prostredníctvom týchto služieb
zabezpečuje Zhotoviteľ aj pravidelnú profylaktiku prostredia na týždennej báze, ďalej vykonáva
sledovanie logov jednotlivých komponentov, identifikuje abnormálne správanie, monitoruje
plánované / schedulované procesy pre spracovanie a publikovanie dát, sleduje výkonové parametre,
identifikuje incidenty a problémy. Spôsoby a procesy pre efektívne monitorovanie prevádzky Systému
s cieľom čo najrýchlejšej identifikácie Incidentov a Problémov navrhne Zhotoviteľ počas realizácie
plnenia, pričom musia byť v čo najväčšej miere využité nástroje ktorými disponuje VO.
Nižšie sú špecifikované príslušne detailné informácie, ktoré vymedzujú podmienky poskytovania
služby:
a) Spôsob elektronickej komunikácie pre riešenie Incidentov/Problémov:
-
-
prostredníctvom nástroja, ktorý Zhotoviteľ zabezpečí pre VO na riadenie incidentov,
zhotoviteľ zabezpečí možnosť online nahlasovania servisných udalostí s možnosťou
sledovania ich stavu riešenia
-
-
zabezpečí analýzu požiadavky a identifikáciu incidentu/problému
zabezpečí riadenie servisných udalostí, požadovanú dobu odozvy od nahlásenia
servisnej udalosti, návrh náhradného riešenia a riešenie servisnej udalosti v
požadovanom hraničnom čase
-
zabezpečí pre VO prístup k evidencii nahlásených servisných udalostí
Zoznam činností a podmienky nahlasovania Incidentov/Problémov sú uvedené v
činnostiach pre tieto služby a VO si vyhradzuje ich upraviť podľa nastavených procesov
prostredníctvom interného nástroja na riadenie ITSM, ktorý bude prispôsobovaný
k efektívnemu riadeniu procesov podľa potrieb VO.
b) Kategorizácia Incidentov a Problémov
Incident/Problém úrovne A: kritická vada / havária, ktorá spôsobuje nedostupnosť, alebo chybnú
funkčnosť IS eREG alebo jeho časti. Odstránenie Incidentu/Problému nie je možné dočasne
zabezpečiť náhradným riešením Zhotoviteľa ani organizačným opatrením VO navrhnutého
Zhotoviteľom. Odstránenie Incidentu/Problému môže mať negatívny vplyv na konzistenciu
a integritu dát a výsledky ich spracovania v prostrediach VO.
Incident/Problém úrovne B: vážna vada/ porucha, ktorá spôsobuje nedostupnosť, alebo chybnú
funkčnosť IS eREG alebo jeho časti. Odstránenie Incidentu/Problému je možné dočasne zabezpečiť
náhradným riešením Zhotoviteľa alebo organizačným opatrením VO navrhnutého Zhotoviteľom, a
to v lehote stanovenej pre náhradné riešenie. Odstránenie vady nesmie mať negatívny vplyv na
konzistenciu a integritu dát a výsledky ich spracovania v prostrediach VO.
28