úradov a finančnej správy. Z uvedeného dôvodu je nutné vyznačiť pozitívny vplyv na informatizáciu spoločnosti a vypracovať analýzu vplyvov.
Bod (10) § 6 ktorý sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie: „(5) Na minerálny olej uvedený v odseku 1 písm. f) sa ustanovuje znížená sadzba dane vo výške 0 eur/1 000 kg, ak je určený na použitie, ponúkaný na použitie alebo použitý ako palivo na výrobu tepla.“. V materiáli nie je zdôvodnené, prečo dochádza k takejto zníženej sadzbe. Keďže sa očakáva zvýšený dopyt po LPG, tak je potrebné, aby boli v Doložke vplyvov zhodnotené ako negatívne vplyvy na životné prostredie očakávaného zvýšeného dopytu po LPG (emisie skleníkových plynov, iné ovzdušie znečisťujúce látky) a to isté platí pri výpočte vplyvu na verejné financie. Vplyvy môžu byť samozrejme aj pozitívne, pokiaľ sa očakáva napr. zníženie dopytu po uhlí. Preto je potrebné tieto vplyvy odhadnúť a uviesť v analýze vplyvov na životné prostredie.
K analýze vplyvov na podnikateľské prostredie
Komisia žiada predkladateľa o kvantifikáciu odhadovaných nákladov/úspor regulácie v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie, a to v každom prípade, v ktorom je takáto kvantifikácia možná, pričom odporúčaným riešením je najmä využitie modelového výpočtu na jeden dotknutý podnikateľský subjekt.
III. Záver: Stála pracovná komisia na posudzovanie vybraných vplyvov vyjadruje
nesúhlasné stanovisko
s materiálom predloženým na predbežné pripomienkové konanie.
IV. Poznámka: Predkladateľ zapracuje pripomienky a odporúčania na úpravu uvedené v bode II a uvedie stanovisko Komisie do doložky vybraných vplyvov spolu s vyhodnotením pripomienok.
Nesúhlasné stanovisko Komisie neznamená zastavenie ďalšieho schvaľovacieho procesu. Stanovisko Komisie slúži ako podklad pre informované rozhodovanie vlády Slovenskej republiky a ďalších subjektov v rámci schvaľovacieho procesu. Predkladateľ má možnosť dopracovať materiál podľa pripomienok a zaslať ho na opätovné schválenie Komisie, ktorá môže následne zmeniť svoje stanovisko.
Stanovisko predkladateľa návrhu zákona k stanovisku stálej pracovnej komisii Legislatívnej rady vlády SR na posudzovanie vybraných vplyvov:
Pripomienka na doplnenie vplyvu na informatizáciu spoločnosti bola akceptovaná a doložka vplyvov bola doplnená o vplyvy návrhu zákona na informatizáciu spoločnosti.
Predkladateľ návrhu zákona k pripomienke k 10. novelizačnému bodu uvádza:
Na minerálny olej kódu kombinovanej nomenklatúry 2711 12 až 2711 19 00, skvapalnené plynné uhľovodíky kódu kombinovanej nomenklatúry (LPG) je od 1. mája 2004 nepretržite uplatňovaná sadzba dane podľa účelu jeho použitia, a to, ak bol použitý ako pohonná látka je sadzba dane od 1. januára 2011 182 eur/1 000 kg (pretým 258,91 eura/1 000 kg) a ak bol použitý ako palivo na výrobu tepla je sadzba dane 0,00 eur/1 000 kg. Návrhom zákona sa toto členenie zdaňovania LPG podľa účelu jeho použitia zachováva a nemení. Zmena je len v legislatívno-technickom umiestnení sadzby dane na LPG určeného na použitie ako palivo na výrobu tepla vo výške 0 eur/1 000 kg z doterajšieho § 6 ods. 1 písm. f) druhého bodu zákona v novom § 6 ods. 5 zákona.
Na základe uvedeného predkladateľ návrhu zákona trvá na tom, že uvedená zmena nemá oproti súčasnému legislatívnemu stavu žiadny vplyv na životné prostredie a doložku vplyvov na životné prostredie a nie je potrebné doplniť doložku vplyvov o vplyvy na životné prostredie.
K pripomienke k analýze vplyvov na podnikateľské prostredie, a to o kvantifikáciu odhadovaných nákladov /úspor regulácie predkladateľ návrhu zákona uvádza, že tieto znížené náklady by mali byť rovnaké na jeden liter motorovej nafty alebo motorového benzínu pre všetky daňové subjekty, a to vo výške rozdielu navrhovanej sadzby dane a základnej sadzby dane na tieto pohonné látky, ktorá by bola ustanovená od 1. januára 2021 v súlade so schválenou štátnou pomocou SA. 49509 – Slovensko - Daňové zvýhodnenie biopalív. Tiež sa predpokladá (ako už bolo uvedené) zníženie finančných nákladov pre tie subjekty, ktoré si doteraz uplatňovali zníženú sadzbu dane, a to v súvislosti so znížením administratívnej záťaže súvisiacej s preukazovaním splnenia podmienok na uplatnenie zníženej sadzby dane, ktoré ale nie je možné jednoznačne kvantifikovať.