(2)Podávateľom podnetu môže byť aj blízka osoba57) osoby, ktorej práva alebo právom chránené záujmy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti alebo pri vykonávaní verejného zdravotného poistenia mohli byť porušené, ak
a)osoba, ktorej práva alebo právom chránené záujmy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti alebo pri vykonávaní verejného zdravotného poistenia mohli byť porušené, nežije,
b)zdravotný stav osoby, ktorej práva alebo právom chránené záujmy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti alebo pri vykonávaní verejného zdravotného poistenia, neumožňuje podať podnet a táto osoba s podaním podnetu preukázateľne súhlasí.
(3)Súhlas podľa odseku 2 písm. b) sa nevyžaduje, ak zdravotný stav osoby, ktorej práva alebo právom chránené záujmy pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti alebo pri vykonávaní verejného zdravotného poistenia mohli byť porušené, neumožňuje súhlas vyjadriť.
(4) Podnet musí mať písomnú formu a musí obsahovať
a) identifikačné údaje o podávateľovi podnetu a o osobe, ktorej práva alebo právom chránené záujmy mohli byť porušené, ak nejde o tú istú osobu, v rozsahu
1. meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu alebo adresa prechodného pobytu, ak ide o fyzickú osobu; ak ide o cudzinca uvádza sa aj identifikačné číslo cestovného dokladu alebo preukazu totožnosti, adresa trvalého pobytu v cudzine a kontaktná adresa na území Slovenskej republiky,
2. obchodné meno alebo názov inštitúcie, meno a priezvisko ak sa líši od obchodného mena, miesto podnikania, identifikačné číslo organizácie, ak ide o fyzickú osobu – podnikateľa, alebo
3. obchodné meno, sídlo, právnu formu, identifikačné číslo, ak je pridelené a ak ide o právnickú osobu,
b) vzťah podávateľa podnetu k osobe, ktorej práva alebo právom chránené záujmy mohli byť porušené,
c)údaje umožňujúce jednoznačnú identifikáciu zdravotnej poisťovne, platiteľa poistného, poskytovateľa zdravotnej starostlivosti alebo zariadenia sociálnej pomoci, nad ktorým má byť vykonaný dohľad nad zdravotnou starostlivosťou,
d) opis skutočností, ktorými malo dôjsť k porušeniu práva alebo právom chráneného záujmu a obdobie, v ktorom malo dôjsť k porušeniu práva alebo právom chráneného záujmu,
e)súhlas osoby, ktorej práva a právom chránené záujmy mohli byť porušené, podľa odseku 2 písm. b),
f)kontaktné údaje blízkej osoby,57) ktorej úrad zašle výsledok výkonu dohľadu, ak osoba, ktorej práva a právom chránené záujmy mohli byť porušené, nežije,
g)vlastnoručný podpis podávateľa podnetu alebo podpis s uvedením mena, priezviska a funkcie oprávnenej osoby, ak je podávateľ podnetu právnická osoba.
(5) Podávateľ podnetu môže v listinnej podobe, s úradne osvedčeným podpisom, splnomocniť inú osobu na podanie podnetu a na úkony súvisiace s podaním podnetu (ďalej len „splnomocnený zástupca“); úradné osvedčenie podpisu sa nevyžaduje, ak ide o splnomocnenie na zastupovanie advokátom. Ak podávateľ podnetu má splnomocneného zástupcu, úrad uskutočňuje úkony súvisiace s výkonom dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou voči splnomocnenému zástupcovi, ak v odseku 9 a 10 nie je ustanovené inak.
(6) Podávateľ podnetu alebo splnomocnený zástupca sú povinní poskytnúť úradu súčinnosť v rozsahu potrebnom na vykonanie dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou.