Z takto určenej skupiny veriteľov sa následne pre dosiahnutie potrebného kvóra veriteľov neprihliada na veriteľov uvedených v odseku 3 písm. b).Predkladateľ má záujem o čo najväčšiu transparentnosť vzťahov v podnikateľskom prostredí, a preto nielen žiadateľ, ale aj významnejší veritelia, nad zákonom stanovenú výšku ich pohľadávky, musia byť osobami zapísanými v registri partnerov verejného sektora. V opačnom prípade sa na nich hľadí ako na spriaznené osoby a na ich prípadné súhlasy sa neprihliada. Na základe uvedeného stanovuje sa stanovuje pravidlo, že na dosiahnutie potrebnej väčšiny sa neprihliada na súhlasy veriteľov, ktorých pohľadávky voči žiadateľovi prevyšujú v úhrne 100 000 eur. Na súhlasy takýchto veriteľov sa však bude prihliadať v prípade, že
1.veriteľom je subjekt verejnej správy,
2.veriteľom je subjekt uvedený v § 2 ods. 2,
3.veriteľ je zapísaný v registri partnerov verejného sektora, alebo
4.ide o osobu pri ktorej by sa v registri partnerov verejného sektora uvádzali ako koneční užívatelia výhod štatutárny orgán alebo členovia štatutárneho orgánu partnera verejného sektora (§ 4 ods. 5 zákona č. 315/2016 Z.z.) – pri tejto osobe sa nevyžaduje zápis v registri partnerov verejného sektora na účely prihliadania na súhlas podľa § 6 ods. 3 a to najmä z dôvodu že transparentnosť je zabezpečená prísnou osobitnou reguláciou týchto osôb.
O dočasnú ochranu by sa nemal uchádzať ten, u koho sú dôvody na jeho zrušenie ako právnickej osoby a rovnako ten, voči komu už pôsobia účinky insolvenčných konaní. Taktiež nie je zrejme adekvátne poskytovať možnosť žiadať dočasnú ochranu tým subjektom, ktoré nevedia uspokojiť nárok z prevádzky podniku, a v dôsledku toho voči nim prebieha exekučné konanie alebo iné obdobné vykonávacie konanie (napr. daňová exekúcia). To platí obdobne, ak ide o výkon záložného práva, a to bez ohľadu na to, či zálohom je podnik alebo niektorá z jeho súčastí. Aj z toho dôvodu je potrebné špecificky uviesť v návrhu zákona osobitne aj podnik, ako aj veci, práva a iné majetkové hodnoty, ktoré sú samozrejme súčasťou podniku. Pokiaľ ide o zádržné právo resp. iné práva s obdobnou povahou ako záložne právo (zabezpečovacie práva), ich účinky sa v tomto prípade nesledujú, keďže môžu mať rôznu povahu a mieru prípadnej publicity.
Ak žiadateľ žiadosťou požaduje, aby v súvislosti s poskytnutím dočasnej ochrany nastúpili jej účinky, pretože potrebuje určitý časový priestor na dokončenie rokovaní z veriteľmi, ktoré vedie v dobrej viere, je adekvátne od neho požadovať, aby na úrovni posledného roka nepoužil vlastné zdroje na rozdelenie medzi akcionárov. Pre prípad, že sa tak stalo, má možnosť vlastné zdroje doplniť (napr. vytvoriť kapitálový fond z príspevkov). Podobne je potrebné pozerať sa na prípady, ak v priebehu posledného roka žiadateľ uskutočnil opatrenia, ktoré by ohrozovali jeho finančnú stabilitu (napr. splnil významný finančný záväzok voči spriaznenej osobe a pod.).
O dočasnú ochranu by mal mať možnosť podnikateľ žiadať len raz za štyri roky; na dočasnú ochranu podľa zákona č. 62/2020 Z.z. v znení neskorších predpisov sa pre tento účel neprihliada.
§ 7
Okrem všeobecných a osobitných náležitostí žiadosti musí žiadateľ k tejto žiadosti pripojiť aj prílohy s požadovaným obsahom, pričom tieto prílohy musia byť predložené prostredníctvom na to určeného formulára (okrem priebežnej účtovnej závierky a písomných súhlasov veriteľov, ktoré môžu byť z povahy veci na rôznych listinách). Ak k žiadosti nie sú