f)účinok regulácie povolania v spojení s inými reguláciami povolaní, najmä spôsob, akým regulácia povolania v spojení s inými požiadavkami prispieva k dosiahnutiu cieľa verejného záujmu, a či je nevyhnutná na dosiahnutie sledovaného cieľa.
(2)V teste proporcionality podľa odseku 1 písm. f) sa posudzuje účinok regulácie povolania s ohľadom na jednu alebo na viaceré požiadavky, ktorými sú najmä požiadavky na
a)vyhradené činnosti, profesijné tituly alebo na inú reguláciu povolaní,
b)povinné ďalšie vzdelávanie,
c)pravidlá, ktoré súvisia s organizáciou regulovaného povolania, profesijnou etikou a profesijným dohľadom,
d)povinné členstvo v profesijnej organizácii, systém registrácie alebo na systém udeľovania oprávnení,
e)kvantitatívne obmedzenia, ktorými sa ustanovuje počet oprávnení na výkon odbornej praxe, počet zamestnancov, vedúcich zamestnancov alebo iných osôb, u ktorých sa vyžaduje príslušná odborná kvalifikácia,
f) právnu formu výkonu povolania, vlastnícku štruktúru alebo na riadenie právnickej osoby v rozsahu, v akom sú tieto požiadavky priamo spojené s výkonom regulovaného povolania,
g) územné obmedzenia výkonu povolania, ak sa uplatňujú,
h) obmedzenia výkonu regulovaného povolania spoločne alebo v partnerstve a pravidlá nezlučiteľnosti výkonu regulovaného povolania s inou činnosťou,
i) poistné krytie alebo iné prostriedky osobnej ochrany profesijnej zodpovednosti alebo kolektívnej ochrany profesijnej zodpovednosti,
j) jazykové znalosti v rozsahu potrebnom na výkon regulovaného povolania,
k) minimálne sadzby alebo maximálne sadzby ceny za poskytnutú službu,
l) propagáciu a reklamu.
(3)V teste proporcionality sa posudzuje aj
a)súvislosť medzi rozsahom regulovaného povolania alebo rozsahom vyhradených činností a odbornou kvalifikáciou požadovanou na jeho výkon,
b)súvislosť medzi zložitosťou poskytnutia služby a požiadavkou, aby osoby, ktoré ju poskytujú, mali príslušnú odbornú kvalifikáciu, najmä ak ide o úroveň, povahu a trvanie odbornej prípravy alebo o obsah a dĺžku odbornej praxe,
c) možnosť získania odbornej kvalifikácie prostredníctvom ďalšieho vzdelávania,
d) skutočnosť, či činnosti vyhradené pre určité regulované povolanie môžu byť alebo nemôžu byť spoločné s inými regulovanými povolaniami s uvedením dôvodov,
e) stupeň nezávislosti pri výkone regulovaného povolania, vplyv opatrení organizačnej povahy a dohľadu, najmä ak sú odborné činnosti, ktoré súvisia s regulovaným povolaním, vykonávané pod dohľadom a zodpovednosťou odborne spôsobilej osoby,
f) vedecký a technický pokrok, ktorý môže účinne znížiť alebo zvýšiť informačnú nerovnosť medzi odborne spôsobilou osobou a spotrebiteľom.