K čl. I bodu 6 [§ 45 ods. 5]Ide o legislatívno-technickú úpravu vložením . Je žiaduce, aby povinnosť výrobcu batérií a akumulátorov zabezpečiť plnenie vyhradených povinností vo vzťahu k batériám a akumulátorom uvedeným na trh v Slovenskej republike v príslušnom kalendárnom roku nezanikla, aj keď je splnený len jeden z dôvodov uvedených v písmenách a) až c).
K čl. I bodu 7 [§ 52 ods. 34]
Ide o precizovanie textu, ktoré bolo spôsobené nejednoznačnosťou vo zverejňovaných údajoch, ktoré boli potrebné pre výpočet trhového podielu organizácie zodpovednosti výrobcov pre obaly. Týmto novým znením ustanovenia je presne daná povinnosť ministerstvu zverejniť také údaje, ktoré sú potrebné pre výpočet v zmysle znenia ustanovenia odseku 24.v zariadení prevádzkovanom v zmysle udelených súhlasov podľa zákona o odpadoch, umiestnené odpady v rozpore s povoleniami oprávňujúcimi vykonávanie ich činnosti.
K čl. I bodom 8 a 12 [§ 54 ods. 8 a § 74 ods. 5]
Cieľom navrhovanej úpravy je v prípade odpadov z obalov a odpadov z neobalových výrobkov zamedziť účelovému odôvodneniu zániku povinnosti výrobcu obalov a výrobcu neobalových výrobkov na plnenie vyhradených povinností za účelom vyhnutia sa plnenia týchto vyhradených povinností.
K čl. I bodu 9 [§ 59 ods. 1 písm. f) až h)]
Doplnením písmena f) ide o zavedenie zodpovednosti plniť štandardy zberu triedených zložiek komunálnych odpadov pre odpady z obalov a odpady z neobalových výrobkov na organizáciu zodpovednosti výrobcov pre obaly, ktorá v danej obci zabezpečuje zber odpadov z obalov a neobalových výrobkov. Táto zmena vyplýva zo záverov analýzy „Ako pretriediť triedený zber“, ktorú vypracoval Inštitút environmentálnej politiky na zabezpečenie správneho plnenia štandardov zberu v jednotlivých obciach. Vzhľadom na to, že postupne sa zvyšuje cieľ zberu, za ktorý zodpovedá organizácia zodpovednosti výrobcov pre obaly, mala by sa primerane zvyšovať aj potreba objemu zberných nádob pre zabezpečenie štandardov zberu. Písmeno g) ustanovuje, že organizácia zodpovednosti výrobcov pre obaly má uhradiť náklady na triedený zber a následné zhodnotenie odpadov z obalov a odpadov z neobalových výrobkov, ktoré by mali byť minimálne vo výške, ktorá je vypočítaná podľa sadzieb na tonu odpadu ustanovenej vo vykonávacom predpise.
Novým písmenom h) sa ustanovuje povinnosť OZV pre obaly zaslať ministerstvu
a koordinačnému centru pre prúd odpadov z obalov a z neobalových výrobkov údaje v termíne
najneskôr do 31.októbra, nakoľko sa mení termín zverejňovania údajov potrebných pre výpočet ich trhových podielov. Týmto spôsobom má dochádzať k uzatvoreniu zmluvných vzťahov s obcami najneskôr do konca roka. Vzhľadom na časté presuny výrobcov a pravdepodobne špekulatívne konanie niektorých aktérov uzatvárať vzájomné zmluvné vzťahy sa môže jednoduchšie zistiť počet výrobcov, ktorí neuzatvorili zmluvné vzťahy v danom termíne. Pre orgány štátneho dozoru bude zoznam výrobcov, ktorí vypovedali zmluvu s niektorou s OZV podkladom na podrobné preskúmanie ich zmluvného vzťahu, aby sa nestávalo, že budú obchádzať povinnosti im vyplývajúce zo zákona.
K čl. I bodu 10 [§ 59 ods. 4 písm. a)]
Vzhľadom na poddimenzovanie systému triedeného zberu komunálnych odpadov z obalov a komunálnych odpadov z neobalových výrobkov je nutné určiť minimálnu cenu za nakladanie s odpadmi z obalov a neobalových výrobkov, ktorú je organizácia zodpovednosti výrobcov povinná zaplatiť zberovej spoločnosti, ktorá vykonáva zber týchto odpadov v obci, s ktorou má