B.Osobitná časť
K Čl. I
K bodu 1
S cieľom zintenzívnenia podpory vo vzťahu k športovej infraštruktúre sa navrhuje rozšíriť pôsobnosť Fondu na podporu športu. Navrhované rozšírenie sa má vzťahovať na všetku športovú infraštruktúru, t.j. nielen na tú, ktorá je národného významu.
K bodom 2 a 3
Legislatívno-technická úprava súvisiaca s bodom 4.
K bodom 4 a 7
Doterajšie znenie zákon upravuje dva dôvody na obligatórne odvolanie člena správnej rady, resp. dozornej rady Fondu na podporu športu (porušenie predpisov a nezlučiteľnosť).
Prax však ukázala, že môže nastať situácia, že subjekt, ktorý člena správnej rady navrhol na vymenovanie, má záujem o výmenu tohto člena.
Aj v iných prípadoch pri kolektívnych orgánoch, kde je člen vymenúvaný na návrh nejakého subjektu, je spravidla upravené odvolanie aj pre prípad, ak to navrhne ten, kto navrhol vymenovanie.
V nadväznosti na uvedené sa navrhuje doplnenie tohto dôvodu medzi obligatórne dôvody na odvolanie člena správnej rady, ako aj člena dozornej rady.
K bodom 5 a 6
Legislatívno-technická úprava súvisiaca s bodom 7.
K bodu 8
Legislatívno-technická úprava v nadväznosti na bod 10.
K bodu 9
Vzhľadom na to, že samosprávny kraj má v rámci oblasti športu obdobné úlohy a postavenie ako obce, navrhuje sa rozšíriť okruh oprávnených žiadateľov o príspevok na projekt aj o samosprávne kraje.
Zároveň zo zamerania konkrétnej výzvy môže výnimočne vyplynúť, že by bolo efektívne, aby sa o príspevok na projekt mohli uchádzať aj iné, ako taxatívne vymenované okruhy subjektov. V takom prípade sa navrhuje upraviť možnosť aj na iné subjekty, avšak s podmienkou, že predmet činnosti žiadateľa bude mať priamu väzbu na účel poskytovaného príspevku.