1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2020
2021
2022
2023
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom:
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
982 416
1 419 830
1 419 830
v tom: programová štruktúra zatiaľ neurčená
0
982 416
1 419 830
1 419 830
z toho:
- vplyv na ŠR
0
982 416
1 419 830
1 419 830
Rozpočtové prostriedky
0
982 416
1 419 830
1 419 830
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
21
21
21
- vplyv na ŠR
0
21
21
21
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
264 600
529 200
529 200
- vplyv na ŠR
0
264 600
529 200
529 200
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
v tom: programová štruktúra zatiaľ neurčená
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
982 416
1 419 830
1 419 830
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Navýšenie rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v rámci návrhu rozpočtu na roky 2021 až 2023.
2
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa zriaďuje Úrad pre správu zaisteného majetku.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný návrh zákona negatívny vplyv na rozpočet z dôvodu vzniku novej štátnej rozpočtovej organizácie v rámci kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky, a to Úradu pre správu zaisteného majetku (ďalej len „úrad“) od 1.7.2021, s predpokladaným počtom zamestnancov 21, ktorý bude zároveň väčšinu činností zabezpečovať dodávateľsky dohody, mandátne zmluvy. Vzhľadom k tomu, že obdobný úrad v Slovenskej republike nie je, sú náklady na činnosť tohto úradu určené nasledovným odhadom.
Výdavky na zamestnancov - osobné výdavky na 21 zamestnancov, z toho 16 štátnych zamestnancov (1 riaditeľ úradu s osobným platom, 3 vedúci zamestnanci, 8 odborníkov a 4 ďalší zamestnanci) a 5 zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme priemerne 2 100 eur mesačne, to zn. ročne 529 200 eur. Poistné odvody ročne 184 955 eur a bežné transfery odhadom 4 200 eur ročne. Osobné výdavky budú v prvom roku z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške. Prevádzkové výdavky na zamestnancov v prvom roku v priemere 3 500 eur na osobu/polrok vrátane prvotného vybavenia kancelárií, to zn. 73 500 eur a v ďalších rokoch v priemere 2 000 eur na osobu/rok, to zn. 42 000 eur.
Výdavky na prevádzku úradu predpokladá sa, že úrad bude umiestnený v prenajatých priestoroch s predpokladaným ročným výdavkom na prevádzku priestorov cca 80 000 eur. Pre riaditeľa úradu bude zakúpené vozidlo v prvom roku v sume 30 000 eur, predpokladané výdavky na prevádzku vozidla cca 2 000 eur ročne. Prevádzkové výdavky budú v prvom roku z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške.
3
Výdavky úradu v oblasti IT v prvom roku sa predpokladá zabezpečenie výpočtovej techniky, a to osobných počítačov pre zamestnancov v sume 31 500 eur, dvoch multifunkčných zariadení v sume 8 000 eur a dvoch tlačiarní v sume 500 eur, ďalej náklady na sieťovú infraštruktúru a zriadenie webového sídla v sume cca 50 000 eur a náklady na úpravu ekonomického informačného systému (zriadenie nového účtovného okruhu a zvýšenie počtu užívateľov) v sume cca 100 000 eur. Ročne sa predpokladajú výdavky na rozšírenie podpory a licencií ekonomického informačného systému, podporu iných informačných systémov a opravu a údržbu výpočtovej techniky v sume cca 30 000 eur, tieto výdavky budú vykázané v prvom roku z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 v polovičnej výške.
Dohody o vykonaní práce - pri správe zaisteného majetku bude potrebné vykonávať minimálne ocenenia majetku, preto predpokladané dohody o vykonaní práce, a to ročne cca 2000 hodín pri priemernej odmene 25 eur na hodinu, to zn. 50 000 eur a k tomu poistné odvody ročne 17 475 eur. V prvom roku budú tieto výdavky z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške.
Mandátne zmluvy správa zaisteného majetku bude realizovaná prostredníctvom mandátnych zmlúv. Odhad pri tejto položke je problematický, nakoľko obdobné mandátne zmluvy na správu majetku nie uzatvorené. Predbežný odhad na jednu mandátnu zmluvu odmenu správcu a náklady na správu mesačne 2000 eur. Ročne sa predpokladá uzatvorenie cca 40 mandátnych zmlúv, predpokladané výdavky teda 480 000 eur. V prvom roku budú tieto výdavky z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške. Pri tejto položke sa predpokladá, že výška výdavkov v jednotlivých rokoch bude upravovaná aj s ohľadom na charakter spravovaného majetku a aktuálne dostupné možnosti zabezpečenia výkonu správy tohto majetku.
Predmetný návrh zákona bude mať aj pozitívny vplyv na rozpočet v oblasti príjmov, a to z dôvodu príjmov z pokút. Ide však o neočakávané, teda náhodné príjmy, ktoré nie je možné vopred kvantifikovať.
4
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2020
2021
2022
2023
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
5
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2020
2021
2022
2023
poznámka
Bežné výdavky (600)
944 416
1 419 830
1 419 830
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
264 600
529 200
529 200
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
101 216
202 430
202 430
Tovary a služby (630)2
576 500
684 000
684 000
Bežné transfery (640)2
2 100
4 200
4 200
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
38 000
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 - auto a 2 multifunkčné zariadenia
38 000
0
0
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
982 416
1 419 830
1 419 830
6
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2020
2021
2022
2023
poznámka
Počet zamestnancov celkom
21
21
21
z toho vplyv na ŠR
21
21
21
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
2 100
2 100
2 100
z toho vplyv na ŠR
2 100
2 100
2 100
Nový úrad od 1.7.2021s počtom zamestnancov 21.
Osobné výdavky celkom (v eurách)
357 078
714 155
714 155
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
264 600
529 200
529 200
z toho vplyv na ŠR
264 600
529 200
529 200
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
101 216
202 430
202 430
z toho vplyv na ŠR
101 216
202 430
202 430
Obsahuje aj poistné odvody z dohôd.
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.