1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: programová štruktúra zatiaľ neurčená
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: programová štruktúra zatiaľ neurčená
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Navýšenie rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v rámci návrhu rozpočtu na roky 2021 až 2023.
2
2.2. Popis a charakteristika návrhu2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa zriaďuje Úrad pre správu zaisteného majetku.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný návrh zákona má negatívny vplyv na rozpočet z dôvodu vzniku novej štátnej rozpočtovej organizácie v rámci kapitoly Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky, a to Úradu pre správu zaisteného majetku (ďalej len „úrad“) od 1.7.2021, s predpokladaným počtom zamestnancov 21, ktorý bude zároveň väčšinu činností zabezpečovať dodávateľsky – dohody, mandátne zmluvy. Vzhľadom k tomu, že obdobný úrad v Slovenskej republike nie je, sú náklady na činnosť tohto úradu určené nasledovným odhadom.
Výdavky na zamestnancov - osobné výdavky na 21 zamestnancov, z toho 16 štátnych zamestnancov (1 riaditeľ úradu s osobným platom, 3 vedúci zamestnanci, 8 odborníkov a 4 ďalší zamestnanci) a 5 zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme sú priemerne 2 100 eur mesačne, to zn. ročne 529 200 eur. Poistné odvody sú ročne 184 955 eur a bežné transfery sú odhadom 4 200 eur ročne. Osobné výdavky budú v prvom roku z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške. Prevádzkové výdavky na zamestnancov sú v prvom roku v priemere 3 500 eur na osobu/polrok vrátane prvotného vybavenia kancelárií, to zn. 73 500 eur a v ďalších rokoch v priemere 2 000 eur na osobu/rok, to zn. 42 000 eur.
Výdavky na prevádzku úradu – predpokladá sa, že úrad bude umiestnený v prenajatých priestoroch s predpokladaným ročným výdavkom na prevádzku priestorov cca 80 000 eur. Pre riaditeľa úradu bude zakúpené vozidlo v prvom roku v sume 30 000 eur, predpokladané výdavky na prevádzku vozidla sú cca 2 000 eur ročne. Prevádzkové výdavky budú v prvom roku z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške.
3
Výdavky úradu v oblasti IT – v prvom roku sa predpokladá zabezpečenie výpočtovej techniky, a to osobných počítačov pre zamestnancov v sume 31 500 eur, dvoch multifunkčných zariadení v sume 8 000 eur a dvoch tlačiarní v sume 500 eur, ďalej náklady na sieťovú infraštruktúru a zriadenie webového sídla v sume cca 50 000 eur a náklady na úpravu ekonomického informačného systému (zriadenie nového účtovného okruhu a zvýšenie počtu užívateľov) v sume cca 100 000 eur. Ročne sa predpokladajú výdavky na rozšírenie podpory a licencií ekonomického informačného systému, podporu iných informačných systémov a opravu a údržbu výpočtovej techniky v sume cca 30 000 eur, tieto výdavky budú vykázané v prvom roku z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 v polovičnej výške.
Dohody o vykonaní práce - pri správe zaisteného majetku bude potrebné vykonávať minimálne ocenenia majetku, preto sú predpokladané dohody o vykonaní práce, a to ročne cca 2000 hodín pri priemernej odmene 25 eur na hodinu, to zn. 50 000 eur a k tomu poistné odvody ročne 17 475 eur. V prvom roku budú tieto výdavky z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške.
Mandátne zmluvy – správa zaisteného majetku bude realizovaná prostredníctvom mandátnych zmlúv. Odhad pri tejto položke je problematický, nakoľko obdobné mandátne zmluvy na správu majetku nie sú uzatvorené. Predbežný odhad na jednu mandátnu zmluvu – odmenu správcu a náklady na správu sú mesačne 2000 eur. Ročne sa predpokladá uzatvorenie cca 40 mandátnych zmlúv, predpokladané výdavky sú teda 480 000 eur. V prvom roku budú tieto výdavky z dôvodu vzniku úradu od 1.7.2021 vykázané v polovičnej výške. Pri tejto položke sa predpokladá, že výška výdavkov v jednotlivých rokoch bude upravovaná aj s ohľadom na charakter spravovaného majetku a aktuálne dostupné možnosti zabezpečenia výkonu správy tohto majetku.
Predmetný návrh zákona bude mať aj pozitívny vplyv na rozpočet v oblasti príjmov, a to z dôvodu príjmov z pokút. Ide však o neočakávané, teda náhodné príjmy, ktoré nie je možné vopred kvantifikovať.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 - auto a 2 multifunkčné zariadenia
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom