- zabezpečenie, aby všetci občania mali prístup k cenovo dostupným komunikačným službám;- zabezpečiť, aby medzinárodné hovory v rámci EÚ nestáli viac ako 19 centov za minútu;
- poskytovanie rovnocenného prístupu ku komunikácii pre koncových užívateľov so zdravotným postihnutím;
- podpora lepšej transparentnosti taríf a porovnávania zmluvných ponúk operátorov;
- zaručenie lepšej bezpečnosti pred hackermi, škodlivým softvérom, atď .;
- lepšia ochrana spotrebiteľov, ktorí sa prihlásia na odber balíčkov služieb;
- uľahčenie zmeny poskytovateľa služieb a zachovanie rovnakého telefónneho čísla vrátane pravidiel
kompenzácie, ak sa proces portácie nepodarí alebo trvá príliš dlho;
- zvyšovanie ochrany občanov v núdzových situáciách vrátane získavania presnejšej polohy volajúceho v núdzových situáciách, rozšírenie núdzovej komunikácie o zasielanie textových správ a videohovory a vytvorenie systému prenosu verejných upozornení o krízových situáciách cey mobilné telefóny.
Spektrum
- prioritou kódexu je efektivita využitia obmedzených zdrojov, pričom výrazným spôsobom reflektuje na podporu hospodárskej súťaže, rozvoj nových služieb a investičnú prediktabilitu - preto EECC odporúča trvanie licencie pre harmonizované pásma 15 až 20 rokov.
Z novej úpravy je potrebné uviesť ešte:
•Úprava týkajúca sa definície elektronickej komunikačnej služby, ktorá výrazným spôsobom rozširuje rozsah regulovaných subjektov (najmä interpersonálne komunikačné služby, OTT, M2M a ďalšie).
•Z oblasti ekonomickej regulácie hovoríme najmä o posune trendu od regulácie podniku s významným vplyvom smerom k symetrickej regulácii a zefektívnenie procesu trhových analýz a následného ukladania povinností ex-ante.
•V oblasti univerzálnej služby sa v rámci kódexu zavádza nový pohľad na elementárnu dostupnosť minimálneho súboru služieb (fixný internetový prístup alebo tzv. „basic broadband“) a podrobne sa rozpracúva ekonomická dostupnosť služby (najmä s ohľadom na zabránenie digitálnej exklúzie).
•S ohľadom na zefektívnenie regulácie sa výrazným spôsobom kladie dôraz na zavádzanie regulačných opatrení na základe kvalitných, spoľahlivých a komplexných údajov, ktoré musia byť podkladom uvedených opatrení (napr. povinnosť zaviesť geo-survey, porovnávací nástroj pre koncových užívateľov, stratégia, plánovanie, end-user protection a ďalšie).
•Rovnako kódex kladie dôraz na vytvorenie harmonizovaného európskeho jednotného digitálneho trhu prostredníctvom harmonizácie regulačných postupov, čo vytvára potrebu jednotne reagovať na globálny vývoj v sektore.
•Z pohľadu harmonizácie je potrebné uviesť výrazný posun k zvýšenej úrovni ochrany koncového užívateľa služby na európskej úrovni stanovenej priamo kódexom.
Kódex reaguje aj na budúce výzvy sektora elektronických komunikácií, ktorými sú najmä:
•Zavádzanie inovatívnych technológií a ich rozvoj
•Podpora hospodárskej súťaže
•Využitie medzi-sektorového synergického efektu (napr. telco-energetika, telco-media, Industry 4.0, education, telco-medicine a mnoho ďalších)
•Zabezpečenie potrebnej konektivity.