Dodatok H (EST)Zmeny ustanovení
Dohovor o medzinárodnej železničnej preprave (COTIF) z 9. mája 1980 v znení protokolu z 3. júna 1999 (Vilniuský protokol), sa mení a dopĺňa takto:
Dopĺňa sa tento nový dodatok H:
„Jednotné pravidlá pre bezpečnú prevádzku vlakov v medzinárodnej doprave
(EST – dodatok H k dohovoru)“
Článok 1Rozsah pôsobnosti
Tieto Jednotné pravidlá určujú požiadavky na bezpečnú prevádzku vlakov v medzinárodnej doprave vrátane certifikácie a monitorovania bezpečnosti.
Článok 2Vymedzenie pojmov
Okrem pojmov definovaných v článku 2 Jednotných pravidiel ATMF a v článku 2 Jednotných pravidiel APTU na účely týchto Jednotných pravidiel, ich dodatkov a jednotných technických predpisov označuje pojem
a)„geografická oblasť pôsobnosti“ sieť alebo siete v jednom alebo viacerých zmluvných štátoch, v ktorých plánuje železničný podnik vykonávať svoju činnosť;
b)„Bezpečnostný certifikačný orgán“ vnútroštátny alebo medzinárodný orgán zodpovedný za vydávanie bezpečnostných certifikátov pre železničné podniky; c)„certifikovaný železničný podnik“ železničný podnik, ktorý má bezpečnostný certifikát vydaný bezpečnostným certifikačným orgánom;
d)„interoperabilita“ schopnosť systému umožniť bezpečný a nerušený pohyb vlakov v rámci železničného systému a medzi železničnými systémami tak, že budú vlaky dosahovať požadovanú úroveň výkonnosti;
e)„kontrola“ opatrenia prijaté železničnými podnikmi alebo manažérmi infraštruktúry na kontrolu správneho uplatňovania a kontrolu účinnosti ich systému riadenia bezpečnosti;;
f)„železničný systém“ železničnú sieť v každom zmluvnom štáte, ktorá pozostáva z trás, staníc, toční a terminálov určených pre medzinárodnú železničnú dopravu, ako aj akékoľvek vozidlá, ktoré môžu premávať po celej sieti alebo jej častiach;
g)„bezpečnostný certifikát“ potvrdenie, že železničný podnik má systém riadenia bezpečnosti a je schopný zabezpečiť bezpečnú prevádzku v rámci geografickej oblasti pôsobnosti, v ktorej je certifikát platný;
h)„systém riadenia bezpečnosti“ organizáciu zriadenú manažérom infraštruktúry alebo železničným podnikom, ktorá zaručuje dodržiavanie ním prijatých opatrení a postupov na zabezpečenie bezpečného riadenia jeho prevádzkových činností;
i)„dohľad“ opatrenia na monitorovanie bezpečnostných záruk železničného podniku, ktoré prijal dozorný orgán po tom, čo podnik získal bezpečnostný certifikát;
j)„dozorný orgán“ národný alebo medzinárodný orgán zodpovedný za monitorovanie správneho uplatňovania systému riadenia bezpečnosti.