II.Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 rokovacieho poriadku).
III.
Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť:
•Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 46 z 9. júna 2020
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 42 z 5. júna 2020 a
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti uznesením č. 26 z 9. júna 2020.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III tejto správy vyplývajú nasledujúce pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1. V čl. I bode 2 § 13c ods. 9 písm. e) sa vypúšťajú slová „- podnikateľ“ a za slová „obchodné meno“ sa vkladajú slová „alebo názov“.
Navrhuje sa, aby dotáciu podľa predloženého návrhu zákona mohla čerpať aj právnická osoba, ktorá nie je podnikateľským subjektom. ide o ojedinelé prípady, kedy je nájomcom priestorom napr. občianske združenie, či nezisková organizácia, ktoré prevádzkujú napr. divadlo, kino, kaviareň ako chránenú dielňu a pod.
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
Gestorský výbor odporúča schváliť
2. V čl. I bode 2 § 13c ods. 16 a 18 sa na konci pripája táto veta:
„Počas plnenia splátok nie je prenajímateľ alebo jeho právny nástupca oprávnený jednostranne zvýšiť nájomné, ak právo jednostranne zvýšiť nájomné nebolo dohodnuté pred 1. februárom 2020.“.
Navrhuje sa posilnenie právnej ochrany nájomcu pred jednostranným zvýšením nájomného zo strany prenajímateľa počas 48 mesačnej doby splácania nájomného. Prenajímateľovi sa ponecháva právo jednostranne zvýšiť nájomné len v prípade, ak bolo toto právo dohodnuté v pôvodnej nájomnej zmluve medzi prenajímateľom a nájomcom spred 1. februára 2020.