o rozšírenie rozsahu, v akom sa rozhodnutie napáda, a dôvody odvolania (§ 22 ods. 3),
o podanie odvolania v prípade nesprávneho poučenia (§ 22 ods. 4),
o rozhodnutie v odvolacom konaní (§ 23 ods. 4),
-v konaní o preskúmaní rozhodnutia mimo odvolacieho konania:
o rozhodnutie v preskúmavacom konaní (§ 24 ods. 7).
Odpustenie zmeškania lehôt sa netýka implementačnej fázy.
O odpustenie nie je potrebné žiadať, nevyžaduje si ani schválenie, ani odôvodnenie. Odpustenie sa uplatňuje plošne a automaticky na všetky zmeškané lehoty v postihnutom období, nie je teda potrebné žiadne posudzovanie alebo zohľadňovanie dôvodov zmeškania lehoty.
Ak v dôsledku zmeškania lehoty, ktoré nastalo v postihnutom období, došlo k vyvodeniu negatívnych dôsledkov voči subjektu, ktorý lehotu zmeškal, tieto následky sa odstránia využitím existujúcich opravných prostriedkov podľa zákona. Napríklad ak došlo k nedoplneniu žiadosti o NFP na výzvu poskytovateľa a poskytovateľ vydal rozhodnutie o zastavení konania podľa § 20 ods. 1 písm. d), takéto rozhodnutie štatutárny orgán poskytovateľa preskúma na základe podnetu (podnetu žiadateľa, a ak taký neexistuje, na základe vlastného podnetu, a to postupom spätného overenia), a to v konaní podľa § 24. Poskytovateľ preskúmava všetky takéto rozhodnutia pri dodržaní princípov nediskriminácie a rovnakého zaobchádzania. Vo vzťahu k § 24 ods. 8 sa uvádza, že právny stav týkajúci sa preskúmavaného rozhodnutia je založený týmito prechodnými ustanoveniami, t. j. vychádza z definície krízovej situácie, pokiaľ ide o jej časovú platnosť.
Odpustenie zmeškania lehôt sa však aplikuje len v prípade, že k vykonaniu zmeškaného úkonu dôjde dodatočne v lehote 1 mesiaca po nadobudnutí účinnosti tohto zákona. Táto lehota je objektívna a nie je ju možné odpustiť. Úkon je potrebné vykonať spôsobom, akým sa mal vykonať v pôvodnej lehote, ktorá bola zmeškaná.
Pre poskytovateľov sa umožňuje uviesť podmienky uplatnenia zjednodušeného vykazovania výdavkov a spôsob výkonu kontroly aj v rámci iného dokumentu stanovujúceho podmienky poskytnutia príspevku ako je výzva a vyzvanie.
Ustanovenie umožní poskytovateľom počas realizácie projektov, financovaných úplne alebo z časti na základe zjednodušeného vykazovania výdavkov, pružnejšie reagovať na problémy v implementácii projektov vzniknuté v dôsledku krízovej situácie.
Touto úpravou sa umožňuje v rámci už implementovaných projektov nahradiť pôvodnú metodiku zjednodušeného vykazovania výdavkov uplatnenú v dotknutých projektoch novou metodikou zjednodušeného vykazovania výdavkov (napr. v prípade, ak nie všetky výdavky zahrnuté vo výpočte pri príprave pôvodnej metodiky zjednodušeného vykazovania výdavkov sú v dôsledku krízovej situácie naďalej relevantné).
Ďalej sa umožňuje financovať aj nové potrebné výdavky v operácii, tvoriace samostatnú časť operácie, prostredníctvom dodatočne vypracovanej novej metodiky zjednodušeného vykazovania výdavkov (napr. nové výdavky nevyhnutné pre implementáciu operácie alebo jej časti v čase krízovej situácie), pričom možnosť financovať tieto nové nevyhnutné výdavky formou preukazovania skutočne vynaložených výdavkov týmto ustanovením nie je dotknutá.
Poskytovateľ môže výzvu zmeniť. Navrhuje sa rozšíriť možnosti poskytovateľa reagovať na potreby implementácie alebo potreby hospodárstva zmenou výzvy akýmkoľvek spôsobom, bez doterajšieho obmedzenia len na nepodstatnú zmenu podmienok poskytnutia príspevku