1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za x – kapitola VPS Finančná pomoc na zabezpečenie likvidity malých zamestnávateľov a veľkých podnikov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Potenciálny negatívny vplyv bude mať objem zlyhaných úverov, ktorý nie je možné v súčasnosti odhadnúť.
Potenciálny pozitívny vplyv môžu predstavovať príjmy z poplatkov, ktoré nebudú odpustené v dôsledku nesplnenia podmienok, za ktorých môže dôjsť k ich odpusteniu.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Na zmiernenie negatívnych následkov pandémie a na zabezpečenie likvidity malých podnikov, stredných podnikov a veľkých podnikov môžu Exportno-importná banka Slovenskej republiky a Slovenský investičný holding, a. s. poskytnúť finančnú pomoc (ďalej len „poskytovateľ pomoci“). Finančná pomoc sa poskytuje prostredníctvom bánk a pobočiek zahraničných bánk v súlade s Oznámením Komisie Dočasný rámec pre opatrenia štátnej pomoci na podporu hospodárstva v súčasnej situácii spôsobenej nákazou COVID-19 (ďalej len „Dočasný rámec“), na základe a za podmienok ustanovených týmto zákonom a zmluvou medzi poskytovateľom pomoci a bankou.
Finančnú pomoc podľa predchádzajúceho odseku bude možné poskytovať vo forme záruky za úver poskytnutý bankou a odpustenie poplatku za záruku za úver poskytnutý bankou.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
poskytnutie záruky za úver
odpustenie poplatku za záruku za úver
3
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Potenciálny negatívny vplyv bude mať objem zlyhaných úverov, ktorý nie je možné v súčasnosti odhadnúť.
Potenciálny pozitívny vplyv môžu predstavovať príjmy z poplatkov, ktoré nebudú odpustené v dôsledku nesplnenia podmienok, za ktorých môže dôjsť k ich odpusteniu.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom