Navrhovaný ročný posun reflektuje aj na skutočnosť, že po zrušení obmedzení prijatých v súčasnosti bude potrebný určitý čas na nábeh stavebníctva do plnej produktivity. Netreba pri tom zabúdať na skutočnosť, že stavebníctvo prichádza o svoje najviac aktívne obdobie.Čl. XIII
V čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 (ďalej len „krízová situácia“) môže byť znemožnené vykonávanie ústneho pojednávania vo vyvlastňovacom konaní, ktoré je zo zákona povinné, a vydať rozhodnutia o vyvlastnení v zákonných lehotách, pričom zároveň nie je vylúčené, že počas krízovej situácie môže dôjsť zo strany účastníkov konania k znemožneniu podania dokumentov, ktoré súvisia s vyvlastňovacím konaním a sú potrebné pre rozhodnutie vyvlastňovacieho orgánu o návrhu na vyvlastnenie.
Z uvedeného dôvodu sa navrhuje, aby vyvlastňovacie orgány vykonávali ústne pojednávania len v nevyhnutnom rozsahu a v odôvodnených prípadoch predĺžili lehotu na vykonanie úkonov a následné vydanie rozhodnutia; v prípadoch, kedy vyvlastňovacie orgány môžu vykonať úkony vo vyvlastňovacom konaní na základe predloženého návrhu na vyvlastnenie, sú povinné tieto vykonať bezodkladne.
Čl. XIV
V odseku 1 sa navrhuje, aby počas krízovej situácie mohlo ministerstvo vnútra prijímať nevyhnutné opatrenia na zabránenie šírenia ochorenia COVID-19, a to okrem iného aj obmedzením prijímania návrhov v konaniach schvaľovacích orgánov (okresných úradov odborov cestnej dopravy a pozemných komunikácií) o jednotlivom vozidle.
V odseku 2 sa navrhuje počas krízovej situácie predĺženie platnosti osvedčenia o evidencii časť I, keď po 10 rokoch skončí platnosť a je potrebná výmena týchto dokladov.
V odseku 3 sa navrhuje počas krízovej situácie neuplatňovať 30 dňovú lehotu na prihlásenie vozidla do evidencie vozidiel.
V odsekoch 4 a 5 sa navrhuje predĺžiť platnosť technickej a emisnej kontroly z dôvodu, že stanice technickej kontroly a pracoviská emisnej kontroly boli zatvorené od 16.3.2020 do 29.3.2020 a je potrebné jednotlivé kontroly rozložiť v čase, aby nedošlo k zahlteniu jednotlivých pracovísk.
V odseku 6 sa navrhuje predĺžiť platnosť osvedčení technika z dôvodu, že počas krízovej situácie sa nevykonávajú doškoľovacie kurzy a skúšky z odbornej spôsobilosti technikov.
V odsekoch 7 a 8 sa navrhuje predĺžiť platnosť povolení na zriadenie stanice technickej kontroly, povolenia na zriadenie pracoviska emisnej kontroly alebo povolenia na zriadenie pracoviska kontroly originality, keďže držitelia týchto povolení z objektívnych dôvodov nie sú schopný zabezpečiť všetky predpísané požiadavky.
V odseku 9 sa navrhuje predĺžiť pravidelné priebežné overenia plnenia podmienok na vykonávanie technickej kontroly, emisnej kontroly, kontroly originality alebo montáže plynových zariadení z dôvodu, že počas krízovej situácie nie je možné plnohodnotne vykonávať tieto činnosti zo strany technických služieb.
V odseku 10 sa navrhuje zrušiť povinnosť informovania držiteľa povolenia na zriadenie stanice technickej kontroly, povolenia na zriadenie pracoviska emisnej kontroly alebo