Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
3. schôdza výboru
CRD:673/2020
6
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
zo 7. apríla 2020
k vládnemu návrhu zákona o niektorých opatreniach v pôsobnosti Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky v súvislosti s ochorením COVID-19 (tlač 48)
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
A.s ú h l a s í
s vládnym návrhom zákona o niektorých opatreniach v pôsobnosti Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky v súvislosti s ochorením COVID-19 s týmito pripomienkami:
1.V názve zákona sa slová „o niektorých opatreniach“ nahrádzajú slovami „ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony“.
Odôvodnenie: Vzhľadom na obsah
predkladaného vládneho návrhu zákona sa primerane mení jeho názov. Z navrhovaného názvu je zrejmé, že ide o zákon, ktorým sa novelizujú niektoré zákony z dôvodu ustanovenia opatrení v súvislosti s ochorením COVID-19.
2.Čl. IV znie:
„Čl. IV
Zákon č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 275/2007 Z. z., zákona č. 454/2007 Z. z., zákona č. 287/2009 Z. z., zákona č. 117/2010 Z. z., zákona č. 145/2010 Z. z.,
2
zákona č. 258/2011 Z. z., zákona č. 408/2011 Z. z., zákona č. 345/2012 Z. z., zákona č. 448/2012 Z. z., zákona č. 39/2013 Z. z., zákona č. 180/2013 Z. z., zákona č. 314/2014 Z. z., zákona č. 128/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 312/2016 Z. z., zákona č. 142/2017 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z. a zákona č. 460/2019 Z. z. sa dopĺňa takto:
Za § 65f sa vkladá § 65g, ktorý vrátane nadpisu znie:
㤠65g
Prechodné ustanovenia počas trvania mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19
(1)Počas mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením Covid-19 v konaniach, v ktorých sa vyžaduje vykonanie prerokovania alebo konzultácie, alebo ich vykonanie žiada účastník konania, rezortný orgán, povoľujúci orgán, dotknutý orgán alebo dotknutá obec, sa tieto úkony vykonajú písomne v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe; príslušný orgán upovedomí navrhovateľa, povoľujúci orgán, rezortný orgán, dotknutý orgán, dotknutú obec a ostatných účastníkov konania o tom, v akej lehote je možné podávať pripomienky k dokumentácii alebo k určenému rozsahu hodnotenia.
(2)Počas mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením Covid-19 lehoty na vykonanie verejného prerokovania neplynú a už zvolané verejné prerokovanie sa uskutoční po odvolaní mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19.
(3) Počas mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením Covid-19 obec zverejňuje dokumentáciu podľa § 6 ods. 5, § 8 ods. 7, § 11 ods. 1, § 14 ods. 5, § 23 ods. 3, § 29 ods. 8, § 30 ods. 7, § 34 ods. 1 a § 37 ods. 7 v celom rozsahu na úradnej tabuli obce a na svojom webovom sídle, ak ho zriadené, do desiatich dní odo dňa, kedy nastanú skutočnosti uvedené v týchto ustanoveniach. Ak nie je možné zverejniť na úradnej tabuli obce dokumentáciu v celom rozsahu, obec na úradnej tabuli obce zverejní informáciu o tom, kde a kedy možno do nej nahliadnuť, robiť z nej výpisy, odpisy alebo na vlastné náklady urobiť z nej kópie.
Odôvodnenie: Navrhuje sa
v prípadoch, kedy je možné zverejňovať dokumentáciu na úradnej tabuli a zároveň na webovom sídle, ak ho zriadené, aby sa eliminoval kontakt pri nahliadaní do dokumentácie. Do dokumentácie sa bude nahliadať len v prípadoch, kedy rozsah dokumentácie nebude možné
3
zverejniť na úradnej tabuli. Zároveň všetka dokumentácia bude zverejnená v informačnom systéme posudzovania vplyvov na životné prostredie. Predĺženie lehoty navrhujeme z dôvodu obmedzenej prevádzky na úradoch.
3.V čl. VIII § 40g sa slová „krízovej situácie“ nahrádzajú slovami mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19“.
Odôvodnenie: Ide o legislatívno-
technickú pripomienku. Je potrebné zosúladiť znenie § 40g s názvom tohto prechodného ustanovenia.
4. Slovo „zrušenie“ vo všetkých tvaroch sa v celom texte zákona nahrádza slovom „odvolanie“ v príslušnom tvare.
Odôvodnenie: Ide o zosúladenie
navrhovaného znenia so zákonom č. 42/1994 Zb. o civilnej ochrane obyvateľstva, podľa ktorého sa mimoriadna situácia odvoláva.
B.o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
vládny návrh zákona o niektorých opatreniach v pôsobnosti Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky v súvislosti s ochorením COVID-19 schváliť s pripomienkami;
C.u k l a d á
predsedovi výboru
oznámiť stanovisko Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie k uvedenému vládnemu návrhu predsedovi Národnej rady Slovenskej republiky.
Jarmila HalgašováJaroslav Karahuta overovateľ výboru predseda výboru