1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy v eurách
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na Sociálnu poisťovňu
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na Sociálnu poisťovňu
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na Sociálnu poisťovňu
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na Sociálnu poisťovňu
Financovanie zabezpečené v rozpočte
-vplyv na štátny rozpočet
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na rozpočet Sociálnej poisťovne
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony navrhuje podpora príjmu nezamestnaných osôb prostredníctvom predĺženia podpornej doby poberania dávky v nezamestnanosti o 1 mesiac počas mimoriadnej situácie/núdzového stavu v dôsledku pandémie.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Vyplatenie týchto nárokov si nevyžiada zmenu informačného systému Sociálnej poisťovne.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
2.2.4.1 Kvantifikácia príjmov
Návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony nemá vplyv na príjmy rozpočtu verejnej správy (nezvyšuje ich, ale ani ich neznižuje).
3
Tabuľka č. 3
2.2.4.2 Kvantifikácia výdavkov
Dočasné predĺženie podporného obdobia na dávku v nezamestnanosti
Kvantifikácia vychádza z predpokladu, že v porovnaní so súčasným právnym stavom bude z tohto titulu v roku 2020 vyplatených približne o 28,1 tis. dávok v nezamestnanosti viac s priemernou mesačnou výškou približne 518,1 eura. Zvýšené výdavky na základe uvedených predpokladov sa očakávajú na úrovni približne 14,6 mil. eur v roku 2020.
Tabuľka č. 4A
Vplyv na rozpočet Sociálnej poisťovne
Výdavky Sociálnej poisťovne (v eurách)
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky Sociálnej poisťovne celkom
Celkovo sa očakávajú zvýšené výdavky rozpočtu verejnej správy z dôvodu dočasného predĺženie podporného obdobia na dávku v nezamestnanosti na úrovni cca 14,6 mil. eur v roku 2020.
Tabuľka č. 4B
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom