4.Na prípravu Zmluvy o zabezpečení služieb asistenta poslanca NR SR je nevyhnutné, aby boli Kancelárii NR SR zo strany poslancov NR SR a budúcich asistentov poslancov predložené tieto doklady:a)oznámenie poslanca NR SR o pribratí asistenta spolu s určením výšky odmeny a predpokladanej doby, od kedy by mal začať funkciu asistenta vykonávať doručené do podateľne NR SR,
b) čestné vyhlásenie asistenta poslanca, že nie je v príbuzenskom vzťahu podľa § 116 Občianskeho zákonníka so žiadnym poslancom NR SR zvoleným v VIII. volebnom období,
c)čestné vyhlásenie poslanca, že nie je v príbuzenskom vzťahu podľa § 116 Občianskeho zákonníka s daným asistentom poslanca,
d)IČO asistenta poslanca, pod ktorým vykonáva:
- administratívne služby,
- prípadne činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov,
e) overenú kópiu dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (diplom, maturitné
vysvedčenie), pričom podmienkou je minimálne ukončené úplné stredné všeobecné vzdelanie
alebo úplne stredné odborné vzdelanie *),
f) fotokópiu občianskeho preukazu asistenta poslanca,
g) názov bankovej inštitúcie, v ktorej má založený asistent poslanca účet, a číslo účtu,
h) telefónne číslo asistenta poslanca a e-mailovú adresu z dôvodu operatívneho riešenia
nepredvídaných otázok.
Pre účely podania Žiadosti o výpis z registra trestov asistent poslanca NR SR poskytne nasledovné údaje:
1.meno, priezvisko, rodné priezvisko, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska, prípadne prezývku osoby, ktorej sa žiadosť týka,
2.dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia,
3.štátne občianstvo,
4.pohlavie,
5.meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov.
Predmetné doklady musia predložiť všetci asistenti poslanca bez ohľadu na to, či vykonávali funkciu asistenta aj v predchádzajúcom volebnom období.
Na základe predložených podkladov Kancelária NR SR uzatvorí s asistentom poslanca príslušnú zmluvu podľa § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka s tým, že predmetná zmluva podlieha zverejneniu v Centrálnom registri zmlúv vedenom Úradom vlády SR, pričom prvým dňom možnej fakturácie predmetných služieb je nasledujúci deň po zverejnení zmluvy v tomto registri.
Kancelária NR SR uhrádza odmenu asistentovi poslanca za predchádzajúci mesiac do 14 dní odo dňa riadneho doručenia faktúry asistenta poslanca o vykonaní služieb asistenta poslanca, a to vo výške zmluvne dojednanej odmeny. Súčasťou faktúry musí byť špecifikácia vykonaných prác asistenta poslanca, potvrdených podpisom poslanca. Bez splnenia tejto podmienky Kancelária NR SR nevyplatí asistentovi poslanca zmluvne dohodnutú odmenu.
Bližšie informácie o zabezpečení služieb asistentov poskytuje Odbor právnych služieb a verejného obstarávania Kancelárie NR SR.
*) Z dôvodu, že momentálne nie je možné zabezpečiť úradné overenie kópie, asistent poslanca predloží K NR SR kópiu diplomu s vlastnoručne napísaným čestným prehlásením, že kópia sa zhoduje s originálom a toto čestné prehlásenie vlastnoručne podpíše. Čestné prehlásenie môže byť uvedené na predmetnej kópii diplomu. Následne keď začnú matriky, príp. notárske úrady overovať kópie, nám asistent dodatočne doručí overenú kópiu diplomu o dosiahnutom vzdelaní.