1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom:
MPSVR/Prídavok na dieťa 07C0201
- vplyv na ŠR (07C0201 – Prídavok na dieťa )
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom:
MPSVR/Prídavok na dieťa 07C0201
Iné ako rozpočtové zdroje
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Vládny návrh zákona č. 600/2003 Z. z. o prídavku na dieťa, kde ide o zvýšenie prídavku na 50 eur nebol súčasťou schváleného rozpočtu kapitoly Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na príslušný rozpočtový rok, ani na ďalšie roky.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Predmetom vládneho návrhu zákona je s účinnosťou od 1. januára 2021 zvýšenie sumy prídavku na dieťa. Zvyšovanie nákladov v dôsledku rastu cien vyvoláva potrebu na zvýšenie podpory zo strany štátu pre rodiny s nezaopatreným dieťaťom. Súčasná suma tejto štátnej sociálnej dávky sa aj napriek každoročnej valorizácii javí ako nepostačujúca, preto je potrebné túto sumu plošne zvýšiť na sumu 50 eur.
Predmetný vládny návrh zákona má za cieľ poskytnúť rodičom nezaopatreného dieťaťa väčšiu podporu zo strany štátu a čiastočne odbremeniť rodičov od finančných výdavkov, ktoré im vznikajú v dôsledku zabezpečovania starostlivosti o nezaopatrené dieťa.
.......................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 3
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:Tabuľka č. 2
Odhadovaný priemerný mesačný počet detí, na ktoré sa vyplatí prídavok na dieťa
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Pri odhadoch objemu finančných prostriedkov, ktoré budú mať vplyv na rozpočet verejnej správy sa vychádzalo z:
•predpokladaného počtu detí, ktoré budú poberať prídavok na dieťa
•z makroekonomickej prognózy, ktorú zverejnil Inštitút finančnej politiky vo februári 2020.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka: Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – MPSVR SR
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
642 Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom