NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VII. volebné obdobie
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Číslo: 2170/2019
1600a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020 až 2022 (tlač 1600)
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor (ďalej len „gestorský výbor“) podáva spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020 2022 (tlač 1600) Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 6 ods. 2 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
I.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 1850 zo 16. októbra 2019 pridelil vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 a návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2020 2022 (tlač 1600) všetkým výborom Národnej rady Slovenskej republiky (okrem Mandátového a imunitného výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií, Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu, Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby, Osobitného kontrolného výboru Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky na preskúmavanie rozhodnutí Národného bezpečnostného úradu).
Zároveň predseda Národnej rady Slovenskej republiky určil ako gestorský výbor - Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, ktorému výbory Národnej rady Slovenskej republiky podajú správy o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona.
Všetky výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 a návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2020 2022 pridelený, ich prerokovali v stanovenom termíne.
Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2020 2022 Národná rada Slovenskej republiky prerokúva ako informáciu a berie na vedomie, podľa § 4 ods. 3 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Gestorský výbor zobral na vedomie Stanovisko Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky k návrhu štátneho rozpočtu na rok 2020 (tlač 1744).
2
II.
Výsledok prerokovania vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte
na rok 2020 (tlač 1600)
1.K návrhu zákona
Návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 (tlač 1600) odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť príslušné výbory nasledovne:
A./ Súhlas a odporúčanie schváliť návrh zákona o štátnom rozpočte bez
pripomienok vyjadrili nasledovné výbory:
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre sociálne veci
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Výbor NR SR pre kultúru a média
Výbor NR SR pre európske záležitosti
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny
B./ Súhlas a odporúčanie schváliť návrh zákona o štátnom rozpočte s pripomienkami, zmenami a doplnkami vyjadrili nasledovný výbor:
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
C./ Platné uznesenie nebolo prijaté (pretože nezískalo potrebný súhlas
nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov príslušného výboru podľa § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov) v nasledujúcom výbore:
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
Zahraničný výbor NR SR
D./ Platné uznesenie nebolo prijaté (výbor nehlasoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2
zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný) v nasledujúcich výboroch :
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti
3
2.K návrhu rozpočtov kapitol:
Návrhy rozpočtov jednotlivých rozpočtových kapitol boli schválené výbormi nasledovne:
A./ V predloženej podobe a bez návrhov na zmeny v rozpočtových kapitolách boli
gestorskými výbormi schválené kapitoly:
Výbor NR SR pre financie a rozpočet:
o Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky
oNajvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky,
oMinisterstvo financií Slovenskej republiky,
oÚrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu
oVšeobecná pokladničná správa
Ústavnoprávny výbor NR SR:
oKancelária prezidenta Slovenskej republiky
oKancelária Ústavného súdu Slovenskej republiky
oKancelária Najvyššieho súdu Slovenskej republiky
oKancelária Súdnej rady Slovenskej republiky
oGenerálna prokuratúra Slovenskej republiky
oMinisterstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie:
o Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
o Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
oÚrad geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj:
oÚrad vlády Slovenskej republiky
oMinisterstvo vnútra Slovenskej republiky – verejná správa
oŠtatistický úrad Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre sociálne veci:
oMinisterstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport:
oMinisterstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
oSlovenská akadémia vied
Výbor NR SR pre kultúru a médiá:
o Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky
oVšeobecná pokladničná správa - Rada pre vysielanie a retransmisiu
Výbor NR SR pre európske záležitosti:
ovládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 z hľadiska primeranosti výdavkov spolufinancovaných z prostriedkov Európskej únie
4
Výbor NR SR pre ľudské práva a národnostné menšiny:
oVšeobecná pokladničná správa
-Kancelária verejného ochrancu práv,
-Úrad na ochranu osobných údajov,
-Ústav pamäti národa,
-Slovenské národné stredisko pre ľudské práva,
-Úrad komisára pre deti,
-Úrad komisára pre osoby zo zdravotným postihnutím
Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť:
oMinisterstvo obrany Slovenskej republiky
oMinisterstvo vnútra Slovenskej republiky – s osobitným zreteľom na ochranu
verejného poriadku a bezpečnosti
oSpráva štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky
Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti NBÚ:
oNárodný bezpečnostný úrad
Osobitný kontrolný výbor NR SR na kontrolu činnosti SIS:
oSlovenská informačná služba
B./ Platné uznesenie nebolo prijaté (pretože nezískalo potrebný súhlas
nadpolovičnej väčšiny prítomných poslancov príslušného výboru podľa § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov) v nasledujúcom výbore:
Výbor NR SR pre zdravotníctvo:
o Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky
C./ Platné uznesenie nebolo prijaté (výbor nehlasoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2
zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný) v nasledujúcom výbore:
Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti:
oMinisterstvo hospodárstva Slovenskej republiky
oMinisterstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
oÚrad pre verejné obstarávanie
oÚrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
oÚrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky
oProtimonopolný úrad Slovenskej republiky
oÚrad jadrového dozoru Slovenskej republiky
oÚrad pre reguláciu sieťových odvetví Slovenskej republiky
oNárodný jadrový fond na vyraďovanie jadrových zariadení a na nakladanie s vyhoretým jadrovým palivom a rádioaktívnymi odpadmi
5
D./ Platné uznesenie nebolo prijaté (výbor o predmetnom návrhu nerokoval z dôvodu
nesúhlasu výboru k predloženiu uvedeného návrhu povereným zástupcom podľa § 53 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov) v nasledujúcom výbore:
Zahraničný výbor NR SR:
oMinisterstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky
III.
Pozmeňujúce a doplňujúce návrhy k p a r a g r a f o v é m u zneniu
a k prílohám vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020
1.Vypúšťa sa § 7.
Uvedená zmena sa premietne aj v § 1 zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 ako aj v prílohe č. 1 Bilancia príjmov a výdavkov štátneho rozpočtu na rok 2020 a v prílohe č. 2 Príjmy kapitol na rok 2020.
Zároveň sa doterajší § 8 označuje ako § 7.
Navrhuje sa vypustiť ustanovenie osobitného odvodu zo zisku po zdanení za rok 2020 do štátneho rozpočtu pre Lesy SR, š. p.. Z tohto dôvodu sa v kapitole Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR znižujú príjmy spolu o 5 000 000 eur a zároveň sa o túto sumu znižuje aj záväzný ukazovateľ. Vzhľadom na to, že Lesy SR, š. p. neodvedú 5 000 000 eur do štátneho rozpočtu, zaväzujú sa zvýšiť obnovu lesov o 10 % na holinách vzniknutých po kalamitách oproti predchádzajúcemu roku a zintenzívniť ošetrovanie a ochranu v mladých lesných kultúrach, výchovu mladých lesných porastov, opatrenia verejnoprospešného charakteru, pestovanie lesov prírode blízkym spôsobom a ďalšiu starostlivosť, ktorá štátnemu podniku ako správcovi majetku štátu vyplýva zo zákona o lesoch. Lesy SR, š. p. v roku 2020 znížia ťažbu dreva o 10 %, k zníženiu ťažby dreva dôjde predovšetkým v chránených územiach Slovenskej republiky.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.V prílohe č. 1 v riadku „v tom: zo závislej činnosti“ sa suma „-25 185 000“ zvyšuje o sumu -1 260 000 eur, v riadku „z podnikania, z inej samostatnej zárobkovej činnosti a z prenájmu“ sa suma „-472 000“ zvyšuje o sumu -26 000 eur, v riadku „v tom: daň z pridanej hodnoty“ sa suma „6 891 117 000“ znižuje o sumu 15 088 000 eur a v riadku „spotrebné dane“ sa suma „2 474 043 000“ znižuje o sumu 75 442 000 eur.
Zmeny v daňových príjmoch sa premietnu aj v súčtových riadkoch prílohy č. 1 Bilancia príjmov a výdavkov štátneho rozpočtu na rok 2020, v prílohe č. 2 Príjmy kapitol na rok 2020 a v paragrafovom znení zákona o štátnom rozpočte na rok 2020.
6
Daňové príjmy štátneho rozpočtu sa menia z dôvodu novely zákonač. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov v súvislosti s podporou mobility pracovnej sily a z dôvodu nepokračovania legislatívneho procesu k vládnej novele zákona č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov v znení neskorších predpisov. V nadväznosti na zmeny v daňových príjmoch sa znižuje suma príjmov kapitoly Všeobecná pokladničná správa o 91 816 000 eur v prílohe č. 2 Príjmy kapitol na rok 2020.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.V prílohe č. 3 v kapitole Ministerstvo zdravotníctva SR sa suma výdavkov spolu „1 330 019 133“ zvyšuje o sumu 4 551 000 eur a suma výdavkov spolu bez prostriedkov podľa § 17 ods. 4 zákona č. 523/2004 Z. z. a prostriedkov z rozpočtu „1 330 019 133“ sa zvyšuje o sumu 4 551 000 eur. V kapitole Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR sa suma výdavkov spolu „2 847 720 161“ zvyšuje o sumu 80 488 440 eur a suma výdavkov spolu bez prostriedkov podľa § 17 ods. 4 zákona č. 523/2004 Z. z. a prostriedkov z rozpočtu „2 655 703 219“ sa zvyšuje o sumu 80 488 440 eur. V kapitole Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR sa suma výdavkov spolu „942 553 639“ zvyšuje o sumu 25 000 000 eur a suma výdavkov spolu bez prostriedkov podľa § 17 ods. 4 zákona č. 523/2004 Z. z. a prostriedkov z rozpočtu „241 381 858“ sa zvyšuje o sumu 25 000 000 eur. Zároveň sa v kapitole Všeobecná pokladničná správa suma výdavkov spolu „3 404 379 356“ znižuje o sumu 120 902 440 eur, suma výdavkov spolu bez prostriedkov podľa § 17 ods. 4 zákona č. 523/2004 Z. z. a prostriedkov z rozpočtu „3 404 379 356“ sa znižuje o sumu 120 902 440 eur a suma kapitálových výdavkov (bez prostr. na spolufinancovanie) „128 582 599“ sa znižuje o sumu 8 911 728 eur.
Zmeny výdavkov v kapitolách sa premietnu aj v riadku „Spolu“. Zároveň sa zmeny vykonané v prílohe č. 3 premietajú aj v prílohe č. 1 Bilancia príjmov a výdavkov štátneho rozpočtu na rok 2020 a v paragrafovom znení zákona o štátnom rozpočte na rok 2020.
V kapitole Ministerstvo zdravotníctva SR sa zvyšujú výdavky o sumu 4 551 000 eur v súvislosti s krytím výpadku príjmov verejného zdravotného poistenia z dôvodu novely zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, ktorou sa rieši podpora mobility pracovnej sily.
V kapitole Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR sa zvyšujú výdavky o sumu 80 488 440 eur v súvislosti so zavedením systémovej zmeny spôsobu výpočtu základného minimálneho dôchodku v zmysle novely zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov.
Výdavky kapitoly Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR sa zvyšujú o sumu 25 000 000 eur v súvislosti s realizovaním podpôr štátnej pomoci a národných podpôr smerujúcich do pôdohospodárstva, podporou potravinovej sebestačnosti, bezpečnosti, kvality potravín a slovenských produktov, podporou prevencie a ochrany zdravia hospodárskych zvierat a ochrany zdravia a kvality rastlín a rastlinných produktov, tvorbou podporných nástrojov na riadenie rizík v pôdohospodárstve, podporou efektivity v oblasti administrácie žiadostí o vyplácanie platieb Európskej únie v rámci pôdohospodárstva a
7
regionálneho rozvoja, podporou ekologického pôdohospodárstva a pôdohospodárstva reagujúceho na zmenu klímy. Výsledným cieľom podporných výdavkov je trvalá udržateľnosť a konkurencieschopnosť pôdohospodárstva v objeme 50 mil. eur v roku 2020.
Výdavky kapitoly Všeobecná pokladničná správa sa znižujú celkovo o sumu 120 902 440 eur. Rezerva na riešenie vplyvov nových zákonných úprav a iných vplyvov sa znižuje o sumu 75 923 000 eur, z toho suma 25 000 000 eur sa presúva na krytie zvýšených výdavkov kapitoly Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR v súvislosti s realizovaním podpôr štátnej pomoci a suma 50 923 000 eur sa použije na krytie výpadku príjmov štátneho rozpočtu z dôvodu nepokračovania legislatívneho procesu k vládnej novele zákona č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov v znení neskorších predpisov. Rezerva na prostriedky Európskej únie a odvody Európskej únii - na rýchlejšiu realizáciu a väčší počet projektov sa znižuje o sumu 54 575 440 eur. Suma zníženia tejto rezervy vychádza z cieľa zachovania schodku rozpočtu verejnej správy na úrovni 0,49 % HDP v roku 2020. Zohľadňuje sa skutočnosť, že vládna novela zákona č. 384/2011 Z. z. o osobitnom odvode vybraných finančných inštitúcií a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov nemá vplyv na hotovostnú bilanciu príjmov a výdavkov štátneho rozpočtu na rok 2020, ale vplyv na bilanciu rozpočtu verejnej správy v metodike ESA 2010 prostredníctvom štátnych finančných aktív. Zároveň v sume zníženia tejto rezervy je zohľadnené krytie výpadku príjmov verejného zdravotného poistenia v sume 4 551 000 eur, ako aj zvýšený transfer pre Sociálnu poisťovňu v sume 9 596 000 eur súvisiaci so znížením príjmov Sociálnej poisťovne z dôvodu novely zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, ktorou sa rieši podpora mobility pracovnej sily. V znížení výdavkov kapitoly Všeobecná pokladničná správa je premietnutý aj negatívny vplyv na saldo obcí a vyšších územných celkov z titulu zníženia daňových príjmov obcí a vyšších územných celkov z dane z príjmov fyzickej osoby na základe novely zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov v súvislosti s podporou mobility pracovnej sily.
V nadväznosti na zvýšený transfer pre Sociálnu poisťovňu sa zvyšujú výdavky kapitoly Všeobecná pokladničná správa v rámci finančných vzťahov k Sociálnej poisťovni o sumu 9 596 000 eur.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4. V prílohe č. 4 v časti 21 - Ministerstvo zdravotníctva SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „1 330 019 133“ zvyšuje o sumu 4 551 000 eur, suma výdavkov na program 07A Zdravotná starostlivosť „1 220 802 049“ sa zvyšuje o sumu 4 551 000 eur a suma výdavkov na podprogram 07A01 Poistné za poistencov štátu „1 134 477 589“ sa zvyšuje o sumu 4 551 000 eur. V časti 22 - Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „2 847 720 161“ zvyšuje o sumu 80 488 440 eur, suma výdavkov na program 07C Sociálna inklúzia „2 366 630 373“ sa zvyšuje o sumu 80 488 440 eur a suma výdavkov na podprogram 07C06 Nesystémové dávky sociálneho poistenia „87 492 221“ sa zvyšuje o sumu 80 488 440 eur. V časti 27 - Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR sa suma výdavkov spolu za kapitolu „942 553 639“ zvyšuje o sumu 25 000 000 eur a suma výdavkov na program 090 Tvorba, regulácia a implementácia politík „118 327 730“ sa zvyšuje o sumu 25 000 000 eur.
8
Zároveň sa v časti 48 - Všeobecná pokladničná správa suma výdavkov spolu za kapitolu „3 404 379 356“ znižuje o sumu 120 902 440 eur.
Zmeny výdavkov v kapitolách Ministerstvo zdravotníctva SR, Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a Všeobecná pokladničná správa sa premietajú aj do prílohy č. 4 k návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 „Výdavky štátneho rozpočtu na realizáciu programov vlády SR a častí programov vlády SR na rok 2020“.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5. V prílohe č. 6 v riadku „Rezerva na prostriedky Európskej únie a odvody Európskej únii“ sa suma „134 273 593“ znižuje o sumu 54 575 440 eur.
Zmena rezervy sa premietne aj v riadku „Spolu“. Zároveň sa zmena vykonaná v prílohe č. 6 premietne aj v paragrafovom znení zákona o štátnom rozpočte na rok 2020.
Zmena rezervy na prostriedky Európskej únie a odvody Európskej únii na rýchlejšiu realizáciu a väčší počet projektov, ktorá je rozpočtovaná v kapitole Všeobecná pokladničná správa, sa premieta aj do prílohy č. 6 k návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 a v paragrafovom znení zákona o štátnom rozpočte na rok 2020.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6. V prílohe č. 7 v riadku „Celková platba za poistencov štátu na verejné zdravotné poistenie“ sa suma „1 134 477 589“ zvyšuje o sumu 4 551 000 eur.
Zmena súvisiaca s krytím výpadku príjmov verejného zdravotného poistenia z dôvodu novely zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, ktorou sa rieši podpora mobility pracovnej sily, sa premieta aj do prílohy č. 7 k návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
IV.
Iné odporúčania a požiadavky výborov Národnej rady Slovenskej republiky
k návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020
a k návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020 až 2022
1.)Nasledovné výbory :
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre sociálne veci
Výbor NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
9
Výbor NR SR pre kultúru a média
Výbor NR SR pre európske záležitosti
odporúčajú, aby Národná rada Slovenskej republiky požiadala vládu Slovenskej republiky o dôsledné zabezpečovanie úloh vyplývajúcich zo schváleného štátneho rozpočtu na rok 2020.
Gestorský výbor odporúča schváliť.
V.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podľa § 79 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky hlasovať nasledovne:
- spoločne k bodom 1 až 6 z časti III spoločnej správy,
- osobitne k bodu 1 z časti IV. spoločnej správy
s návrhom gestorského výboru predmetné návrhy schváliť.
Gestorský výbor odporúča prípadne schválené pozmeňujúce návrhy prednesené počas rozpravy a schválené hlasovaním NR SR zapracovať do uznesenia č. 2.
VI.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 528 z 25. novembra 2019 zobral na vedomie Stanovisko Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky k návrhu štátneho rozpočtu na rok 2020 (tlač 1744), predložené k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 podľa § 5 ods. 1 zákona č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
VII.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 a návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020 2022 (tlač 1600a) bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet č. 535 z 26. novembra 2019.
Výbor určil poslancov Róberta Puciho, Igora Federiča, Eduarda Adamčíka, Radovana Baláža, Emila Ďurovčíka a Petra Kresáka za spoločných spravodajcov výboru.
Ďalej navrhol Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 26 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
vysloviť súhlas,
aby predseda Najvyššieho kontrolného úradu SR Karol Mitrík mohol uviesť Stanovisko Najvyššieho kontrolného úradu SR k návrhu štátneho rozpočtu Slovenskej republiky na rok 2020 (tlač 1744) na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
10
Zároveň poveril spoločného spravodajcu – predsedu výboru:
1.predniesť spoločnú správu na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky;
2.navrhnúť Národnej rade Slovenskej republiky postup pri hlasovaní v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Bratislava 26. novembra 2019
Róbert Puci, v. r.
p r e d s e d a
Výboru NR SR pre financie a rozpočet
11
N á v r h
Nové znenie
U Z N E S E N I E č. 1
Národnej rady Slovenskej republiky
z ..... decembra 2019
k vládnemu návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 (tlač 1600)
Národná rada Slovenskej republiky
po prerokovaní vládneho návrhu zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 (tlač 1600) v druhom a treťom čítaní
s c h v a ľ u j e
vládny návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2020.
Návrh uznesenia č. 2
U Z N E S E N I E
Národnej rady Slovenskej republiky
z ..... decembra 2019
k zákonu o štátnom rozpočte na rok 2020
a k návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020 až 2022 (tlač 1600)
Národná rada Slovenskej republiky
po prerokovaní zákona o štátnom rozpočte na rok 2020 v druhom a treťom čítaní a prerokovaní návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2020 až 2022 (tlač 1600)
A.b e r i e na vedomie
rozpočet verejnej správy na roky 2020 až 2022
B.ž i a d a
vládu Slovenskej republiky
1.dôsledne zabezpečovať úlohy vyplývajúce zo schváleného štátneho rozpočtu na rok 2020;
2.budú doplnené návrhy požiadaviek a odporúčaní pre vládu prednesené v rozprave a schválené hlasovaním.