NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
VII. volebné obdobie
Číslo: CRD-2018/2019
1693a
Spoločná správa
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1693)
___________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1693) (ďalej len „gestorský výbor“) podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky:
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 2152 zo 17. októbra 2019 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet,
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
2
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 rokovacieho poriadku).
III.
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1693) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť:
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 776 z 19. novembra 2019,
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočte uznesením č. 506 z 19. novembra 2019,
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 270 z 20. novembra 2019 a
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci uznesením č. 210 z 21. novembra 2019.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených v III. bode tejto spoločnej správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.V čl. I bode 15, § 9a ods. 2 sa na konci pripájajú tieto slová: „alebo s vysokou školou “.
Účelom návrhu je umožniť služobným úradom uzatvárať dohody, ktorých predmetom je odborná stáž študentov vysokých škôl, nielen s fakultou vysokej školy (ako sa pôvodne navrhuje), ale aj s vysokou školou, a to napríklad v prípadoch, keď sa vysoká škola nečlení na fakulty.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3
2.V čl. I bode 27 sa slová „ods. 6“ nahrádzajú slovami „ods. 7“ a slová „„odsek 7““ sa nahrádzajú slovami „„odsek 8““.
Legislatívno-technická úprava, ktorá je potrebná v nadväznosti na novelizáciu zákona o štátnej službe schválenú na 51. schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky (tlač 1604, čl. III body 4 a 5 zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.V čl. I bode 40 sa vypúšťajú slová „o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov“.
Legislatívno-technická úprava, ktorá je potrebná v nadväznosti na novelizáciu zákona o štátnej službe schválenú na 51. schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky (tlač 1604, čl. III bod 3 zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.V čl. I bod 44 znie:
„44.Doterajší text § 21 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekmi 2 a 3, ktoré znejú:
„(2)Služobný úrad poskytuje úradu vlády pri výkone jeho pôsobnosti podľa tohto zákona požadovanú súčinnosť.
(3)Na základe žiadosti úradu vlády poskytuje služobný úrad úradu vlády údaje o štátnom zamestnancovi potrebné na štatistické a analytické účely v súvislosti s tvorbou a uskutočňovaním štátnej politiky v oblasti štátnozamestnaneckých vzťahov. Povinnosť služobného úradu podľa prvej vety sa vzťahuje na údaje o
a)občianstve, veku a pohlaví,
b)funkcii a o tom, či ide o vedúceho štátneho zamestnanca,
c)kvalifikačných predpokladoch a ovládaní cudzieho jazyka,
d)druhu štátnej služby a dni vzniku štátnozamestnaneckého pomeru,
e)platových náležitostiach,
4
f)vzdelávaní, služobnom hodnotení a iných skutočnostiach potrebných na dosiahnutie účelu podľa prvej vety.“.“.
Navrhuje sa rozšíriť doterajšie kompetencie úradu vlády o možnosť požadovať od jednotlivých služobných úradov anonymizované údaje o štátnych zamestnancoch v stanovenom rozsahu a o tomu zodpovedajúcu povinnosť služobných úradov. Podľa kompetenčného zákona (zákon č. 575/2001 Z. z.) sa ústredné orgány štátnej správy podieľajú na tvorbe jednotnej štátnej politiky v jednotlivých oblastiach a realizujú túto politiku. Úrad vlády Slovenskej republiky je ústredným orgánom štátnej správy pre štátnozamestnanecké vzťahy. Pre potreby náležitého plnenia uvedenej kompetencie je nevyhnutné, aby úrad vlády mohol disponovať kvalifikovanými a aktuálnymi údajmi o štátnych zamestnancoch.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.V čl. I bode 45, § 23 ods. 4 sa slovo „orgánoch“ nahrádza slovom „orgánov“.
Legislatívno-technická úprava.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.K čl. I bodu 46 (§ 23 nový odsek 4)
V čl. I bod 46 znie:
„46. § 23 sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
„(5) Služobný úrad vedie systemizáciu štátnozamestnaneckých miest aj v registri štátnozamestnaneckých miest.“.“.
Pozmeňujúci návrh legislatívno-technickej povahy systematické zaradenie navrhovaného ustanovenia ako odseku 5 rešpektuje na jednej strane doplnenie odseku v samostatnom novelizačnom bode z dôvodu jeho neskoršej navrhovanej účinnosti, na druhej strane rieši prípadné problémy, ktoré by mohli vzniknúť v prípade potreby novelizácie § 23 ods. 4 počas legisvakancie.
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Gestorský výbor odporúča neschváliť.
5
7.V čl. I bode 80 sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „alebo ak bolo výberové konanie zrušené.“.
V predmetnom ustanovení sa navrhuje upraviť prípady, v ktorých generálny tajomník služobného úradu nie je povinný zriaďovať výberovú komisiu, pretože jej zriadenie nie je z praktického hľadiska potrebné. Týmto pozmeňujúcim návrhom sa navrhuje rozšírenie úpravy o situáciu, keď došlo k zrušeniu výberového konania. Výberové konanie sa v takýchto prípadoch reálne neuskutoční a zriaďovanie výberovej komisie je taktiež nadbytočné.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8.V čl. I bode 93 sa na konci pripája táto veta: „O výberovom konaní, ktoré bolo zrušené, sa vyhotovuje záznam, ktorý podpisuje určený štátny zamestnanec služobného úradu alebo predseda výberovej komisie.“.
Ak došlo k zrušeniu výberového konania podľa § 42 zákona o štátnej službe, samotné výberové konanie sa neuskutoční. Vyhotovovať zápisnicu o výberovom konaní, ktorú by mali podpisovať všetci členovia výberovej komisie, v takýchto prípadoch nie je potrebné. Navrhuje sa, aby sa o výberovom konaní, ktoré bolo zrušené, vyhotovoval záznam. V prípade, ak došlo k zriadeniu výberovej komisie pred zrušením výberového konania, záznam by mal podpisovať jej predseda. V prípade, ak výberová komisia zriadená nebola, záznam by mal podpisovať určený štátny zamestnanec.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9.V čl. I bode 153 sa za odsek 5 vkladá nový odsek 6, ktorý znie:
„(6) Štátnozamestnanecký pomer justičného čakateľa sa skončí na základe zákona aj podľa osobitného predpisu.36b)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 36b znie:
36b) § 149n zákona č. 385/2000 Z. z. v znení zákona č. .../2019 Z. z.“.
Doterajší odsek 6 sa označuje ako odsek 7.
6
V navrhovanom znení § 82 zákona je potrebné zohľadniť úpravu prijatú na 51. schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky (tlač 1604, čl. III bod 9 zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony).
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10.V čl. I sa za bod 157 vkladá nový bod 158, ktorý znie:
„158. V § 100 sa vypúšťa odsek 1. Súčasne sa zrušuje označenie odseku 2.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
V nadväznosti na navrhované vloženie nového novelizačného bodu sa primerane upraví čl. V ustanovujúci účinnosť.
Legislatívno-technická úprava; v nadväznosti na návrh na doplnenie delegovanej pôsobnosti Zákonníka práce v § 171 zákona o štátnej službe (čl. I bod 221). Súčasné znenie § 100 ods. 1 zákona o štátnej službe je duplicitné so znením § 103 ods. 1 a 2 Zákonníka práce.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11.V čl. I bode 170 sa za slovo „štyrikrát“ vkladajú slová „po sebe“.
Navrhuje sa spresnenie textu, za účelom jednoznačnejšieho vyjadrenia významu predmetnej úpravy.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
12.K čl. I bodu 184 (§ 123 ods. 8)
V čl. I bode 184 § 123 ods. 8 sa pred slovo „predloženia“ vkladá slovo „jej“.
Legislatívno-technická úprava – spresnenie formulácie a jej
7
zosúladenie s obdobnými formuláciami v rámci daného
novelizačného bodu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre sociálne veci
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13.V čl. I sa za bod 196 vkladá nový bod 197, ktorý znie:
„197. V § 153 sa za slovo „ochranu“ vkladá slovo „osobných“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
V nadväznosti na navrhované vloženie nového novelizačného bodu sa primerane upraví čl. V ustanovujúci účinnosť.
Legislatívno-technická úprava; v nadväznosti na úpravu navrhovanú v § 21 ods. 3 zákona je potrebné jednoznačne rozlíšiť pojem „údaje o štátnom zamestnancovi“ a „osobné údaje štátneho zamestnanca“, na ktoré sa vzťahuje úprava podľa § 153 zákona.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14.K čl. I bodu 218 (§ 169 ods. 2)
V čl. I bode 218 sa na konci pripájajú tieto slová: „a slová „Príslušný odborový orgán je oprávnený“ sa nahrádzajú slovami „Zástupcovia zamestnancov sú oprávnení“.“.
Pozmeňujúci návrh dopĺňa potrebnú úpravu nahradenie slov „príslušný odborový orgán“ slovami „zástupcovia zamestnancov“ v rámci celého § 169 ods. 2, nakoľko ide o vzájomne na seba nadväzujúce úpravy.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Výbor NR SR pre verejnú správu a regionálny rozvoj
Výbor NR SR pre sociálne veci
Gestorský výbor odporúča schváliť.
8
15.V čl. I bod 219 znie:
„219.V § 169 odsek 4 znie:
„(4) Zástupcom zamestnancov na účely kontroly podľa odseku 2 a príslušnému odborovému orgánu na účely kontroly podľa odseku 3 poskytuje služobný úrad potrebné informácie, konzultácie a doklady a prihliada na ich stanovisko.“.“.
Ide o spresnenie úpravy v nadväznosti na zmeny navrhované v § 169 ods. 2 zákona.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
16.V čl. I bod 221 znie:
„221. V § 171 sa za slová „až 102,“ vkladajú slová „§ 103 ods. 1 a 2,“, za slová „až 222,“ sa vkladajú slová „§ 229 ods. 4 8,“ a za slová „až 236,“ sa vkladajú slová „§ 237 ods. 1 a 3,“.“.
Schválením návrhu zákona, ktorým sa mení zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (tlač 1630) na 51. schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky bola prijatá priaznivejšia úprava nároku na dovolenku v prípade zamestnancov trvalo sa starajúcich o deti. Nová úprava podľa Zákonníka práce sa vzťahuje na zamestnancov súkromného sektora i na podstatnú časť zamestnancov verejného sektora (zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme podľa zákona č. 552/2003 Z. z.), nevzťahuje sa však na štátnych zamestnancov.
V porovnaní s pôvodným znením článku I bodu 221 sa preto navrhuje jeho rozšírenie o predmetnú úpravu podľa Zákonníka práce. Účelom tohto návrhu je zabrániť vzniku neopodstatnených rozdielov v nároku na dovolenku štátneho zamestnanca, ktorý sa trvalo stará o dieťa, v porovnaní so zamestnancom pri výkone práce vo verejnom záujme a so zamestnancom v súkromnom sektore starajúcimi sa o dieťa.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
17.V čl. I bode 225, § 193d ods. 3 sa za slovo „sa“ vkladajú slová „od 1. januára 2020“.
9
Navrhuje sa precizovanie znenia prechodného ustanovenia zákona.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
18.V čl. I bode 225 sa § 193d dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
„(5) Etický kódex štátneho zamestnanca vydaný podľa tohto zákona v znení účinnom do 31. decembra 2019 sa považuje za Etický kódex štátneho zamestnanca vydaný podľa tohto zákona v znení účinnom od 1. januára 2020.“.
V nadväznosti na čl. I bod 42, ktorým sa vypúšťa § 21 písm. h) (obsahujúci splnomocnenie na vydanie Etického kódexu) v spojení s čl. I bodom 24, ktorým sa vkladá, okrem iného, § 14a ods. 1 obsahujúci splnomocnenie na vydanie Etického kódexu sa navrhuje doplniť ďalšie prechodné ustanovenie, ktorým sa zabezpečí, že Etický kódex vydaný podľa zákona o štátnej službe pred novelizáciou obsiahnutou v tlači 1693 zostane v platnosti aj po tejto novelizácii, keďže dochádza len k zmene umiestnenia splnomocňovacieho ustanovenia.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
19.V čl. II sa vkladá nový bod 1, ktorý znie:
„1. § 5 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6) Úrad predkladá príslušnému výboru Národnej rady Slovenskej republiky správu o výsledku kontroly, ktorá bola ukončená protokolom o výsledku kontroly.“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Rozširuje sa pôsobnosť Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky o novú právomoc, a to právomoc predkladať správu o výsledku kontroly, ktorá bola ukončená protokolom o výsledku kontroly vecne príslušnému výboru Národnej rady Slovenskej republiky, ktorý v zmysle zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky bude
10
následne oprávnený takýto materiál zaradiť do programu svojej schôdze, prerokovať ho a prijať k nemu príslušné uznesenie.
Výbor NR SR pre sociálne veci
Gestorský výbor odporúča schváliť.
20.V Čl. II sa vypúšťajú body 1 a 2.
Vládnym návrhom zákona sa vstupuje aj do zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Čl. II sa upravuje právny rámec overovania odborných vedomostí a praktických zručností kontrolórov Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky (ďalej ako „NKÚ“). Formulácia predmetného článku sa javí ako problematická a vágna z viacerých dôvodov. V čl. II bode 1 (§11 ods. 3) sa hovorí o možnosti overovať odborné vedomosti a zručnosti kontrolórov NKÚ, zatiaľ čo ods. 2 hovorí o povinnosti kontrolórov disponovať predmetnými vedomosťami a zručnosťami. V ods. 3 absentuje subjekt, ktorý by tieto vedomosti a zručnosti overoval. Uvedená povinnosť overovania odborných vedomostí nie je kvalifikovaná vopred rozsahom, periodicitou a tak je ponechaná nepomerne široká miera voľnej úvahy na služobný úrad. Navrhovanou úpravou v čl. II by došlo k zhoršeniu postavenia kontrolórov NKÚ a preto sa navrhuje čl. II vypustiť.
Výbor NR SR pre sociálne veci
Gestorský výbor odporúča schváliť.
21.Za čl. II sa vkladá nový čl. III, ktorý znie:
Čl. III
Zákon č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 209/2002 Z. z., zákona č. 401/2002 Z. z., zákona č. 442/2003 Z. z., zákona č. 465/2003 Z. z., zákona č. 528/2003 Z. z., zákona č. 365/2004 Z. z., zákona č. 455/2004 Z. z., zákona č. 523/2004 Z. z., zákona č. 578/2004 Z. z., zákona č. 5/2005 Z. z., zákona č. 332/2005 Z. z., zákona č. 363/2007 Z. z., zákona č. 129/2008 Z. z., zákona č. 144/2008 Z. z., zákona č. 282/2008 Z. z., zákona č. 462/2008 Z. z., zákona č. 496/2009 Z. z., zákona č. 133/2010 Z. z., zákona č. 199/2010 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 333/2010 Z. z., zákona č. 6/2011 Z. z., zákona č. 125/2011 Z. z., zákona č. 250/2011 Z. z., zákona č. 390/2011
11
Z. z., zákona č. 57/2012 Z. z., zákona č. 455/2012 Z. z., zákona č. 312/2013 Z. z., zákona č. 352/2013 Z. z., zákona č. 436/2013 Z. z., zákona č. 464/2013 Z. z., zákona č. 281/2015 Z. z., zákona č. 422/2015 Z. z., zákona č. 270/2018 Z. z., zákona č. 318/2018 Z. z., zákona č. 95/2019 Z. z., zákona č. 138/2019 Z. z., zákona č. 155/2019 Z. z. a zákona č. 221/2019 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 58 ods. 5 sa slová „ods. 13“ nahrádzajú slovami „ods. 14“.
2.V § 73a sa za odsek 11 vkladá nový odsek 12, ktorý znie:
„(12) Ministerstvo školstva na základe dohody poskytuje Ministerstvu práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky údaje z centrálneho registra študentov v rozsahu nevyhnutnom na účely zabezpečenia tvorby analýz a prognóz vývoja na trhu práce.40cc)“.
Doterajšie odseky 12 až 17 sa označujú ako odseky 13 až 18.
Poznámka pod čiarou k odkazu 40cc znie:
40cc) § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 81/2017 Z. z.“.“.
3.V § 73a ods. 16 sa slová „odseku 14“ nahrádzajú slovami „odseku 15“.
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
V nadväznosti na úpravu štátnozamestnaneckých vzťahov sa v záujme efektívneho výkonu štátnej správy navrhuje doplniť novelizáciou zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách novú kompetenciu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR v oblasti poskytovania údajov z centrálneho registra študentov 73a ods. 12) Ministerstvu práce, sociálnych vecí a rodiny SR na účely zabezpečovania tvorby analýz a prognóz vývoja na trhu práce, vrátane uplatňovania absolventov vysokých škôl na trhu práce, ktoré je vzhľadom na každoročne vysokú početnosť týchto absolventov vstupujúcich na trh práce alebo do evidencie uchádzačov o zamestnanie, ich nevyhnutnou súčasťou. Tento návrh súvisí s výkonom pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR ustanovenej zákonom o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti, a to zabezpečovať tvorbu analýz a prognóz vývoja na trhu práce a zverejňovanie ich na svojom webovom sídle. V porovnaní s platným právnym stavom sa tak návrhom zabezpečuje prepojenie na uvedenú pôsobnosť Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR doplnením chýbajúceho právneho rámca na poskytovanie a využívanie údajov o
12
výsledkoch týkajúcich sa absolventov vysokoškolského vzdelávania na tvorbu analýz a prognóz vývoja na trhu práce, kým právny rámec využívania údajov o výsledkoch týkajúcich sa absolventov odborného vzdelávania a prípravy je podľa platného právneho stavu ustanovený zákonom o odbornom vzdelávaní a príprave. Navrhovaným doplnením sa zároveň reaguje na Odporúčanie Rady z 20. novembra 2017 týkajúce sa sledovania uplatnenia absolventov, ktoré zdôrazňuje hodnotu informácií o uplatnení absolventoch škôl na trhu práce podľa konkrétnych odborov vzdelávania na účely riešenia príčin problémov súvisiacich so zamestnateľnosťou absolventov a vykonávania politík zamestnanosti.
Výbor NR SR pre sociálne veci
Gestorský výbor odporúča schváliť.
22.V čl. IV sa za doterajší bod 6 vkladá bod 7, ktorý znie:
„7. Za § 32h sa vkladá § 32i, ktorý vrátane nadpisu znie:
㤠32i
Prechodné ustanovenie účinné od 1. januára 2020
Na účely výpočtu objektivizovaného platového koeficientu na rok 2020 sa použijú zvýšenia platových taríf účinné od 1. januára 2020.“.“.
Úprava spôsobu výpočtu objektivizovaného platového koeficientu sa navrhuje v nadväznosti na zvýšenie platových taríf učiteľov vysokých škôl a výskumných a vývojových zamestnancov a platových taríf pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, ktoré bolo vykonané zákonom č. 224/2019 Z. z., ktorým sa novelizoval zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Vzhľadom na to, že jednotlivé platové tarify sa zvýšili o pevnú sumu a nie rovnakým percentom navýšenia, výpočet objektivizovaného platového koeficientu spôsobom ustanoveným v § 23 zákona č. 553/2003 Z. z. sa stal v aplikačnej praxi nevykonateľný.
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13
V.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1693) a v ich uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy odporúča Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov
schváliť.
VI.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch v štvrtej časti tejto spoločnej správy nasledovne:
- spoločne o bodoch 1 až 5, 7 až 22 so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
- osobitne o bode 6 so stanoviskom gestorského výboru neschváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne vecič. 217 z 21. novembra 2019.
Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločnú spravodajkyňu Alenu Bašistovú, aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informovala o výsledku rokovania výborov a predkladala návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Bratislava 21. novembra 2019
Alena B a š i s t o v á v. r.
predsedníčka výboru