Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
Príloha k uzn. č. 526
81. schôdza
Pozmeňujúce a doplňujúce návrhy
k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Radovana BALÁŽA, Evy SMOLÍKOVEJ a Petra PAMULU na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (tlač 1734)
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1.K čl. I, 1. bodu
V čl. I, 1. bode [§ 5 ods. 7 písm. p)] sa za slovo „ubytovanie“ a za druhé slovo „ubytovania“ vkladá slovo „zamestnanca“.
Pozmeňujúci návrh pojmovo precizuje navrhované ustanovenie.
2.V čl. I, 2. bode, § 21 ods. 1 písm. f) sa slová „§ 26 ods. 13“ nahrádzajú slovami „§ 26 ods. 14“.
Oprava chybného vnútorného odkazu.
3.V čl. I, 3. bod znie:
„3. § 26 sa dopĺňa odsekom 14, ktorý znie:
„(14) Daňovník, ktorý zamestnáva viac ako 49 zamestnancov, ktorý je obchodnou spoločnosťou alebo družstvom, môže odpisovať budovy zaradené do odpisovej skupiny 6 počas doby odpisovania 6 rokov spôsobom podľa § 27, ak ide o vlastné budovy zatriedené do Kódov klasifikácie stavieb 112 a 113 podľa osobitného predpisu,106) v ktorých podlahová plocha každej bytovej jednotky je najviac 100 m2, nadobudnuté kúpou alebo vlastnou činnosťou, slúžiace najmenej v rozsahu 70 % na bývanie zamestnancov v pracovnom pomere24h) k zamestnávateľovi. Ak k poslednému dňu zdaňovacieho obdobia nebudú súčasne dodržané všetky podmienky podľa prvej vety, určí sa odpis budovy pri použití doby odpisovania platnej pre odpisovú skupinu 6 podľa odseku 1. Pri vyradení budovy, pri ktorej boli uplatnené odpisy podľa prvej vety pred uplynutím desiatich rokov od začatia uplatňovania tohto ustanovenia, je daňovník povinný zvýšiť základ dane o kladný rozdiel medzi už uplatnenými odpismi podľa prvej vety a odpismi vyčíslenými podľa § 27. Na účely uplatnenia odpisov podľa prvej vety sa postup limitácie odpisov prenajatého hmotného majetku podľa § 19 ods. 3 písm. a) neuplatní.“.
Spresnenie znenia predloženého navrhovaného textu. Zmena pojmu ubytovanie na bývanie je navrhnutá z dôvodu, aby bolo zrejmé, že sa toto ustanovenie môže vzťahovať na bývanie formou ubytovania zamestnancov zamestnávateľa, ako aj formou prenájmu pre zamestnancov zamestnávateľa. Zároveň je doplnená informácia, že v prípade použitia navrhovaného ustanovenia sa neuplatňuje postup pre limitáciu daňových odpisov dosiahnutou výškou príjmu z prenájmu. Tým sa zabezpečí aplikovateľnosť navrhovaného ustanovenia v praxi.