Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
81. schôdza
2011/2019
515
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
z 19. novembra 2019
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet prerokoval návrh skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (tlač 1718) a
A.súhlasí
s návrhom skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (tlač 1718)
B.odporúča
Národnej rade Slovenskej republiky
návrh skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (tlač 1718) schváliť s pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom tak, ako je uvedený v prílohe tohto uznesenia;
C.ukladá
predsedovi výboru
informovať predsedu Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania uvedeného návrhu zákona vo výbore.
Róbert Puci
predseda výboru
Igor Federič
Peter Štarchoň
overovateľ výboru
2
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre financie a rozpočet
Príloha k uzn. č. 515
81. schôdza
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh
k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (tlač 1718)
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Doterajší text čl. I sa označuje ako bod 2 a do návrhu zákona sa vkladá bod 1, ktorý znie:
„1. V § 4a ods. 2 sa na konci druhej vety pripájajú slová „a bezúhonnosť“, za druhú vetu sa vkladá nová tretia a štvrtá veta, ktoré znejú: „Za bezúhonného sa na účely tohto zákona nepovažuje ten, kto bol právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin. Na účel preukázania bezúhonnosti poskytne fyzická osoba údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov;1bb) tieto údaje kancelária národnej rady bezodkladne zašle v elektronickej podobe prostredníctvom elektronickej komunikácie Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky na vydanie výpisu z registra trestov.“ a na konci sa pripája táto veta: „Podmienku bezúhonnosti musí asistent poslanca spĺňať po celý čas vykonávania funkcie asistenta poslanca; o strate bezúhonnosti je asistent poslanca povinný informovať poslanca a kanceláriu národnej rady bezodkladne.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 1bb znie:
„1bb) § 10 ods. 4 písm. a) zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 91/2016 Z. z.“.“.
Nový bod 1 nadobudne účinnosť 1. marca 2020, čo sa premietne do čl. II upravujúceho účinnosť zákona.
Navrhovaným doplnením predpokladov na výkon funkcie asistenta poslanca o bezúhonnosť sa zosúlaďujú požiadavky na výkon funkcie poslanca s požiadavkou bezúhonnosti pre štátnych zamestnancov 38 zák. č. 55/2017 Z. z.) a zamestnancov vykonávajúcich práce vo verejnom záujme 3 zák. č. 552/2003 Z. z.). Podmienku bezúhonnosti musí asistent spĺňať počas celej doby výkonu funkcie asistenta poslanca. V prípade straty predpokladu bezúhonnosti je asistent poslanca povinný informovať poslanca a kanceláriu národnej rady bezodkladne.
Súčasne sa navrhuje, aby uvedené predpoklady na výkon funkcie asistenta poslanca boli vyžadované až od nasledujúceho volebného obdobia.