o preverenie, či ním poskytnuté údaje podľa § 14 ods. 3 boli použité na stanovenie predbežného údaju o obvyklej výške nájomného za predchádzajúci rok. O výsledku preverenia okresný úrad informuje žiadateľa. Po preverení predbežného údaju o obvyklej výške nájomného okresný úrad postupuje podľa odseku 3. Na preverenie žiadosti sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní.“.“.
Legislatívna úprava stanovuje postup, ktorým nájomca môže požiadať o preverenie predbežného údaju o obvyklej výške nájomného. Nakoľko nejde o konanie o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach osôb, ale iba o prešetrenie správnosti zverejneného štatistického údaju, nevzťahuje sa na tento postup správny poriadok.
Čl. III sa dopĺňa bodmi 6 a 7, ktoré znejú:
„6. Doterajší text § 22 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekom 2, ktorý znie:
„(2) Povinnosť viesť evidencie podľa § 14 ods. 2 a 3 sa rovnako vzťahuje aj na nájomcu pri nájme pozemku na poľnohospodárske účely podľa prvej časti zákona, ak nájomca je prijímateľom podpory podľa osobitných predpisov.19b)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 19b znie:
„19b) § 3 písm. e) zákona č. 280/2017 Z. z.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 342/2014 Z. z., ktorým sa ustanovujú pravidlá poskytovania podpory v poľnohospodárstve v súvislosti so schémami oddelených priamych platieb v znení neskorších predpisov.“.
7. V § 24c ods. 2 druhá veta znie: „Okresný úrad, ktorému bolo podaných
a) najviac 1000 návrhov podľa § 12b ods. 1, rozhodne o nich do 29. februára 2020,
b) viac ako 1000 návrhov podľa § 12b ods. 1, rozhodne o nich do 28. februára 2021,
c) viac ako 3000 návrhov podľa § 12b ods. 1, rozhodne o nich do 28. februára 2022.“.
K bodu 6 - V súvislosti s požiadavkou Európskej komisie o prijatie opatrení na zvýšenie transparentnosti a zároveň riešenia potreby vedenia centrálnej evidencie právnych vzťahov k poľnohospodárskym pozemkom vyplynula potreba rozšíriť okruh osôb, ktoré sú povinné viesť evidenciu nájomných vzťahov podľa §14 ods.2 a 3 zákona a údaje z tejto evidencie poskytovať okresnému úradu. Doterajšia právna úprava sa vzťahovala výlučne na osoby pri prevádzkovaní podniku. Vzhľadom na to, že aj fyzické osoby nepodnikatelia majú možnosť žiadať o priame podpory bolo potrebné rozšíriť okruh povinných osôb aj o tieto osoby.
K bodu 7 - Z údajov o podaných návrhoch vyplynulo, že v celej SR bolo podaných 15.466 návrhov podľa § 12b ods.1. Nakoľko niektoré okresy disponujú veľkým počtom takýchto návrhov nie je