1.najviac 10 minút pri garantovaných prestupoch v dominantnom smere prepravného prúdu,
2.najviac 30 minút pri ostatných garantovaných prestupoch,
3.pričom
maximálny prestupný čas môže byť primerane predĺžený v závislosti na čase presunu vplyvom miestnych pomerov, najmä však vzdialenosti nástupíšť,
b)premávka všetkých liniek s pravidelným intervalom dlhším ako 15 minút podľa zásad integrovaného taktového grafikonu, pričom tieto intervaly sú vzájomne koordinované,
c)organizovanosť všetkých spojov na linkovom princípe,
d)určenie dĺžky intervalov odchodov liniek v závislosti od intenzity prepravných prúdov,
e)premávka nosných liniek v pravidelných intervaloch,
f)doplnenie nosných liniek na vybraných reláciách o obslužné linky,
(2)Štandardom pre diaľkovú dopravu je
a)časový interval medzi spojmi
1.najviac 60 minút pri rovnomerne obsadených linkách s viac ako 3 000 cestujúcimi v jednom smere za deň,
2.najviac 120 minút na linkách s počtom cestujúcich menším ako 3 000 cestujúcich za deň,
3.najviac 240 minút vo výnimočných prípadoch a v prípadoch odôvodnených v pláne dopravnej obslužnosti na linkách s počtom cestujúcich menším ako 2 000 cestujúcich za deň,
b)zavedenie pásmovej obsluhy v podobe expresnej linky na nerovnomerne obsadených linkách podľa dopravných možností, pričom nemôže dôjsť k obmedzeniu minimálneho štandardu intervalu obsluhy zastávok,
c)určenie miest zastavenia na princípe garancie spojenia regionálneho centra, významného centra cestovného ruchu alebo iného významného centra s príslušným krajským mestom s maximálne jedným prestupom.
§ 5
Štandardy pre prímestskú dopravu
(1)Pre štandardy pre prímestskú dopravu sa vzťahuje § 4 ods. 1.
(2)Štandardom pre prímestskú dopravu je
a)maximálna dochádzková vzdialenosť 1,5 km primerane podľa hustoty zaľudnenia, kde územie nie je obsluhované mestskou dopravou,
b)maximálne jeden prestup pri ceste do regionálneho centra,
c)vedenie spojov na linkovom princípe,
d)eliminácia súbežných liniek podľa možností,
e)definovanie časových polôh liniek na báze integrovaného taktového grafikonu, okrem výnimiek odôvodnených v pláne dopravnej obslužnosti.
§ 6