II.Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona (§ 75 ods. 2 rokovacieho poriadku).
III.
Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť:
•Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 672 z 9. septembra 2019
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 453 z 5. septembra 2019
•Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti o predmetnom návrhu nerokoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný.
IV.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III tejto správy vyplývajú nasledovné pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1. V čl. I bode 3 § 8c odseky 5 a 6 znejú:
„(5) Dotáciu podľa odseku 1 možno poskytnúť na vozidlo podľa odseku 2 najviac vo výške
a) 10 000 eur, ak ide o vozidlá kategórie M1 a N1,
b) 25 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla okrem vozidiel kategórie M1 a N1,
c) 35 % z celkovej obstarávacej ceny vozidla, ak žiadateľ súčasne vyradil z evidencie vozidiel vozidlo so spaľovacím motorom staršie ako 15 rokov a táto dotácia nebola žiadateľovi už poskytnutá na iné vozidlo.
(6) Žiadateľ podľa odseku 3 je povinný prihlásiť vozidlo do evidencie vozidiel20d) v Slovenskej republike a byť vlastníkom tohto vozidla najmenej počas dvoch rokov od poskytnutia dotácie.“.
Navrhovaná úprava zabezpečí, aby intenzita výšky pomoci nedosiahla neprimeranú úroveň. Je nevyhnutné, aby sa finančné prostriedky čerpané zo štátneho rozpočtu prerozdelili v súlade so zásadami efektívnosti, hospodárnosti a účelnosti.
Úprava povinnosti žiadateľa vlastniť vozidlo je nevyhnutná, aby v praxi neprichádzalo k situáciám, že príjemca dotácie fakticky nedisponuje vozidlom, na ktoré mu bola udelená dotácia. Zamedzí sa tak