mzdové výdavky 21 134 eur). V ďalších rokoch je vplyv na Ministerstvo hospodárstva SR ročne v sume 1 766 520 eur. V bode 2.1.1. je uvedené, že Ministerstvo dopravy a výstavby SR si bude tieto výdavky uplatňovať v rámci prípravy rozpočtu verejnej správy na roky 2020 – 2022, v bode 2.2.4. je uvedené, že Ministerstvo hospodárstva SR si tiež bude uplatňovať požiadavku na zvýšenie výdavkov v rámci prípravy rozpočtu verejnej správy na roky 2020 – 2022.
V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy pri kvantifikácii výdavkov na výkon dohľadu nad trhom v súvislosti s kontrolou vozidiel nie je dostatočne zdôvodnený postup výpočtu vplyvu na verejné financie. Komisia žiada do analýzy doplniť podrobné odôvodnenie výpočtu.
Vyhodnotenie predkladateľa: V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy bol doplnený spôsob výpočtu výdavkov na výkon dohľadu nad trhom.
V tab. č. 1 sú v rámci vplyvu na mzdové výdavky uvedené sumy osobných výdavkov (t. j. výdavky na mzdy a výdavky na poistné spolu v sume 28 520 eur), tieto je potrebné nahradiť výdavkami na mzdy, platy, služobné príjmy a OOV (610) v súlade s údajmi v tab. č. 5. Zároveň je potrebné sumy v tabuľkách uvádzať v eurách. Požiadavku za oblasť zamestnanosti týkajúcu sa kapitoly Ministerstva hospodárstva SR (+1 osoba, +28 520 eur osobné výdavky) Komisia žiada zabezpečiť v rámci stanoveného limitu výdavkov a počtu zamestnancov kapitoly Ministerstva hospodárstva SR na príslušné rozpočtové roky.
Vyhodnotenie predkladateľa: V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy bola tabuľka č. 1 upravená v súlade s tabuľkou č. 5. Požiadavku za oblasť zamestnanosti týkajúcu sa kapitoly Ministerstva hospodárstva SR (+1 osoba, +28 520 eur osobné výdavky) nevie Ministerstvo hospodárstva SR zabezpečiť v rámci stanoveného limitu výdavkov a počtu zamestnancov.
Vzhľadom na ustanovenia zákona, ktorými sa dopĺňajú nové správne delikty, zvyšuje sa horná sadzba ukladaných pokút, ustanovuje sa povinnosť úhrady nákladov vzniknutých orgánom dohľadu nad trhom v určených prípadoch atď., je možné predpokladať aj pozitívny vplyv na rozpočet verejnej správy, ktorý nie je v doložke vybraných vplyvov ani analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy zohľadnený. Uvedené Komisia žiada do doložky doplniť spolu s kvantifikáciou.
Vyhodnotenie predkladateľa: Doložka vybraných vplyvov a analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy je doplnená o vyjadrenie pozitívneho vplyvu v súvislosti so zvýšenými sadzbami ukladaných pokút. Tiež bola v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy doplnená informácia o povinnosti úhrady nákladov vzniknutých orgánom dohľadu nad trhom v určených prípadoch.
K vplyvom na podnikateľské prostredie
V Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie Komisia odporúča vyčísliť v bode 3.3. všetky náklady regulácie, ktoré majú vplyv na podnikateľské prostredie, a ktoré súvisia s uvedenou právnou úpravou. Navrhovaný materiál obsahuje len vyčíslenie administratívnych nákladov v súvislosti s ohlasovaním, pričom neobsahuje vyčíslenie aj priamych, nepriamych nákladov súvisiacich s uvedenou právnou úpravou napr. v súvislosti s podávaním žiadostí a obstarávaním potrebných dokumentov. Komisia žiada predkladateľa o zaradenie poplatkov, ktoré vzniknú podnikateľom v súvislosti s vykonaním zvláštnej technickej kontroly vo výške 50 eur/vozidlo a správneho poplatku za udelenie vnútroštátneho schválenia jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou vo výške 20 eur, do adekvátnej časti Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie, konkrétne do časti 3.3.1 Priame finančné náklady namiesto administratívnych nákladov. Súčasne Komisia žiada predkladateľa o zaradenie uvedených poplatkov do časti 3.3.4 Súhrnná tabuľka nákladov regulácie, pričom v prípade, že predkladateľ nevie odhadnúť celkový počet dotknutých subjektov, minimálne o zahrnutie týchto nákladov v časti na 1 podnikateľa.
Vyhodnotenie predkladateľa: Analýza vplyvov na podnikateľské prostredie bola upravená v zmysle pripomienky.
Predkladateľ by rovnako nemal v zmysle predloženého materiálu opomenúť zahrnúť zvýšenie horných sadzieb sankcií medzi (potenciálne) priame finančné náklady, či vyšší počet predpísaných kontrol zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie medzi administratívne náklady s uvedením kvantifikácie týchto nákladov.
Vyhodnotenie predkladateľa: Vyšší počet predpísaných kontrol nevyplýva z návrhu zákona,