(Návrh)
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky
z ...................... 2019,
ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 137/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti v oblasti technickej kontroly v znení vyhlášky č. 121/2019 Z. z.
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky podľa § 136 ods. 3 písm. g) zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov ustanovuje:
Čl. I
Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky č. 137/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti v oblasti technickej kontroly v znení vyhlášky č. 121/2019 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 2 ods. 5 sa na konci pripája táto veta: „Počiatočným overením je aj kontrola podľa § 3 ods. 2 písm. m) a n).“.
2.V § 18 ods. 1 písm. f) a § 22 ods. 1 písm. p) sa slová „ods. 6“ nahrádzajú slovami „ods. 5“.
3.V § 27 ods. 1 sa za slovom „strán“ vkladá čiarka a slová „na výjazde z kontrolenej linky stanice technickej kontroly z oboch strán“ a na konci sa pripája táto veta: „Ak je stanica technickej kontroly vybavená vonkajšou kamerou, musí byť tento priestor viditeľne označený o monitorovaní záznamovým zariadením podľa odseku 2.“.
4.V § 42 ods. 1 sa na konci pripája táto veta: „Technickú kontrolu mimo priestorov stanice technickej kontroly je možné vykonať iba v prípade, ak ide o technickú kontrolu jednotlivého vozidla s obmedzenou prevádzkou podľa § 26 ods. 3 zákona.“.
5.§ 43 sa dopĺňa odsekom 9, ktorý znie:
„(9) Identifikáciu vozidla v rozsahu technickej kontroly nie je potrebné vykonať, ak bola vykonaná tým istým technikom v plnom rozsahu v rámci emisnej kontroly, ktorá bezprostredne predchádzala technickej kontrole.“.
6.§ 46 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6) Ak vozidlo po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti podlieha odstráneniu chýb v certifikovanom mieste opravy podľa § 45 ods. 1 písm. d) zákona, na vykonanie technickej kontroly prevádzkovateľ vozidla alebo vodič vozidla predkladá certifikát o vykonaní opravy vozidla; certifikát sa nepredkladá, ak je zaznamenaný v automatizovanom informačnom systéme technických kontrol s celoštátnou pôsobnosťou.“.
2
7.V prílohe č. 1 Časti B bode 12.2.1 sa slová „v piatich“ nahrádzajú slovami „minimálne v štyroch“ a slová „(1 200 až 6 000)“ sa nahrádzajú slovami „(600 až 6 000)“.
8.V prílohe č. 1 Časti B bode 13.1.1 sa vypúšťa slovo „automaticky“.
9.V prílohe č. 1 Časti B bode 13.1.3.4 sa vypúšťajú slová „alebo prerušenie komunikácie“.
10.V prílohe č. 1 časti B bode 13.1.7 sa za slovo „kódy“ vkladajú slová „podľa štandardizovaného rozšírenia OBD II“.
11.V prílohe č. 1 časti B body 14.1.2.1 a 14.1.2.2 znejú:
„14.1.2.1s 12-voltovou elektrickou sústavou, na čo musí byť vybavená štandardizovanou 7-pólovou a 13-pólovou prípojkou,14) a aj
14.1.2.2 s 24-voltovou elektrickou sústavou, na čo musí byť vybavená štandardizovanou 15-pólovou prípojkou.15)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 14 a 15 znejú:
14) Napríklad ISO 1724 Cestné vozidlá. Prípojka na elektrické pripojenie ťažných a ťahaných vozidiel. 7-pólové prípojky pre vozidlá napájané 12 V menovitým napätím, ISO 11446 Cestné vozidlá. Prípojka na elektrické pripojenie ťažných a ťahaných vozidiel. 13-pólové prípojky pre vozidlá napájané 12 V menovitým napätím.
15) Napríklad ISO 12098 Cestné vozidlá. Prípojka na elektrické pripojenie ťažných a ťahaných vozidiel. 15-pólové prípojky pre vozidlá napájané 24 V menovitým napätím.“.
12.V prílohe č. 1 Časti B bode 27.1.1 sa slová „pracoviska montáže plynových zariadení“ nahrádzajú slovami „stanice technickej kontroly“.
Čl. II
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januára 2020.