V odseku 3 sa ustanovuje, že ak žiadosť za bezvládneho občana podáva iná osoba, bezpečnostný kód sa zvolí pri prevzatí dokladu.
V odseku 4 sa umožňuje príslušnému útvaru z úradnej moci zvoliť bezpečnostný osobný kód, ak si ho občan odmietne zvoliť . Povinnosť pre občana zvoliť si bezpečnostný osobný kód je ustanovená aj v súčasne platnej právnej úprave, ale nie je to definované jednoznačne tak, aby občan uznal, že je to jeho povinnosť, následkom čoho v mnohých prípadoch vznikajú zbytočné nedorozumenia a sťažnosti.
Ostatné ustanovenia boli obsahovo prevzaté z platnej právnej úpravy.
K § 6
Ustanovuje sa rozsah podkladov a dokladov, ktoré sa predkladajú k žiadosti o vydanie občianskeho preukazu a k zapísaniu údajov. Ide o ucelené precizovanie predloženia dokladov k žiadosti o vydanie občianskeho preukazu tak, aby bolo zrejmé, ktoré doklady sa v akých prípadoch predkladajú.
V odseku 10 sa upravuje, že ak je požadovaný údaj evidovaný v skôr vydanom občianskom preukaze alebo v informačnom systéme verejnej správy a nenastali pochybnosti alebo rozpory o ich správnosti a úplnosti, doklad sa nevyžaduje. To znamená, že zamestnanec pri prijímaní žiadosti skontroluje údaje v príslušnom informačnom systéme, a ak nenastanú pochybnosti alebo rozpory o ich správnosti a úplnosti, iné doklady od občana už vyžadovať nebude, čím sa podstatným spôsobom zníži administratívna záťaž pre občana.
Ostatné ustanovenia boli obsahovo prevzaté z platnej právnej úpravy.
K § 7
Upravuje sa podanie žiadosti o vydanie občianskeho preukazu.
V nadväznosti na § 2 ods. 3, ktorým sa umožnilo vydávanie občianskeho preukazu aj občanovi mladšiemu ako 15 rokov, sa v odsekoch 5 a 6 definuje okruh osôb, ktoré môžu podať žiadosť o vydanie občianskeho preukazu za občana mladšieho ako 15 rokov. V nadväznosti na to sa v odseku 9 definuje, že osoba, ktorá podala žiadosť za občana mladšieho ako 15 rokov a za občana, ktorého spôsobilosť na právne úkony bola obmedzená, sa nemôže dať zastupovať s výnimkou štatutárneho orgánu zariadenia na výkon rozhodnutia súdu. Návrh vychádza zo zákona č. 647/2007 Z. z. o cestovných dokladoch tak, aby bol okruh osôb definovaný rovnako.
Občania uvedení v odseku 6 sú osoby, ktoré sú zverené do osobnej starostlivosti inej fyzickej osobe než rodiča, do pestúnskej starostlivosti, do starostlivosti budúceho osvojiteľa, ak nie je nad dieťaťom nariadená ústavná starostlivosť alebo osoby dočasne zverené do starostlivosti fyzickej osoby, ktorá má záujem stať sa pestúnom, ako aj osoby, ktorým je ustanovený poručník alebo opatrovník alebo ktoré sú umiestnené v zariadení na výkon rozhodnutia súdu.
Ostatné ustanovenia boli obsahovo prevzaté z platnej právnej úpravy s tým, že nasnímanie mobilným zariadením na náklady štátu umožňuje nielen občanovi bezvládnemu z dôvodu dlhodobého pripútania na lôžko, ale aj z dôvodu psychického ochorenia.
K § 8
Takisto ako je tomu v súčasnosti, umožňuje sa podanie žiadosti o vydanie občianskeho preukazu prostredníctvom portálu Ministerstva vnútra Slovenskej republiky. Táto možnosť platí len pre občanov starších ako 15 rokov, ktorí už mali predtým vydaný občiansky preukaz s elektronickým čipom.
Ustanovenia boli obsahovo prevzaté z platnej právnej úpravy.