1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: Všeobecná pokladničná správa
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom:
MS SR - 0EK0C - IT financ. zo ŠR – MS SR
MF SR - 0EK0D - IT financ. zo ŠR – MF SR
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom:
MS SR - 0EK0C - IT financ. zo ŠR – MS SR
MF SR - 0EK0D - IT financ. zo ŠR – MF SR
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Výdavky Ministerstva financií SR sú v rozpočte kapitoly na rok 2020 zabezpečené. Výdavky kapitoly Ministerstva spravodlivosti SR budú zabezpečené v rámci limitov výdavkov dotknutej kapitoly štátneho rozpočtu v návrhu Rozpočtu verejnej správy na rok 2020.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Ministerstvo spravodlivosti SR: V oblasti výdavkov má predmetný návrh negatívny vplyv na rozpočet kapitoly Ministerstvo spravodlivosti SR v súvislosti s vplyvmi na Informačný systém Obchodného registra – Corwin (isvs_6117), ktorý je podľa analýzy dodávateľa v celkovej výške 1 350 432 eur za zmeny existujúcich formulárov a zmeny IS Corwin, doba realizácie je 12 mesiacov, realizáciu výdavku predpokladáme v roku 2020.
Financovanie podpory informačných systémov v tejto súvislosti nie je možné aktuálne vyčísliť.
3
Ministerstvo financií SR: Plnenie zákona si vyžiada úpravu informačných systémov finančnej správy v roku 2020 v sume 333 600 eur, ktoré budú zabezpečené v rámci rozpočtu kapitoly.
Ide o nasledovné úpravy. V súvislosti s navrhovanou úpravou § 75k Dodatočná likvidácia sa predpokladá za oblasť registra zapracovanie nových postupov a procesov v ISFS-SD, nový právny stav „Dodatočná likvidácia“, umožniť odmazať zapísaný dátum zániku spoločnosti, prípadne inak vyriešiť „obnovenie“ spoločnosti, zapracovať spätné procesy v súvislosti s obnovou už ukončenej registrácie k daniam. Úprava bude mať dopad na reporty registra ako aj na iné informačné systémy finančnej správy PFS, DWH. Navrhovaná úprava § 2 ods. 3 – v prípade, ak bude právnická osoba definovaná len sídlom, t. j. bude známa len obec a jej časť, zápis adresy len v tvare obec a jej časť obce bude mať vplyv na informačné systémy finančnej správy ISFS-SD, PFS, ADMIS.
Súčasťou uvedeného vplyvu na rozpočet kapitoly nie je financovanie podpory informačných systémov v nasledujúcich rokoch, ktoré nie je možné v súčasnosti vyčísliť. Podpora informačného systému sa zvyčajne pohybuje na úrovni 20 – 25 % obstarávacej ceny informačného systému a závisí od konkrétnych zmluvných podmienok.
4
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách) -
Všeobecná pokladničná správa
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
5
Tabuľka č. 4 Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 - 711
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2 - 711
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
6
Poznámka:Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Počet zamestnancov celkom
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
Osobné výdavky celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.