1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: 08P Financovanie systému súdnictva
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: 08P Financovanie systému súdnictva
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Navýšenie záväzných ukazovateľov rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti SR v jednotlivých rokoch bude predmetom rokovaní k návrhu rozpočtu na roky 2020 až 2022.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony – justiční čakatelia.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný návrh zákona má negatívny vplyv na rozpočet v časti určenia počtu voľných miest justičných čakateľov, a to v predpokladanom počte 50, pričom ich obsadenie sa predpokladá od 1. júla 2020.
Osobné výdavky na jedného justičného čakateľa sú mesačne (mzda 942 eur vrátane osobného príplatku cca 50 %) vo výške 1 400 eur, sudcovi, ktorý vykonáva činnosť školiteľa justičného čakateľa, patrí osobitný príplatok vo výške 100 eur mesačne, čo je spolu 1 500 eur mesačne a pre 50 osôb 900 000 eur ročne. V rámci osobných výdavkov sú rozpočtované aj výdavky na poistné a príspevok do poisťovní vo výške 34,95 % z platu justičného čakateľa a vo výške 33,15 % z osobitného príplatku sudcu, ročne vo výške 313 470 eur.
V prípade prevádzkových výdavkov predpokladáme zabezpečenie základného vybavenia justičných čakateľov jednorazovo v sume 1 200 eur v prvom roku (interiérové zariadenie, výpočtová a telekomunikačná technika a pod.) a realizáciu každoročných výdavkov na zamestnanca v sume 1 000 eur (stravné, tvorba sociálneho fondu, kancelárske potreby a pod.).
Pri 50 osobách ide o ročný náklad 691 735 eur v prvom roku a 1 263 470 eur v ďalších rokoch.
3
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
4
Tabuľka č. 4 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 633, 637
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom