1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2019
2020
2021
2022
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom:
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
0
691 735
1 263 470
1 263 470
v tom: 08P Financovanie systému súdnictva
0
691 735
1 263 470
1 263 470
z toho:
- vplyv na ŠR
0
691 735
1 263 470
1 263 470
Rozpočtové prostriedky
0
691 735
1 263 470
1 263 470
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
50
50
50
- vplyv na ŠR
0
50
50
50
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
450 000
900 000
900 000
- vplyv na ŠR
0
450 000
900 000
900 000
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
v tom: 08P Financovanie systému súdnictva
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
691 735
1 263 470
1 263 470
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Navýšenie záväzných ukazovateľov rozpočtu kapitoly Ministerstvo spravodlivosti SR v jednotlivých rokoch bude predmetom rokovaní k návrhu rozpočtu na roky 2020 až 2022.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony – justiční čakatelia.
Návrh bude implementovať Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
x nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Predmetný návrh zákona negatívny vplyv na rozpočet v časti určenia počtu voľných miest justičných čakateľov, a to v predpokladanom počte 50, pričom ich obsadenie sa predpokladá od 1. júla 2020.
Osobné výdavky na jedného justičného čakateľa mesačne (mzda 942 eur vrátane osobného príplatku cca 50 %) vo výške 1 400 eur, sudcovi, ktorý vykonáva činnosť školiteľa justičného čakateľa, patrí osobitný príplatok vo výške 100 eur mesačne, čo je spolu 1 500 eur mesačne a pre 50 osôb 900 000 eur ročne. V rámci osobných výdavkov rozpočtované aj výdavky na poistné a príspevok do poisťovní vo výške 34,95 % z platu justičného čakateľa a vo výške 33,15 % z osobitného príplatku sudcu, ročne vo výške 313 470 eur.
V prípade prevádzkových výdavkov predpokladáme zabezpečenie základného vybavenia justičných čakateľov jednorazovo v sume 1 200 eur v prvom roku (interiérové zariadenie, výpočtová a telekomunikačná technika a pod.) a realizáciu každoročných výdavkov na zamestnanca v sume 1 000 eur (stravné, tvorba sociálneho fondu, kancelárske potreby a pod.).
Pri 50 osobách ide o ročný náklad 691 735 eur v prvom roku a 1 263 470 eur v ďalších rokoch.
3
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2019
2020
2021
2022
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
4
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2019
2020
2021
2022
poznámka
Bežné výdavky (600)
691 735
1 263 470
1 263 470
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
450 000
900 000
900 000
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
156 735
313 470
313 470
Tovary a služby (630)2 – 633, 637
85 000
50 000
50 000
Bežné transfery (640)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
0
691 735
1 263 470
1 263 470
5
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2019
2020
2021
2022
poznámka
Počet zamestnancov celkom
50
50
50
z toho vplyv na ŠR
50
50
50
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
1 500
1 500
1 500
z toho vplyv na ŠR
1 500
1 500
1 500
50 miest justičných čakateľov, obsadenie od 1.7.2020
Osobné výdavky celkom (v eurách)
606 735
1 213 470
1 213 470
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
450 000
900 000
900 000
z toho vplyv na ŠR
450 000
900 000
900 000
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
156 735
313 470
313 470
z toho vplyv na ŠR
156 735
313 470
313 470
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.