2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Vzhľadom na skutočnosť, že nie je možné odhadnúť náklady na rozvoj informačného systému odpadového hospodárstva (ďalej len „ISOH“), náklady na zabezpečenie prevádzky systému boli vo východiskách projektu kalkulované vo výške 8 % z ceny projektu. Financovanie zvýšených IT výdavkov v súvislosti s prevádzkou ISOH bude zabezpečené v rámci schválených limitov výdavkovej kapitoly MŽP SR na rok 2020 a taktiež predmetom rokovania o rozpočte na roky 2021 a 2022. Taktiež nie je možné odhadnúť výdavky na strane Ministerstva vnútra SR z dôvodu potreby prepojenia ISOH z informačnými systémami Ministerstva vnútra SR.
Z vyššie uvedeného dôvodu výdavky na pokrytie integrácií na strane Ministerstva vnútra SR neboli vypočítané.
Financovanie osobných výdavkov 3 nových zamestnancov aparátu MŽP SR bude zabezpečené v rámci schválených limitov výdavkov kapitoly MŽP SR na roky 2021 a 2022 a nasledujúce roky bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy.
Vplyvy týkajúce sa zrušenia výnimiek podľa § 81 ods. 21 návrhu zákona nie je možné kvantifikovať. V prípade zvýšených výdavkov na triedený zber kuchynského odpadu po zrušení výnimiek si obec náklady hradí z miestneho poplatku. Zrušenie výnimiek vyplýva zo Správy včasného varovania EÚ.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Navýšenie o 3 zamestnancov MŽP SR pre oblasť pôsobnosti strategických dokumentov v odpadovom hospodárstve je potrebné z nasledujúcich dôvodov:
1.V pôsobnosti sekcie environmentálneho hodnotenia a odpadového hospodárstva, pre oblasť odpadového hospodárstva, je vypracovanie a plnenie viacerých strategických dokumentov:
•Program odpadového hospodárstva Slovenskej republiky
•Program predchádzania vzniku odpadu Slovenskej republiky
•Program predchádzania vzniku potravinového odpadu Slovenskej republiky
•Stratégia obmedzovania ukladania biologicky rozložiteľných odpadov na skládky odpadov
•Stratégia pre nakladanie s biologicky rozložiteľným komunálnym odpadov
Prvé tri strategické dokumenty v zozname je potrebné v zmysle platnej právnej úpravy SR pravidelne aktualizovať, resp. vypracovať vždy nový dokument na nasledujúce obdobie.
2.Z dôvodu, že uvedené dokumenty sú strategickými dokumentami s celoštátnym dosahom, je potrebné, aby vždy pred ich schválením prešli procesom strategického posudzovania vplyvov (SEA) a pri ich príprave je potrebné postupovať v zmysle Metodiky a inštitucionálneho rámca tvorby verejných stratégií (vypracovávanie povinnej sprievodnej dokumentácie), ktoré boli vypracované Úradom podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.
3.30. mája 2018 bolo prijatých viacero smerníc Európskeho parlamentu a Rady v rámci tzv. „Odpadového balíčka“, v rámci ktorých vznikli nové povinnosti týkajúce sa aj doplnenia obsahu uvedených strategických dokumentov SR – napr. povinnosť