V roku 2017 bolo vydaných 26 631 rozhodnutí k návrhom na uvedenie priestorov do prevádzky vrátane návrhov na zmenu v ich prevádzkovaní a k návrhom na uvedenie priestorov do skúšobnej prevádzky. Predpokladaný odhad počtu prevádzok, ktoré nebudú predmetom posudkovej činnosti je 10 900.
Pri vybraných prevádzkach, bude podnikateľ uvádzať priestor do prevádzky oznámením. Za tento úkon podnikateľ neplatí správny poplatok, čím ušetrí 50 eur pri písomnom podaní a 25 eur v prípade kompletne podanej elektronickej žiadosti.
Odhadovaný počet žiadostí o uvedenie priestorov do prevádzky podaných v papierovej podobe je 2/3 z celkového počtu žiadostí (celkový počet žiadostí podaných papierovo 7267 x 50 eur kolok je 363 333,3 eur) a 1/3 žiadostí podaných elektronicky (celkový počet žiadostí podaných elektronicky 3633,3 x 25 eur je 90 833,3 eur).
Celkové ušetrené náklady na správnom poplatku sú 454 166,3 eur.
S podaním žiadosti o uvedenie do prevádzky sú spojené aj cestovné náklady. Ušetrené cestovné náklady pri písomnom podaní činia 63 201 eur, ktoré podnikatelia ušetria pri vybraných prevádzkach.
Realizáciou opatrenia sa znížia aj administratívne náklady na podnikateľské prostredie. Pri vybraných prevádzkach sa pri uvádzaní tohto druhu priestoru do prevádzky ušetria podnikateľom aj mzdové náklady na zamestnancov. Pri priemernej hodinovej celkovej cene práce 8,47 eur na zamestnanca, podnikateľ pri písomnom podaní ušetrí 592,90 eur (odhad 70 hodín pracovného času x 8,47 eur). Pri elektronickom podaní podnikateľ ušetrí 423,56 eur na zamestnanca (odhad 50 hodín pracovného času x 8,47 eur).
Pri vybraných prevádzkach podnikatelia nebudú podávať žiadosti, priestory uvádzané do prevádzky sa budú len oznamovať, tzn., že podnikateľ bude odbremenený od predkladania žiadosti a značného množstva príloh napr. doklad o oprávnení na podnikania, doklad príslušného stavebného úradu o užívaní stavby na posudzovaný účel atď.). Priemerný náklad na predloženie dokumentu je 5 eur, ak sa dokument predkladá v papierovej podobe a 3 eurá, ak sa dokument predkladá v elektronickej podobe. Podnikateľ, ktorý predkladá žiadosť v papierovej podobe takto ušetrí 35 eur. Podnikateľ podávajúci žiadosť v elektronickej podobe ušetrí 21 eur.
Celkové administratívne náklady opatrenia sú 5 773 347 eur.
Opatrenie bude mať negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy vo výške 454 166,3 eur z dôvodu vypustenia povinnosti platiť správny poplatok za podanie žiadosti pri vybraných prevádzkach.
Pri prevádzkach, v ktorej sa nemení podnikateľská činnosť, ale nastáva iba zmena osoby podnikateľa, bude podnikateľ uvádzať priestor do prevádzky oznámením. Za tento úkon podnikateľ neplatí správny poplatok, čím ušetrí 50 eur pri písomnom podaní a 25 eur v prípade kompletne podanej elektronickej žiadosti.
Predpokladaný odhad počtu prevádzok, v ktorej sa nemení podnikateľská činnosť, ale nastáva iba zmena osoby podnikateľa je 680.
Opatrenie bude mať pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie vo výške 417 838 eur.
Ušetrené náklady na jedného podnikateľa sú 686,6 eur.