Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
83. schôdza výboru
Číslo: CRD - 554/2019 - VHZ
372
U z n e s e n i e
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
z 13. júna 2019
k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Róberta PUCIHO a Maroša KONDRÓTA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1372)
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
A.s ú h l a s í
s návrhom poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Róberta PUCIHO a Maroša KONDRÓTA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1372);
B.o d p o r ú č a
Národnej rade Slovenskej republiky
návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Róberta PUCIHO a Maroša KONDRÓTA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1372) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi uvedenými v prílohe;
C.p o v e r u j e
1.predsedníčku výboru, aby výsledky rokovania výboru v druhom čítaní zo dňa 13. júna 2019 spolu s výsledkami rokovania ostatných výborov spracovala do písomnej spoločnej správy výborov v súlade s § 79 ods. 1 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky a predložila ju na schválenie gestorskému výboru,
2
2.spoločného spravodajcu výborov P. Pamulu (T. Jančulu), aby v súlade s § 80 ods. 2 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov a aby odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru k návrhu zákona uvedené v spoločnej správe výborov na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Jana K i š š o v á, v.r.
Eduard H e g e r predsedníčka výboru
Milan M o j š
overovatelia výboru
3
Výbor
Národnej rady Slovenskej republiky
pre hospodárske záležitosti
83. schôdza výboru
Príloha k uzneseniu č. 372
Z m e n y a d o p l n k y
k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Róberta PUCIHO a Maroša KONDRÓTA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 541/2004 Z. z. o mierovom využívaní jadrovej energie (atómový zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (tlač 1372)
1.V čl. I, bode 3 § 8 ods. 10 sa slová „osobitného predpisu11b)“ nahrádzajú slovami „medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,11b) alebo účastníkovi konania podľa osobitného predpisu11c), doterajší odkaz 11c nad slovom „predpisu,“ sa nahrádza odkazom 11d a doterajšia poznámka pod čiarou k odkazu 11c sa označuje ako poznámka pod čiarou k odkazu 11d.
Poznámky pod čiarou k odkazom 11b a 11c znejú:
„11b) Dohovor o prístupe k informáciám, účasti verejnosti na rozhodovacom procese a prístupe k spravodlivosti v záležitostiach životného prostredia (oznámenie Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky č. 43/2006 Z. z.).“.
11c) § 24 a 25 zákona č. 24/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu; Aarhuský dohovor je medzinárodnou zmluvou a nie je osobitným predpisom (hierarchicky je nadradená osobitnému predpisu), a preto je potrebné túto skutočnosť v texte zákona zohľadniť.
2.V čl. I, bode 4 § 8 ods. 12 sa slová „že môže označiť“ nahrádzajú slovami „aby označil“ a slová „obchodného tajomstva“ sa nahrádzajú slovami „utajovanej skutočnosti, bankového tajomstva, daňového tajomstva, obchodného tajomstva, telekomunikačného tajomstva, poštového tajomstva,“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu. Utajovaná skutočnosť, bankové tajomstvo, daňové tajomstvo, obchodné tajomstvo, telekomunikačné tajomstvo a poštové tajomstvo nie zahrnuté v pojme citlivá informácia. Z uvedeného dôvodu sa navrhovaný odsek 12 8) zosúlaďuje s navrhovaným znením odseku 11 8), ktorý vymenúva „utajovanú skutočnosť, bankové tajomstvo, daňové tajomstvo, obchodné tajomstvo, telekomunikačné tajomstvo, poštové tajomstvo,“.
4
3.V čl. I, bode 4 § 8 ods. 13 v prvej a druhej vete sa slová „obchodné tajomstvo“ vo všetkých gramatických tvaroch nahrádzajú slovami „utajovaná skutočnosť, bankové tajomstvo, daňové tajomstvo, obchodné tajomstvo, telekomunikačné tajomstvo, poštové tajomstvo“ v príslušnom gramatickom tvare.
Ide o legislatívno-technickú úpravu. Utajovaná skutočnosť, bankové tajomstvo, daňové tajomstvo, obchodné tajomstvo, telekomunikačné tajomstvo a poštové tajomstvo nie zahrnuté v pojme citlivá informácia. Z uvedeného dôvodu sa navrhovaný odsek 13 8) zosúlaďuje s navrhovaným znením odseku 11 8), ktorý vymenúva „utajovanú skutočnosť, bankové tajomstvo, daňové tajomstvo, obchodné tajomstvo, telekomunikačné tajomstvo, poštové tajomstvo,“.
4.V čl. II sa na začiatku (za úvodnú vetu) vkladá nový bod 1, ktorý znie:
1. § 41 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
„(3) Stavebný úrad z podnetu navrhovateľa zmení územné rozhodnutie o umiestnenie líniovej stavby uvedenej v § 139 ods. 3 písm. a) až f), ktoré je právoplatné tak, že doplní umiestnenie podzemného vedenia elektronickej komunikačnej siete v trase budovanej líniovej stavby, ak o tom navrhovateľ predloží dohodu s podnikom elektronických komunikácií1ha). Účastníkom konania o zmene územného rozhodnutia o umiestnení líniovej stavby je navrhovateľ, podnik elektronických komunikácií a obec, ak nie je stavebným úradom príslušným na územné konanie. Právoplatné rozhodnutie o zmene územného rozhodnutia o umiestnenie líniovej stavby doručí stavebný úrad všetkým účastníkom územného konania o umiestnení líniovej stavby.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 1ha) znie:
1ha) § 5 ods. 1 zákona č. 351/2011 Z. z. v znení neskorších predpisov“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie:
Návrh umožňuje stavebnému úradu zmeniť právoplatné rozhodnutie o umiestnení niektorých druhov líniových stavieb o dodatočné doplnenie umiestnenia vedenia elektronickej telekomunikačnej siete v rovnakej trase. Stavebný úrad tak urobí vždy pokiaľ stavebník líniovej stavby sa dohodne s podnikom elektronických komunikácií o spoločnom postupe pri budovaní líniových stavieb. Konanie obmedzený počet účastníkov len na stavebníka, príslušný podnik elektronických komunikácií a obec, ak nie je stavebným úradom. Takéto zmenené rozhodnutie sa ale následne doručí všetkým účastníkom pôvodného konania o umiestnení líniovej stavby. Tento zjednodušený postup sa navyše bude dať využiť nie len pri líniových budovaných v súvislosti s jadrovými zariadeniami, ale aj pri iných líniových stavbách.
5.Čl. II sa dopĺňa bodom 5, ktorý znie:
5
„5. Poznámka pod čiarou k odkazu 13b znie:
13b) Napríklad zákon
č. 364/2004 Z. z.
o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení neskorších predpisov, zákon č. 656/2004 Z. z. o energetike a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon
č.
66/2009 Z. z.
o niektorých opatreniach pri majetkovoprávnom usporiadaní pozemkov pod stavbami, ktoré prešli z vlastníctva štátu na obce a vyššie územné celky a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon č. 351/2011 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
Odôvodnenie:
Ide o legislatívno-technickú úpravu; doterajší výpočet právnych predpisov v predmetnej poznámke pod čiarou sa rozširuje o
zákon č. 351/2011 Z. z.
o elektronických komunikáciách v znení
neskorších predpisov.