V prípade potreby uveďte doplňujúce informácie k návrhu.
1.Vplyvy na rozpočet verejnej správy:
Vplyv na rozpočet verejnej správy v podobe ukladanie nižšieho počtu pokút zníženého o prípady, ktorých sa bude týkať rozšírená výnimka, bude z nasledujúcich dôvodov zanedbateľný až žiadny a zároveň nevyčísliteľný.
Z informačného systému Národného inšpektorátu práce nie je možné určiť počet prípadov nelegálneho zamestnávania spoločnosťami s ručením obmedzeným, ktoré majú iba jedného spoločníka, ktorým je fyzická osoba a ktoré nelegálne zamestnávali rodinného príslušníka (príbuzný v priamom rade, súrodenec, manžel) tohto spoločníka, pričom tento rodinný príslušník bol dôchodkovo poistený, poberateľ dôchodku alebo žiak alebo študent do 26 rokov veku (tzn. prípady, na ktoré sa po novom bude vzťahovať výnimka z nelegálneho zamestnávania), nakoľko žiadne z uvedených kritérií nie je v súčasnosti sledované, pretože nie je relevantné pre účely výkonu kontroly dodržiavania zákazu nelegálneho zamestnávania, resp. vyvodenie zodpovednosti zaň.
Nepriamo možno v tejto súvislosti poukázať na právnu úpravu zákona č. 82/2005 Z. z. účinnú do 31. októbra 2013, v ktorej bolo v § 2 ods. 4 upravené nelegálne zamestnávanie právnickou osobou alebo fyzickou osobou, ktorá je podnikateľom, ak tieto využívali prácu fyzickej osoby a nemali s ňou založený právny vzťah podľa osobitného predpisu, ktorá v minulosti do istej miery mohla zahŕňať časť vyššie uvedených prípadov. Počet prípadov nelegálneho zamestnávania podľa § 2 ods. 4 je však zanedbateľný (34), pričom z uvedeného počtu len malú, prípadne žiadnu časť, tvorili prípady, na ktoré sa má po novom vztiahnuť spomínaná výnimka.