Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
Iné ako rozpočtové zdroje
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
Príloha č. 2
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:Predpokladané zvýšené výdavky verejnej správy nie sú kryté.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh rieši zavedenie povinnej školskej dochádzky pre deti, ktoré dovŕšia alebo dovŕšili päť rokov najneskôr 31. augusta kalendárneho roku. V takom prípade je zákonný zástupca povinný dieťa prihlásiť na plnenie povinnej školskej dochádzky. V tejto súvislosti sa očakáva nárast počtu detí, vzhľadom na vyššiu personálnu a prevádzkovú náročnosť vzdelávania detí v materskej škole počas plnenia povinnej školskej dochádzky sa navrhuje navýšiť príspevok na výchovu a vzdelávanie pre materskú školu zo súčasných 15% na 80% životného minima pre jedno nezaopatrené dieťa
2.2.2. Charakteristika návrhu:
MV SR v súčasnosti poskytuje finančné prostriedky obciam na čiastočnú úhradu nákladov na výchovu a vzdelávanie detí materských škôl, ktoré majú jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky na jedno nezaopatrené dieťa podľa § 6b ods.2 ako súčin 8 - násobku objemu finančných prostriedkov pripadajúceho na 15% sumy životného minima pre jedno nezaopatrené dieťa platnej k prvému januáru príslušného kalendárneho roka a počtu detí materskej školy v školskom roku, ktorý začal v predchádzajúcom roku. Na nový školský rok sa určí ako súčin 4 – násobku objemu finančných prostriedkov pripadajúceho na 15% sumy životného minima pre jedno nezaopatrené dieťa platnej k 1. septembru príslušného kalendárneho roka a počtu detí materskej školy v školskom roku, ktorý sa začína v bežnom kalendárnom roku.
Zavedením povinnej školskej dochádzky pre deti, ktoré dovŕšia alebo dovŕšili päť rokov najneskôr 31. augusta kalendárneho roku a s tým súvisiacou zvýšenou personálnou a prevádzkovou náročnosťou na základe pripravovaného inovovaného vzdelávacieho programu, zvýšenia počtu detí navštevujúcich materskú školu sa navrhuje navýšiť príspevok na výchovu a vzdelávanie pre materskú školu zo súčasných 15% na 80% životného minima pre jedno nezaopatrené dieťa. Nárast počtu detí sa očakáva zo súčasných 55 673 na 63 000 detí, z toho dôvodu sa očakáva nárast počtu zamestnancov – predpokladaný počet učiteliek, ktoré budú zabezpečovať výchovu a vzdelávanie detí, ktoré budú plniť povinnú školskú dochádzku bude 6 300, čo predstavuje nárast o 743 učiteliek oproti súčasnému stavu. Predpokladá sa aj zvýšenie počtu asistentov učiteľa minimálne o 70 asistentov z dnešných 180 na 250. Vzhľadom na účinnosť zákona od 1.9.2020 dopad na rozpočet v roku 2020 bude 15 744 846 Eur a v ďalších rokoch minimálne 47 234 539 Eur v závislosti od výšky životného minima a skutočného počtu detí
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Popísané v 2.2.2.
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Popísané v 2.2.2.
Príloha č. 2
3
Tabuľka č. 3 1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
Príloha č. 2
4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom