účasti v systéme starobného dôchodkového sporenia ako aj vo fáze výplatnej t.j. počas dôchodku. Zároveň sa zavádza nová povinnosť, ktorá má za účel upozorniť záujemcu o uzatvorenie zmluvy o starobnom dôchodkovom sporení a sporiteľa na to, že v systéme starobného dôchodkového sporenia znáša investičné riziko sporiteľ a minulé výnosy v dôchodkovom fonde nie sú zárukou budúcich výnosov. V súčasnosti tento typ upozornenia zo zákona dôchodková správcovská spoločnosť povinne uvádza len pri propagácii a reklame.K bodu 20
(§ 106)
Navrhuje sa nahradiť informačný prospekt kľúčovými informáciami s presne definovaným obsahom, rovnako ako je to v doplnkovom dôchodkovom sporení a kolektívnom investovaní. Hlavný rozdiel oproti aktuálnej úprave bude v tom, že kľúčové informácie efektívnejšie a názornejšie sprostredkujú potenciálnym sporiteľom informácie o dôchodkovom fonde a jeho zameraní a rizikách, pomôžu mu správne pochopiť postavenie a povahu dôchodkového fondu a úroveň rizika na jednotnej rizikovej škále, pričom by mal byť schopný prijať lepšie investičné rozhodnutie. Navrhuje sa, aby podrobnosti o tomto dokumente ustanovil osobitný predpis, ktorý vydá ministerstvo po dohode s Národnou bankou Slovenska.
K bodom 21 až 23
[§ 107 ods. 1 písm. b), § 107 ods. 1 písm. i), § 107 ods. 1 nové písm. j)]
V súvislosti s novými, resp. zmenenými informačnými povinnosťami dôchodkovej správcovskej spoločnosti sa navrhuje vykonať príslušné zmeny aj v ustanoveniach o webovom sídle dôchodkovej správcovskej spoločnosti.
K bodom 24 až 26
[§ 107 ods. 3 nové písm. b), § 107 ods. 3 písm. g) a § 107 ods. 3 písm. h)]
Mesačná správa, ktorú dôchodková správcovská spoločnosť povinne zverejňuje na svojom webovom sídle, by mala sporiteľovi poskytovať relevantné informácie o vývoji investovania. Nakoľko v súčasnosti sa vyžaduje iba zverejňovanie údajov o čistej hodnote majetku a aktuálnej hodnote dôchodkovej jednotky, ktoré samy o sebe nemajú dostatočnú vypovedaciu schopnosť, navrhuje sa doplniť do mesačnej správy aj údaje týkajúce sa zhodnotenia v percentuálnom vyjadrení, a to nielen za mesiac, za ktorý sa mesačná správa zostavuje, ale aj od vzniku fondu.
Keďže pri dlhodobom sporení, akým sporenie na dôchodok nepochybne je, nedochádza k zmenám v zložení majetku príliš často, navrhuje sa, aby sa portfólio manažér vyjadroval k zmenám v portfóliu dôchodkového fondu len na kvartálnej báze.
Zároveň dochádza k legislatívno-technickej úprave v § 107 ods. 3 písm. g).
K bodu 27
(nový § 108)
Zákon už v súčasnosti ustanovuje rozsah informácií, ktoré má dôchodková správcovská spoločnosť vo výpise z osobného dôchodkového účtu uvádzať, rovnako tak aj frekvenciu a formu jeho zasielania. Navrhovaná úprava má za cieľ vytvoriť dokument, ktorý sporiteľovi uľahčí chápanie starobného dôchodkového sporenia a vplyv jeho vlastných rozhodnutí na výšku jeho dôchodku z II. piliera. Navrhuje sa, aby výpis z osobného