dátových zdrojov (230 tis. EUR), GIS (975 tis. EUR), webová aplikácia (350 tis. EUR), mobilná aplikácia (270 tis. EUR), školenia, testovanie, pilot, podpora po projekte atď.,
b)Elektronické sčítanie – hardware (2 mil. EUR), softvér (1,6 mil. EUR), softvérové dielo pre elektronické sčítanie (7 mil. EUR), mobilné zariadenia, call centrum a podporné služby, bude zahŕňať aj APV pre spracovanie údajov a ich šírenie
c)Podporné služby – podpora prevádzky, podpora pre integráciu
•Tovary a služby – 32 623 500 EUR
Prostriedky sú rozpočtované najmä na výskum, vývoj a prípravné práce – 1 mil. EUR, ďalej na komunikáciu a propagáciu – 1,2 mil. EUR, testovanie a pilot – 1,2 mil. EUR. Najväčšia časť rozpočtu z položky Tovary a služby bude použitá na financovanie zberu údajov v teréne – 26,3 mil. EUR. Na spracovanie – 0,6 mil. EUR, diseminácia – 150 tis. EUR (publikácie, posielanie údajov), malé tovary a služby – 1,6 mil. EUR (energia, vybavenie nových pracovníkov, cestovné náklady, semináre).
Na obdobie rokov 2019 – 2024 sú pre sčítanie v roku 2021 odhadované finančné náklady vo výške cca 59 mil. EUR. Najväčší objem nákladov pre sčítanie v roku 2021 je plánovaný na roky 2020 a 2021, kedy sa budú realizovať práce vyžadujúce si dočasné navýšenie ľudských zdrojov pre zber údajov o domoch a bytoch a zber údajov o obyvateľstve.
Po zohľadnení všetkých okolností v porovnaní s minulým sčítaním ide o navýšenie v stálych cenách o cca 11 mil. EUR. Dôvodom pre navýšenie sú:
a) zmena koncepcie (integrované sčítanie v roku 2021),
b) neexistencia registra bytov, ale napr. aj registrov a administratívnych zdrojov údajov o dosiahnutom vzdelaní a aktuálny stav v integrácii existujúcich administratívnych zdrojov údajov,
c) príprava postcenzov 2021.
Zdôvodnenie nákladov rozpočtu podľa komponentov a činností
Zamestnanci a mzdy – rozpočet počíta s nižším počtom zamestnancov na dobu určitú (expertov pre sčítanie) na Štatistickom úrade SR oproti minulému sčítaniu. Dôvodom je racionalizácia dizajnu prác v teréne, nižší rozsah prác v teréne vzhľadom na myšlienku plne elektronického sčítania, ako aj využitie existujúcich zdrojov úradu (opytovatelia v teréne). Zároveň sa počíta s vytvorení tzv. analytického centra, ktoré bude perspektívne pracovať aj v iných štatistických oblastiach a bude pokračovať aj po roku 2024.
IT infraštruktúra a IT projekty – súčasná kvalita administratívnych zdrojov údajov plne nezodpovedá štatistickému účelu. Táto skutočnosť má dopad na IT infraštruktúru potrebnú na zber údajov a ich spracovanie. Vybudovaná infraštruktúra bude mať svoje miesto v systéme produkcie Štatistického úradu SR (využitie pre iné zisťovania v teréne a ich skvalitnenie pri znížení záťaže obyvateľstva) a bude mať potenciál využiť sa aj pre účely postcenzu, ako je uvedené vyššie. Bude základom pre budúce sčítanie v roku 2030, ktoré by mohlo byť plne registrovým sčítaním. Zahŕňa IT infraštruktúru a príslušné aplikačné programové vybavenia pre účely územnej prípravy, pre účely zberu údajov od obyvateľov a zberu údajov o domoch a bytoch, pre účely spracovania a diseminácie vrátane monitoringu procesov a činností. Je založené na viacerých prvkoch inovácie ako je napr. použitie mobilných technológií a samovyplnenie cez internet. Rozhodujúcu zložku IT infraštruktúry tvoria tablety, ktorými by mali byť vybavení asistenti sčítania.
Výskum, vývoj a príprava – zabezpečenie integrovaného sčítania ako nového konceptu sčítania na Slovensku si vyžadal výraznejší presun financovania do prípravnej etapy, t. j. na roky 2018